AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Hei.. Jeg har ikke barn selv. Har ofte små barns familier på besøk. Igår hadde vi gjester igjen og det var total 7 barn. Han ene gutten som er 9 år gammel hadde med rulleskøyter. Han hadde tenkt å bruke dem inne. Leligheten min er på 98 kvadratmeter. Selvom det er stor stue betyr ikke det at man går rundt med rulleskøyter. Jeg sa til moren til barnet at beklager men sønnen din får ikke lov til å bruke rulleskøyter inne. Jeg sa dette på en pen måte. Senere hadde jeg en dårlig følelse inni meg at kanskje jeg ikke burde ha stoppet han. Kanskje det er normalt for barnefamilier å la barna sykle inne eller å spille ball inne og å stå på rulleskøyter inne.. Siden jeg ikke har barn så er det derfor jeg ikke tålte det ? Hvordan er det med dere foreldre? Når sier dere stopp til slike ting? Tenker å sende en melding til moren hans for å beklage Anonymkode: dd9ff...af7
Rosalie Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Nei, det haddr vært fullstendig uaktuelt. 14
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Har tre barn fra 1-8år, og her i huset er det ikke lov med sykkel, sparkesykkel, rulleskøyter etc inne. Ball er lov for minste, men ikke de eldste som er blitt ganske harde med ball. Og det gjelder besøk og! Er jo ikke normalt å gjøre dette inne. Vet ikke om andre foreldre som lar ungene gjøre sånt inne, med mindre de har egnet plass i kjeller eller noe. Lurer på hvordan gulvet ser ut hjemme hos dem.. Anonymkode: 32763...b41 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 Det er nok ikke vanlig. Unger skal oppdras til hvordan man behandler et hjem. Rulleskøyter inne? Det får være måte på. Anonymkode: 75a83...195 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 Nei, det er ikke vanlig. Og barn i den alderen er også store nok til å lære at det er ulike regler på ulike steder. Hos tante er det ikke lov å tegne med tusj, ikke lov å spise i sofaen og ikke lov å løpe innendørs - dette er ting de får lov til i eget hjem. Anonymkode: 944e2...361 4
Gjest fruktfest Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 Vi har ikke barn eldre enn 1,5 år da, men hun hadde aldri fått lov til å drive med sykkel, sparkesykkel, rulleskøyter, kaste eller sparke ball inne osv. Tror det heller er unormalt at foreldre lar barna drive med slike ting innendørs.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 Gikk selv på rulleskøyter inne som barn vet om fler esom får liv til det, når skøytene er nye og rene. Både pennyboard, hoverboard, rulleskøyter osv folk er forskjellige, men tror ikke det er så unormalt som man får inntrykk av her da. Anonymkode: 7b925...e4d
Zinatara Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 Ungene fikk øve seg litt inne med de nye heelys skoene rett etter at de hadde fått dem til jul. Men ikke etter at de lærte seg teknikken og brukte dem ute. Og de hadde ikke fått lov av meg å bruke dem hjemme hos noen andre. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #10 Skrevet 11. februar 2018 Min sønn får øve seg på rulleskøyter inne, men selvfølgelig bare hjemme hos oss selv, og ikke når vi har gjester. Å ta dem med hjem til andre for å bruke dem inne hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: aa3b4...520 4
cleangal Skrevet 11. februar 2018 #11 Skrevet 11. februar 2018 Rulleskøyter havner i kategorien «uteleker» hos oss.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #12 Skrevet 11. februar 2018 Det er ikke vanlig å tillate rulleskøyter inne. Og særlig ikke inne hos andre. Anonymkode: 855f8...e32
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #13 Skrevet 11. februar 2018 Eneste jenta mi får leke med inne av "uteleker" er ballen sin, men det er fordi hun er 1 år og kaster ikke den hardt enda. Den dagen hun begynner å sparke den hardt blir den kun brukt ute. Anonymkode: 3f872...62b
absinthia Skrevet 11. februar 2018 #14 Skrevet 11. februar 2018 Nei, hos meg får ikke noen barn gå på rulleskøyter innendørs. ...selv om jeg riktignok har gjort det selv, et par ganger,tter barnas leggetid, for å gjøre husarbeidet morsommere 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #15 Skrevet 11. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei.. Jeg har ikke barn selv. Har ofte små barns familier på besøk. Igår hadde vi gjester igjen og det var total 7 barn. Han ene gutten som er 9 år gammel hadde med rulleskøyter. Han hadde tenkt å bruke dem inne. Leligheten min er på 98 kvadratmeter. Selvom det er stor stue betyr ikke det at man går rundt med rulleskøyter. Jeg sa til moren til barnet at beklager men sønnen din får ikke lov til å bruke rulleskøyter inne. Jeg sa dette på en pen måte. Senere hadde jeg en dårlig følelse inni meg at kanskje jeg ikke burde ha stoppet han. Kanskje det er normalt for barnefamilier å la barna sykle inne eller å spille ball inne og å stå på rulleskøyter inne.. Siden jeg ikke har barn så er det derfor jeg ikke tålte det ? Hvordan er det med dere foreldre? Når sier dere stopp til slike ting? Tenker å sende en melding til moren hans for å beklage Anonymkode: dd9ff...af7 Rulleskøyter innendørs i private hjem er uaktuelt. Anonymkode: fdc26...17b
Biloba Skrevet 11. februar 2018 #16 Skrevet 11. februar 2018 Hadde barnet mitt fått rulleskøyter, trehjulssykkel og denslags til jul hadde h*n nok fått prøvekjørt det inne, men ikke ellers, og man tar selvsagt ikke med rulleskøyter til bruk i selskap. Ikke med tanke på gulv og inventar, andre barn som leker, og støynivå. Hadde ikke tatt med trommesett eller tamburiner til selskap heller... 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #17 Skrevet 11. februar 2018 Det hadde jeg latt dem få gjøre hjemme om vi hadde hatt plass. Men aldri i verden latt dem ha dem med på besøk for å bruke inne hos andre. Anonymkode: 396fd...04f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #18 Skrevet 11. februar 2018 Det bestemmer du selv. Uavhengig av hvor mange som lar barn gjøre dette inne. Hadde selv ikke tillatt sånt. Anonymkode: 872dc...90c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå