Gå til innhold

Kjøpe ny seng før boligsalg? Andre muligheter? Bilder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt nytt hus og skal legge rekkehuset vårt ut for salg om ca 2 mnd. De fleste rom er ryddige og fine, med moderne/skandinavisk stil. Men det er to rom i huset som jeg ikke helt vet hvordan jeg bør ordne. Det ene er barnerom. Pga formen på rommet, og en halvhøy seng, er det kun en måte å møblere på. I tillegg til at det er altfor mye leker og et rotete mønster i gulvet. Selv om jeg fjerner mesteparten av lekene, vil det ikke bli fint nok der. Vi har uansett tenkt til å kjøpe ny seng når vi flytter, og jeg vurderer å gjøre det allerede nå, for å få rommet finere, for da kan sengen plasseres under vinduet. Men gidder vi å bære sengen opp to etasjer + montere og demontere igjen kun for at rommet skal se bedre ut når vi selger? Eller holder det å bare rydde opp skikkelig? Jeg legger ved et par stygge rotete bilder så dere skjønner hva jeg mener 🙈 Skapet må stå der det er pga skråtak. Senga kan ikke plasseres annerledes, da dekker vi til vinduet.

20180210_150411.jpg

20180210_150420.jpg

Anonymkode: 3cb9e...2c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er virkelig folk så dumme at de kan finne på å by mindre eller la være å by kun pga at senga som nåværende eier har valgt ikke passer inn i rommet?

Anonymkode: ba43e...0df

• Liker 4
Skrevet

Rydd vekk alt bortsett fra seng og skap. Syntes overhodet ikke det så galt ut, men få ut det meste andre. 

Ville også vurdert å bytte gulvet før salg. Tror dere kunne tjent på det.

• Liker 8
Skrevet

Tror jeg bare ville ha ryddet unna leker og fått det mere ryddig, rett og slett fjern leker og rot. Trenger ikke bytte ut med en annen seng.

Med så mye leker så blir helhetsbildet veldig rotete og rommet blir visuelt mindre på et prospekt 

• Liker 2
Skrevet

Antageligvis vil kjøper se på det rommet der som noe som uansett må pusses opp, pga. gulvet. 

Jeg ville fjernet alt som er på rommet bortsett fra senga og skapet, og sett på muligheten for å flytte senga til den andre siden av rommet og sette den inntil vinduet (altså ikke foran, men på siden. Det ser ut som om det er mer plass på høyre side ?)

Anonymkode: 1c4ad...f98

• Liker 1
Skrevet

Eneste som trengs er en skikkelig opprydning før visning. Alt unødvendig må bort. Senga er bra nok den.

• Liker 3
Skrevet

Problemet er mer det digre skapet enn senga. Hadde det vært et par kommoder i stedet for skapet ville de vært lettere å plassere i rommet og senga kunne få plass der skapet nå står. 

Ellers går det kanskje an å kutte bena på senga.. 

Anonymkode: abc53...c9b

Skrevet

Da vi kjøpte huset selv for 4 år siden så rommene slik ut. Det er to rom som er helt like. Det ene er tomt nå, og tror jeg skal få møblert det greit.

Jeg syntes at gulvet var helt greit da vi kjøpte, men jeg er så ufattelig lei av det nå. Syns det gjør rommet enda mer rotete enn det er, selv når det er ryddig. Jeg har ikke tenkt på å bytte gulvet, da det var nytt for ca 4 år siden. Men skal vurdere det. 

Takk for innspillene deres! Jeg skal prøve å rydde opp skikkelig, og se hvordan det blir :)

Screenshot_20180211-091659.png

Screenshot_20180211-091703.png

Skrevet

Jeg ville ikke syntes det var noe problem med den senga. Dumt å måtte sette opp og ta ned seng liksom. Greit for interessenter å gå bort til vinduet også, i stedet for at det står en seng der

Anonymkode: 53d38...d64

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tatt ut absolutt alt utenom skap og seng, kutta ned beina på senga slik at den passer under vinduet og satt den på tvers der.. 

Man ser dessverre tydelig på prospektbildene at de er tatt med vidvinkel.

Anonymkode: 189b8...b46

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tatt ut absolutt alt utenom skap og seng, kutta ned beina på senga slik at den passer under vinduet og satt den på tvers der.. 

Man ser dessverre tydelig på prospektbildene at de er tatt med vidvinkel.

Dumt å ødelegge senga til ungen pga visning og bilder 

Anonymkode: 913fb...673

• Liker 5
Skrevet

Kanskje det er like greit å ikke ha noen seng på det rommet når rommet skal fotograferes og vises? S slipper dere arbeidet med evt demontering/ montering gammel + ny seng?

Anonymkode: 2b2fc...ccd

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt å ødelegge senga til ungen pga visning og bilder 

Anonymkode: 913fb...673

Hun skal jo uansett kjøpe ny? Er vel bedre å kjøpe ny til det nye stedet og heller fixe litt på den gamle og leve med det så lenge?

• Liker 1
Skrevet

Så slipper dere arbeidet med evt demontering/ montering gammel + ny seng?

Anonymkode: 2b2fc...ccd

Skrevet

Å kappe beina på senga var en god idé! Den er uansett godt brukt. Skal absolutt vurdere det! 

Ts 

Skrevet

Hadde kjøpt ny seng, nytt lyst gulvteppe og fjernet mesteparten av tingene. Har hatt sånn seng til ungene selv, husker den var bred også, så den kan nok ta opp litt mye plass. 

• Liker 2
Skrevet

Akkurat det jeg selv så for meg, Endlessly! :)

Ts 

Skrevet

Ville ikke fjernet senga eller kuttet bena på den. Men fjernet det meste av det andre. Ha på et fint sengteppe og legg et par kosedyr i senga. La globusen stå. Kanskje et gulvteppe eller en løper, men ville ikke byttet gulv. Nye gardiner kanskje som ikke går helt ned til gulvet? La det se ut som et barnerom, men uten for mye rot.

• Liker 1
Skrevet

Som flere her sier: rydd vekk alt bortsett fra et par kosedyr. Legg et ensfarget teppe på gulvet.

Anonymkode: 71fd9...ab8

• Liker 1
Skrevet

Ja til et teppe i rolig, nøytral farge!

Anonymkode: 29ec8...5bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...