AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Del Skrevet 11. februar 2018 Testet igår, og fikk gravid 1-2 på clearblue digital early. Har hele tiden hatt veldig svake RFSU strimler. Ivar nesten blank igår da jeg testet positiv med digital. Tok en RFSU nå idag morges( dessverre hatt noen dobesøk inatt og drukket) den var kun skyggestrek på. Tror dere digital kunne vært falsk positiv? Har murringer og et varmt belte i ryggen, men ingen tegn til at tanta kommer heller. Livredd for å miste , da hcg var kun 10 på dpo 14. Men tydeligvis doblet seg til igår, siden den slo ut på digital? Håper bare jeg er en av de med treg start Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Del Skrevet 11. februar 2018 Gravid er du. Testene slår ikke ut uten at man har HCG på minst 15-16 i kroppen. Samtidig bør man unngå disse ultrasensitive testene, veldig ofte fester egget seg, for så å slippe igjen nesten med en gang. Det er ikke en SA/MA, men noe som skjer relativt ofte. Derfor like greit å ikke teste tidlig og få opp håpet. Men at CB digital slår ut er jo et godt tegn. Men man kan ikke tolke styrken på testen. Selv clearblue digital er veldig unøyaktig, da alt avhenger av hvor konsentrert urinen er. At hcg ar 10 på dag 14 betyr heller ingenting, det kan være du har kort lutealfase, det kan være eggløsning var litt sen. Ikke så mye annet å gjøre ennå puste med magen, vente to døgn, og ta en ny test. Anonymkode: 6ffff...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Del Skrevet 11. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gravid er du. Testene slår ikke ut uten at man har HCG på minst 15-16 i kroppen. Samtidig bør man unngå disse ultrasensitive testene, veldig ofte fester egget seg, for så å slippe igjen nesten med en gang. Det er ikke en SA/MA, men noe som skjer relativt ofte. Derfor like greit å ikke teste tidlig og få opp håpet. Men at CB digital slår ut er jo et godt tegn. Men man kan ikke tolke styrken på testen. Selv clearblue digital er veldig unøyaktig, da alt avhenger av hvor konsentrert urinen er. At hcg ar 10 på dag 14 betyr heller ingenting, det kan være du har kort lutealfase, det kan være eggløsning var litt sen. Ikke så mye annet å gjøre ennå puste med magen, vente to døgn, og ta en ny test. Anonymkode: 6ffff...738 Jeg holder på med prøverør, så er ganske sikker på el hvertfall da er det også veldig fort for å teste tidlig, pga man allerede vet at det er befruktet og satt inn. Man hører jo hele tiden om hvor høye verdier og tidlig testing, så klart man blir litt usikker. Har dessverre dårlige erfaringer med styrken på strekene på rfsu sine... de er vel på 20iu el noe. Digital skulle sense 25. er jo da redd for at denne har senset et mye lavere nivå? For testen på samme urin var nesten blank🙈 Kan jo hende at urinen rett og slett var mye mindre konsentrert. Man hører jo om alle solskinnshistoriene, og vil jo gjerne sammenlikne for å få roen. Skulle teste over helgen igjen fikk jeg beskjed om på fredag( klarte bare ikke la være igår) Ble testen da gravid, så var jeg gravid. Mtp den dårlige hcg verdien. Vanskelig å slå seg til ro under alt det her. Er mitt 6 innsett.... tusen takk for svar;) Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Del Skrevet 11. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på med prøverør, så er ganske sikker på el hvertfall da er det også veldig fort for å teste tidlig, pga man allerede vet at det er befruktet og satt inn. Man hører jo hele tiden om hvor høye verdier og tidlig testing, så klart man blir litt usikker. Har dessverre dårlige erfaringer med styrken på strekene på rfsu sine... de er vel på 20iu el noe. Digital skulle sense 25. er jo da redd for at denne har senset et mye lavere nivå? For testen på samme urin var nesten blank🙈 Kan jo hende at urinen rett og slett var mye mindre konsentrert. Man hører jo om alle solskinnshistoriene, og vil jo gjerne sammenlikne for å få roen. Skulle teste over helgen igjen fikk jeg beskjed om på fredag( klarte bare ikke la være igår) Ble testen da gravid, så var jeg gravid. Mtp den dårlige hcg verdien. Vanskelig å slå seg til ro under alt det her. Er mitt 6 innsett.... tusen takk for svar;) Anonymkode: 7bd1c...856 Vet alt om det, har 9 forsøk bak meg Testet fra dag 7 hver gang, selv om jeg råder andre til å ikke gjøre det... Så så lenge du ikke har fryseforsøk er jeg enig vedr "el". Da er også 10 i hcg 14 "dpo" lavt. Jeg har vært gjennom dette så mange ganger selv, og kan alt om de fleste tester... Men dessverre er rådet akkurat det samme - pust med magen, forsøk å finne på noe som tar tankene dine bort fra dette. Så får du et sikkert svar ved blodprøve ca dag 16 (dersom klinikken din praktiserer dette). Anonymkode: 6ffff...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Del Skrevet 11. februar 2018 Siden du holder på med IVF kan det være noen medisiner som slo ut? Ellers hadde jeg regnet med at du var gravid. Ta enda en hcg måling senere eller enda en CB digital om ei uke for å se 2+. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Del Skrevet 11. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet alt om det, har 9 forsøk bak meg Testet fra dag 7 hver gang, selv om jeg råder andre til å ikke gjøre det... Så så lenge du ikke har fryseforsøk er jeg enig vedr "el". Da er også 10 i hcg 14 "dpo" lavt. Jeg har vært gjennom dette så mange ganger selv, og kan alt om de fleste tester... Men dessverre er rådet akkurat det samme - pust med magen, forsøk å finne på noe som tar tankene dine bort fra dette. Så får du et sikkert svar ved blodprøve ca dag 16 (dersom klinikken din praktiserer dette). Anonymkode: 6ffff...738 Ja, jeg hsr ikke noe annet valg enn å puste med magen... selvom det der er vanskelig. Lykkes du? Håper det nei, jeg skulle ta en ny test over helgen. Dersom den viste gravid, så skulle jeg gå utifra at jeg var gravid. Veldug lav hcg, men det virket ikke som om de var så bekymret for det heller. Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #7 Del Skrevet 11. februar 2018 1 time siden, Ny Bruker skrev: Siden du holder på med IVF kan det være noen medisiner som slo ut? Ellers hadde jeg regnet med at du var gravid. Ta enda en hcg måling senere eller enda en CB digital om ei uke for å se 2+. Jeg fikk hcg støtte, 1/5 dels eggløsningssprøyte hver 3 dag. Men det måtte jeg slutte med pga hyperstimulering av eggstokker. 2 døgn etter siste injeksjon var satt, var min hcg på 10. Da jeg testet meg igår kveld, 4,5 døgn etter siste injeksjon,- så slo den ut på gravid 1-2. uansett, skal hcg støtten halveres etter hver 30 time,- så det stemmer da ikke med at den øker igjen 4.5 dag etter. Jeg er litt usikker på om jeg vil ta flere hcg målinger, for jeg vet hvor mye stress det ga meg sist. Tenker litt st kanskje jeg bare skal tenke at dette her går bra, hvis det ikke oppstår blødninger . Blir en digital igjen imorgen hvertfall:) så får jeg se hvordan jeg ligger an da:) Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #8 Del Skrevet 11. februar 2018 Falsk positiv skjer omtrent aldri. Og med ivf vet vi jo at du er gravid. Når det er sagt... jeg har 7 ivf bak meg. Og har testet positivt på alle. 2 barn blir det, men 5 kjemiske også. Har god erfaring med billigtester. Rfsu test ofte strimler er elendige! Ikke bruk dem. Har du testet igjen? Anonymkode: d5adf...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #9 Del Skrevet 11. februar 2018 På 11.2.2018 den 19.53, AnonymBruker skrev: Falsk positiv skjer omtrent aldri. Og med ivf vet vi jo at du er gravid. Når det er sagt... jeg har 7 ivf bak meg. Og har testet positivt på alle. 2 barn blir det, men 5 kjemiske også. Har god erfaring med billigtester. Rfsu test ofte strimler er elendige! Ikke bruk dem. Har du testet igjen? Anonymkode: d5adf...5fe Ja, jeg tror jeg var uheldig med den pakka der. Har hatt svake streker med dem alle, men den jeg tok i dag var såvidt jeg så antydning til Skyggestrek. Rart det skal skje , uten blødning. Stoler ikke helt på den siste heg. Ser imorgen:) Det murrer og stikker i lysken her, og litt varme i korsryggen. Så tror nok noe er på gang:) tenkte teste med siste digitale imorgen, så får jeg bare ettersjekke litt med de billigtestene når de kommer i posten:P Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #10 Del Skrevet 12. februar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Falsk positiv skjer omtrent aldri. Og med ivf vet vi jo at du er gravid. Når det er sagt... jeg har 7 ivf bak meg. Og har testet positivt på alle. 2 barn blir det, men 5 kjemiske også. Har god erfaring med billigtester. Rfsu test ofte strimler er elendige! Ikke bruk dem. Har du testet igjen? Anonymkode: d5adf...5fe Da var den fremdeles positiv:) Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #11 Del Skrevet 14. februar 2018 Clearblue digital med ukeindikator har en sensitivitet på 10mlU/ml, RFSU strimler har en sensitivitet på 25mlU/ml. Så det er ikke rart du får positiv digital, men ikke RFSU. Anonymkode: ba261...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 14. februar 2018 #12 Del Skrevet 14. februar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Clearblue digital med ukeindikator har en sensitivitet på 10mlU/ml, RFSU strimler har en sensitivitet på 25mlU/ml. Så det er ikke rart du får positiv digital, men ikke RFSU. Anonymkode: ba261...629 Kan du forklare det litt nærmere ? Tror ikke jeg forstår det der med sensitivitet☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Del Skrevet 14. februar 2018 11 minutter siden, BethD skrev: Kan du forklare det litt nærmere ? Tror ikke jeg forstår det der med sensitivitet☺️ Kvinner som ikke er gravide har under 5mlU/ml (tallene bak tallet 5 er måleenhet for hormonet hCG i urin, jeg dropper de resten av innlegget) hCG i kroppen. Når man blir gravid produseres mer hCG, og doblingstiden de første ukene er gjennomsnittelig 48 timer. Dvs, om det en onsdag er 5mlU/ml hCG i urin, så vil det fredag være 10mlU/ml i urin. Jo lavere tall testene kan fange opp, jo tidligere vil de slå ut positive. Testenes sensitivtet sier altså noe om hvor lite hCG du trenger å ha, før den kan påvise graviditet. Før så var vel ingen tester mer sensitive enn at de slo ut ved 50. Dvs, man kunne sjelden få positiv før etter man ventet mensen. En sensitivtet på 25 tilsvarer stort sett 1-2 dager før IKM (dagen du venter mensen). Mens de beste testene (beste i at de kan slå ut tidligst) har en sensitivtet på 10. Da vil de vise positivt, mens man får negativt på tester som ikke er så følsomme, siden de trenger mer enn 10 for å slå ut. Vet ikke om jeg forklarte det så du skjønner Anonymkode: ba261...629 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #14 Del Skrevet 14. februar 2018 Og forresten, hCG begynner å produseres når fosteret fester seg. Dvs rundt dag 5-8 etter eggløsning/befruktning. Fester fosteret seg på dag 5 så kan man kanskje få positiv allerede på dag 8, da har jo hCG blitt produsert i tre dager alt. De fleste ønsker jo svar tidligst mulig, så derfor foretrekker de fleste å bruke tester som er svært sensitive, dvs at de trenger lite hCG for å slå ut som positive. Det negative er at man nå oppdager alle disse svært tidligere spontanabortene, som man før aldri oppdaget, fordi det før i tiden var umulig å få positiv test så tidlig. Anonymkode: ba261...629 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 14. februar 2018 #15 Del Skrevet 14. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og forresten, hCG begynner å produseres når fosteret fester seg. Dvs rundt dag 5-8 etter eggløsning/befruktning. Fester fosteret seg på dag 5 så kan man kanskje få positiv allerede på dag 8, da har jo hCG blitt produsert i tre dager alt. De fleste ønsker jo svar tidligst mulig, så derfor foretrekker de fleste å bruke tester som er svært sensitive, dvs at de trenger lite hCG for å slå ut som positive. Det negative er at man nå oppdager alle disse svært tidligere spontanabortene, som man før aldri oppdaget, fordi det før i tiden var umulig å få positiv test så tidlig. Anonymkode: ba261...629 Tusen takk, jeg skjønte veldig godt ☺️ Da skjønner jeg alt mye mer ☺️☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #16 Del Skrevet 14. februar 2018 45 minutter siden, BethD skrev: Kan du forklare det litt nærmere ? Tror ikke jeg forstår det der med sensitivitet☺️ Det er vel 25 den har sensitivitet på? Uansett.... gikk åt skogen her idag:/ 1 time siden, AnonymBruker skrev: Clearblue digital med ukeindikator har en sensitivitet på 10mlU/ml, RFSU strimler har en sensitivitet på 25mlU/ml. Så det er ikke rart du får positiv digital, men ikke RFSU. Anonymkode: ba261...629 Er det ikke 25 med den? Sto det på pakken. Har forstått at det er ved minst 25 den skal slå ut. Men ikke st den slår ut på så lite som 10 Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #17 Del Skrevet 14. februar 2018 Hvordan vet du det har gått til skogen? Klem Anonymkode: 706f3...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #18 Del Skrevet 14. februar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du det har gått til skogen? Klem Anonymkode: 706f3...627 Hcg var på 2 idag:( Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #19 Del Skrevet 14. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel 25 den har sensitivitet på? Uansett.... gikk åt skogen her idag:/ Er det ikke 25 med den? Sto det på pakken. Har forstått at det er ved minst 25 den skal slå ut. Men ikke st den slår ut på så lite som 10 Anonymkode: 7bd1c...856 Hm. Er pakken kjøpt i Norge nå nylig? Her er info om den testen. http://uk.clearblue.com/sites/default/files/HCP_Publications/Brochures/hcp_cb9_professional_brochure.pdf Anonymkode: ba261...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #20 Del Skrevet 14. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hm. Er pakken kjøpt i Norge nå nylig? Her er info om den testen. http://uk.clearblue.com/sites/default/files/HCP_Publications/Brochures/hcp_cb9_professional_brochure.pdf Anonymkode: ba261...629 Ja, men det var en annen bruksanvisning til, hvor det står at den er 25 sensitiv ... kanskje det er ulike? Anonymkode: 7bd1c...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå