lemoncake Skrevet 11. februar 2018 #1 Del Skrevet 11. februar 2018 Den ene katten vår tisset på klær som lå på gulvet på soverommet i høst et par ganger. Dette skjedde etter at vi fikk en kattunge i hus. Holdt han borte fra soverommet etterpå i en periode. Så sluttet han å gjøre dette. Men i går tisset han på gulvet på soverommet igjen, samme sted men ikke på klær. Kanskje lukt ikke har vært helt borte og at han har kjent det og dermed tisset igjen. Noe godt tips til hva jeg kan vaske med så vi får bort lukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 11. februar 2018 Forfatter #2 Del Skrevet 11. februar 2018 Det er parkett gulv, hvis det har noe å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Del Skrevet 11. februar 2018 Det sitter sikkert igjen noe lukt som han kjenner. Du kan prøve å blande enten eddik eller sprit i vann og så vaske med det. Det pleier å ta lukt. Anonymkode: ef17b...231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Del Skrevet 11. februar 2018 Bland eddik i vann. Det fjerner lukten Anonymkode: baa27...860 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 11. februar 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 11. februar 2018 Takk for svar! Skal vaske med eddik! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. februar 2018 #6 Del Skrevet 12. februar 2018 Har du Omo Color vaskepulver, så kan du også blande 1dl pulver til 1dl varmt vann, bland til pulveret løser seg og bruk en god klatt av den blandingen der katten tisset, gjerne sammen med skuresvamp om underlaget tåler det. Vask over med en fuktig klut etterpå, og tørk over med papir eller en tørr klut. Vær forsiktig med vannmengde på parkett. Vaskepulveret inneholder enzymer som tar knekken på duftstoffene som gjør at katter ofte tisser igjen på samme sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #7 Del Skrevet 12. februar 2018 Min erfaring er at "piss off" fra dyrebutikk virker aller best. Kunne vaske sengetrekk på 60 grader med godt med vaskemiddel, men katten fortsatte... frem til jeg sprayet regelmessig med denne en periode. Men har ikke prøvd på gulv. Anonymkode: 819b8...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 12. februar 2018 Forfatter #8 Del Skrevet 12. februar 2018 Har vasket med eddik blandet ut i vann. Han hadde tisset ved siden av et par tøfler som stod der. De stinket. Har lagt dem i bløt i vann med eddik. Men tror ikke gulvet lukter nå, men det kan jo være at kattene kjenner det. Kan prøve å vaske med flere midler. Takk for rådene! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. februar 2018 #9 Del Skrevet 14. februar 2018 Hvis mine kjære puser skulle vært uheldige, vasker jeg først med vann med litt Zalo. Deretter gjør jeg som dere andre anbefaler, og vasker med eddikvann. Det tar knekken på tisselukta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #10 Del Skrevet 16. februar 2018 På 11.2.2018 den 9.20, Jolen77 skrev: Den ene katten vår tisset på klær som lå på gulvet på soverommet i høst et par ganger. Dette skjedde etter at vi fikk en kattunge i hus. Holdt han borte fra soverommet etterpå i en periode. Så sluttet han å gjøre dette. Men i går tisset han på gulvet på soverommet igjen, samme sted men ikke på klær. Kanskje lukt ikke har vært helt borte og at han har kjent det og dermed tisset igjen. Noe godt tips til hva jeg kan vaske med så vi får bort lukt? Herregud - at du orker. Anonymkode: 93397...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 16. februar 2018 Forfatter #11 Del Skrevet 16. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud - at du orker. Anonymkode: 93397...4ba At jeg orker? Hva mener du med det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #12 Del Skrevet 16. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud - at du orker. Anonymkode: 93397...4ba Oj pusen har tisset på gulvet hele 3 ganger siden i høst. Helt krise altså 🙄 Anonymkode: baa27...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #13 Del Skrevet 16. februar 2018 På 11.2.2018 den 9.20, Jolen77 skrev: Den ene katten vår tisset på klær som lå på gulvet på soverommet i høst et par ganger. Dette skjedde etter at vi fikk en kattunge i hus. Holdt han borte fra soverommet etterpå i en periode. Så sluttet han å gjøre dette. Men i går tisset han på gulvet på soverommet igjen, samme sted men ikke på klær. Kanskje lukt ikke har vært helt borte og at han har kjent det og dermed tisset igjen. Noe godt tips til hva jeg kan vaske med så vi får bort lukt? Nettopp fordi du aldri får bort kattetisselukt så har du ikke katten på andre steder enn der du kan vaske skikkelig før katten er husren. Bytt parketten og fjern katten fra parkett laminat og flisegulv. Lukten går inn i materialene sammen med urinen. Anonymkode: 84c99...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #14 Del Skrevet 16. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nettopp fordi du aldri får bort kattetisselukt så har du ikke katten på andre steder enn der du kan vaske skikkelig før katten er husren. Bytt parketten og fjern katten fra parkett laminat og flisegulv. Lukten går inn i materialene sammen med urinen. Anonymkode: 84c99...12a Hvis du leser innlegget en gang til, ser du at det gjelder eksisterende katt og ikke ny katt som ikke er husren ennå. Du avslører også at du har liten erfaring som katteeier. Nesten alle katter har uhell inne på et eller annet tidspunkt, og når det lukter går de ofte igjen på samme sted. Det kan være sykdom - de fleste katteeiere er obs på dette, og det er nok derfor TS la til forklaringen. For hunnkatter er ikke UVI uvanlig. Det kan være lukt - ene mine går konsekvent på mannens treningsklær, så de kan aldri ligge fremme. Og det kan være en ny kattunge i hus, slik TS har opplevd. Og en venninnes katt går alltid på do i senga dersom hun har mannlige gjester (....) Anonymkode: 819b8...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 16. februar 2018 Forfatter #15 Del Skrevet 16. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp fordi du aldri får bort kattetisselukt så har du ikke katten på andre steder enn der du kan vaske skikkelig før katten er husren. Bytt parketten og fjern katten fra parkett laminat og flisegulv. Lukten går inn i materialene sammen med urinen. Anonymkode: 84c99...12a Katten er husren. Han er to år gammel. Men av ukjent årsak så gjorde han dette et par ganger i høst etter at vi fikk katt nr 2 i hus. Kanskje han ikke likte å dele do med kattungen? Soverommet har han vært på mange ganger etterpå og aldri tisset igjen før nå nylig. Jeg vasket med Eddik noen ganger nå tidligere i uken og kjenner selv ingen lukt. Og han har vært der innimellom de siste dagene, men han har ikke tisset mer. Han går enten ut eller i kassen sin. Den dagen han tisset, så mjauet han et par ganger som et signal på at han ville ut. Jeg var sikkert for treg... 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #16 Del Skrevet 16. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp fordi du aldri får bort kattetisselukt så har du ikke katten på andre steder enn der du kan vaske skikkelig før katten er husren. Bytt parketten og fjern katten fra parkett laminat og flisegulv. Lukten går inn i materialene sammen med urinen. Anonymkode: 84c99...12a Uhell skjer. Dette er en voksen katt. Du kan da virkelig ikke mene at man skal rive opp parketten hver gang det skjer noe på gulvet 😂😂😂 Anonymkode: baa27...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå