Gå til innhold

Brøyting tidlig Søndags morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det?

Anonymkode: 002c1...7a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt OK, naturligvis. Jobben må gjøres.

• Liker 31
Skrevet (endret)

Det er helt greit, og noe jeg er takknemlig for. Veiene må jo holdes åpne, så når snøen kommer så må de brøyte, uansett når tid på døgnet det er.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 17
Skrevet

Vakta beordret sine folk ut til å brøyte og strø etter gitt kriterier. Hvilken dag det er, når på dagen etc er irrelevant.

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker snøfreser hjemme .Spredt bebyggelse 100 meter til nærmeste hus

Kan jeg dra ut og brøyte nå?

Skrevet

Skal du avsted med bilen kl. 0600, må du så klart fyre opp freseren grytidlig slik at du kan komme deg avsted i tide. 
Men "greit å ha det gjort" holder ikke som begrunnelse, vent til ½9-tida.

• Liker 15
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det?

Du virker som å være en slik type som kjører forbi brøytebilen.....og foran den var det ikke brøyta!!

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvsagt kan du det.

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om det?

Helt greit. Måking er endel av grunnlaget for at beredskapen i samfunnet kan holdes på et godt nivå. Utrykningskjøretøyer må kunne komme fram. Det gjelder alle typer veier.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det?

Så flott de brøyter! Man skal gjerne komme seg frem til fots,eller på hjul... :) De har mye å brøyte på, så de kan bare brøyte og bråke som de vil på søndagsmorgen/kveld. Bryr meg ikke om det :) 

• Liker 2
Skrevet

Det er selvsagt helt i orden. Det samme er brøyting på natta. 

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det går under nødvendig støy, så ja

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Cezanne skrev:

Det går under nødvendig støy, så ja

Det gjør det da overhode ikke! Hvis du må måke snø på det tidspunktet så tar du frem spade, du begynner ikke med snøfreser midt på natta. Helligdagsloven.

Anonymkode: 2dcfc...6f9

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det gjør det da overhode ikke! Hvis du må måke snø på det tidspunktet så tar du frem spade, du begynner ikke med snøfreser midt på natta. Helligdagsloven.

Uenig. Det er ikke midt på natta heller. Da kan du jo kreve at offentlige brøytebiler ikle får kjøre heller, de må ta det med spade? 

Eller at hvis man må bytte dekk på en søndag må man gjøre det mest mulig manuelt, man kan ikke bruke apparater som tar mutterene (?) for deg forei det bråker? 

Nei måk med snøfreser (antar at den er skaffet for en grunn) og så får du heller ta det med naboene hvis de gjør seg vanskelige. 

• Liker 5
Skrevet

Ser at det ble postet kl 0500-ish, enig i at det er natt. Hvis det var nødvendig går det likevel greit, men selvsagt ikke optimalt. 

• Liker 4
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. Når be folk så skjøre for lyder egentlig? Altså mulig det er fordi jeg er et A-menneske at jeg ikke reagerer, men lyden av snøfreser eller gressklipper har aldri plaget meg..

Anonymkode: a9649...66a

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Regelrytterene som da måtte klage i alle retninger vil da bli møtt hoderysting. I alle retninger. Det er i praksis forskjell på  å fyre opp en gressklipper på en varm søndag i juli når mange er ute og en kald morgen i februar (har ikke freser selv, heller ikke motorisert klipper).

Endret av skrue
  • Liker 1
Skrevet

Det syns jeg burde vært strengt forbudt! 

I samme slengen kan vi forby snøvær i helgene, slik at ts kan sove uforstyrret på søndagene😂

Anonymkode: c0b75...891

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...