Gå til innhold

Morsdagsgave-krise, og hva gir du?

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg skulle egentlig spleise på en morsdagsgave med min søster, og skulle sette over penger i dag. Men så ville hun ikke spleise alikevel!! :o Noe som passer meg dårlig siden jeg bor langt unna (det må gå med posten), og siden jeg ikke når posten som går før i morgen sitter jeg altså i klemma! Hva kan jeg finne på som mamma vil få i tide. Er jo litt koselig å få på selve dagen, og ikke på mandag. Har sett på blomsterbuketter, men syns 300,- er litt for dyrt for en "fattig" student!

Hva gir dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Har ikke din mor noen venninner på stedet som du kan ringe til? Så kan de kjøpe til moren din, og eventuelt gi gaven før søndag?

Skrevet

Vi gir en blomsterbukett og/eller deler til et servise som "mor" samler på

Skrevet

Morsdag - hva er det?

Bryr meg ikke så mye om slike dager, og det gjør ikke min mor heller, og ikke menneskene i vår omgangskrets. Kommer i allefall ikke til å kjøpe noe. Men det kan hende jeg stikker innom på middagsbesøk! (hvis de har noe godt til søndagsmiddag... :sjarmor: )

Skrevet

Synes en blomsterbukett, en bok el er passende morsdagsgave jeg.

Skrevet

Hva med å ta en telefon på dagen, koseprate litt og gratulere henne med morsdagen og si at neste gang du kommer hjem skal dere gå på kafe/kino sammen, eller du kan ta med en hjemmebakt kake. Da har hun noe å se fram til, og det trenger ikke bli så dyrt for deg.

Det virker som mage likestiller mors- og farsdagen med bursdag, og at det skal være presang av samme "klasse". Det synes ikke jeg... jeg mener det er en dag for å vise litt ekstra omtanke, sende et kort, ringe eller bake en kake. Blir vel satt like mye pris på det, kanskje mer, enn en kjøpt presang?

Skrevet

Jeg skal på middag hos mamma på søndag, og så skal jeg stå for desserten. Vet ikke helt hva det blir siden hun er allergisk mot mel, men is, pudding eller noe lignende kan jeg alltids servere.

Tenkte også jeg skulle kjøpe en fin smijernsgradestokk hun kan ha på hytta.

Tidligere har jeg gitt Bok,

pledd,

blomster,

pyntegjenstander osv. i gave, så det er "oppbrukt"

Og så skal hun få et fint kort med en koselig hilsen på :)

Gjest Revenka
Skrevet

Er det cøliaki hun har? det har jeg selv. Hva med å bake en kake med hennes type mel? Du får kjøpt glutenfritt mel på store matbutikker og på helsekost. Det setter hun sikkert pris på :) Hvis ikke så er jo multekrem veldig godt! nam nam :)

Takk til alle som har svart forresten! Det setter jeg pris på :)

Skrevet
Er jo litt koselig å få på selve dagen' date=' og ikke på mandag. [/quote']

Men morsdagen er jo på søndagen, så på selve dagen får hun det jo uansett ikke.

Hva med å ringe henne? (Sett av tid til en "God-prat".) Evt kan du jo sende blomster via feks interflora.( www.interflora.no )

Eller sett over penger til søsteren din, så kanskje hun kan ordne noe for deg?

Skrevet

Eller sett over penger til søsteren din, så kanskje hun kan ordne noe for deg?

Det var dette jeg hadde tenkt å foreslå, hadde jeg bodd nært min mor, og søsteren min langt unna, hadde jeg uten problemer kjøpt mordagsgave for henne, ihvertfall hvis jeg får vite hva jeg skal kjøpe og ikke må finne på noe selv.

Skrevet
Er det cøliaki hun har? det har jeg selv. Hva med å bake en kake med hennes type mel? Du får kjøpt glutenfritt mel på store matbutikker og på helsekost. Det setter hun sikkert pris på :) Hvis ikke så er jo multekrem veldig godt! nam nam :)

Takk til alle som har svart forresten! Det setter jeg pris på :)

Åååå multekrem! Der sa du noe! Det elsker hun... Takk for tips, Revenka!

Gjest Aurélie
Skrevet

Min mor blir nok avskrevet med gaver kun til gebursdagen og julaften. Men jeg kommer til å ta en telefon iallefall.

Skrevet
Morsdag - hva er det?

Bryr meg ikke så mye om slike dager, og det gjør ikke min mor heller, og ikke menneskene i vår omgangskrets. Kommer i allefall ikke til å kjøpe noe. Men det kan hende jeg stikker innom på middagsbesøk! (hvis de har noe godt til søndagsmiddag... :sjarmor: )

Samme her! Mer enn nok med jula og alle bursdagene! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...