Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 13. februar 2005 #21 Del Skrevet 13. februar 2005 Selvfølgelig kan du være uheldig. Men blodpropp kan du få enten du går på p-piller eller ikke. Skal man se slik på det så kan man og være uheldig å bli påkjørt neste gang man går over gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 13. februar 2005 #22 Del Skrevet 13. februar 2005 Som for eksempel...? Jeg bruker pearly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 13. februar 2005 #23 Del Skrevet 13. februar 2005 Never mind, jeg fant svaret på spm mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 13. februar 2005 #24 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg bruker pearly Dette hørtes jo GENIALT ut ja! MEN: er det så sikkert? Det er IKKE rom for usikkerhet i mitt liv nå....huff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 14. februar 2005 #25 Del Skrevet 14. februar 2005 Dette skremmer meg ikke i det hele tatt. Dette er et ekstremt tilfelle' date= og skjer med de færreste. Det blir litt som å si at bestefaren min røykte 20 sigaretter daglig og levde til ham ble 100. Ett slikt tilfelle fjerner ikke det faktum at røyking er svært skadelig for kroppen. Ja, det vil alltids finnes noen få uheldige som får problemer av p-piller, men man kan da ikke bekymre seg for alt heller. Og faktisk er det mye høyere risiko for blodpropp om man er gravid enn om man går på p-piller. Joda, det er definitivt mer belastende for kroppen å gå gravid enn å gå på pillen, men nå er det jo slik, da, at de fleste kvinner går på pillen i langt lengre tid enn de går gravide. Det er jo blitt temmelig normalt å gå på pillen ti år av sitt liv... Selv begynte jeg på pillen som sektenåring og gikk på den til jeg var 23. Da jeg sluttet, begynte jeg plutselig å føle meg så bra, mentalt sett. Mye blidere og mer stabil. Ganske skremmende å tenke på hvor mange tenåringsjenter som nettopp dette skjer med; de kjenner ikke seg selv godt nok (og er jo hormonielle og ustabile i utgangspunktet) til å skjønne at det kanskje er p-pillen som gjør at de ikke føler seg så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 14. februar 2005 #26 Del Skrevet 14. februar 2005 Dette hørtes jo GENIALT ut ja! MEN: er det så sikkert? Det er IKKE rom for usikkerhet i mitt liv nå....huff... Like sikkert som p-piller (99.3%) Det handler om å ta kontroll over egen fruktbarhet. Grønne dager er trygge å ha sex på. De røde må du la være å ha sex, eller bruke kondom. Følger du dette er du trygg. Og når du ønsker å bli gravid hvet du at de røde dagene er de rette dagene å produsere. Jeg har brukt den i snart 5 md, og er kjempefornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 14. februar 2005 #27 Del Skrevet 14. februar 2005 Like sikkert som p-piller (99.3%) Det handler om å ta kontroll over egen fruktbarhet. Grønne dager er trygge å ha sex på. De røde må du la være å ha sex, eller bruke kondom. Følger du dette er du trygg. Og når du ønsker å bli gravid hvet du at de røde dagene er de rette dagene å produsere. Jeg har brukt den i snart 5 md, og er kjempefornøyd. Er det ikke veldig dyrt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 14. februar 2005 #28 Del Skrevet 14. februar 2005 Er det ikke veldig dyrt da? Egentlig ikke. Den har jo en levetid på over 20 år. Så jeg har prevensjon for så godt som resten av mitt fruktbare liv. Og jeg har regnet på hva p-piller egentlig koster før jeg kjøpte pearly. p-piller til 200kr pr pakke = 800 kr i året, 4000 på 5 år og 8000 på 10 år :o Så det er egentlig litt skummelt å tenke på hvor dyr prevensjon kan være. Pearly koster ca 3400. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 14. februar 2005 #29 Del Skrevet 14. februar 2005 Joa.. Sånn sett er det vel ikke så dyrt.. Bare litt mye å ut med på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 14. februar 2005 #30 Del Skrevet 14. februar 2005 Joa.. Sånn sett er det vel ikke så dyrt.. Bare litt mye å ut med på en gang. Tror den kan kjøpes på avbetaling også. Oppdelt i 3 beløp tror jeg det er. Jeg er enig at det er dyrt sånn på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå