Ung&håpfull Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Hei alle dere kloke damer! Jeg var/er i uke 5+1 etter et vellykket forsøk med IVF (fryseforsøk), men nå har jeg fått mensen Jeg er nesten 100% sikker på at dette er mensen og at jeg har hatt en spontan abort. Først var det lutt brunt utflod i trusa, også gikk jeg i dusjen for å vaske meg, og da kom det plutselig masse friskt blod (beklager ekle detaljer).. Jeg har hatt lette mens murringer helt siden innsett/egget festet seg, men dagen blødningen kom har det vært kraftigere mens smerter. Det jeg lurer på, er: ER DET EN MULIGHET AT JEG FORTSATT ER GRAVID? Jeg har hatt 6 innsett tidligere, og har vært så overlykkelig etter positiv test og jeg tok helt av med glede, så nå er jeg rett og slett knust.. Blødningen kom ved 21.00 tiden igår (fredag) og det ser ikke ut til å forsvinne, det kommer mye friskt blod.. Jeg er helt innstilt på at jeg har mistet spira, men har legetime på mandag men håper det kanskje er noen der ute som har opplevd lignende som kanskje har noe positiv å komme med som jeg kan klamre meg fast til frem til da? Selvom det beste bare hadde vært å ¨sørge¨ ferdig, så jeg ikke blir like skuffa på mandag..
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Nei det tror jeg desverre ikke Og det er mulig at det du tror er mensen nå er spontanaborten. Min spontant abort begynte også med brunt blod/utflod. Anonymkode: b8f41...e8e
Ung&håpfull Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det tror jeg desverre ikke Og det er mulig at det du tror er mensen nå er spontanaborten. Min spontant abort begynte også med brunt blod/utflod. Anonymkode: b8f41...e8e Ja jeg tenker det jeg også, dessverre..
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Det er jo alltids en mulighet for alt - men dette høres jo dessverre veldig ut som en typisk SA dessverre. Anonymkode: 36726...1ed
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 Uff, høres dessverre ikke så lovende ut.. Anonymkode: 4062d...f78
Pås Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 Jeg vet ikke, men 1000-klemmer til deg! ❤️❤️❤️
Ung&håpfull Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2018 45 minutter siden, fjærestein skrev: <3<3
Ung&håpfull Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo alltids en mulighet for alt - men dette høres jo dessverre veldig ut som en typisk SA dessverre. Anonymkode: 36726...1ed Ja, det gjør nok dessverre det! :/
Ung&håpfull Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, høres dessverre ikke så lovende ut.. Anonymkode: 4062d...f78 Nei, jeg vet.. :/
Ung&håpfull Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2018 17 minutter siden, Pås skrev: Jeg vet ikke, men 1000-klemmer til deg! ❤️❤️❤️ Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #12 Skrevet 11. februar 2018 Uff, så leit å høre. Har selv en lang og kronglete vei med ivf. 7 innsettinger. Det høres ikke lovende ut, men tillat deg å leve med det lille håpet du har. Det kan jo være noe annet. Jeg kjenner så godt til ambivalensen med å ville vite, og samtidig ikke ville vite. De første ukene er verst etter SA. Så kommer du deg litt videre. For meg hjalp det å vite om neste forsøk (selv om det kjentes ut som en evigvarende prøvelse..) Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 8de1b...5ae
tussi84 Skrevet 11. februar 2018 #13 Skrevet 11. februar 2018 Høres ut som en sa dessverre. Det er ikke mensen men livmora som tømmer seg på en måte. Jeg hadde en sa for 6 dager siden, begynte å blø smått mandag kveld men tirsdagen satte det i gang skikkelig med sterke magesmerter. Løp på do hvert 10 mnd omtrent får når jeg reiste meg opp bare rant det.. Fikk konstantert på lege vakt sent tirs kveld at jeg hadde mistet. Blør fortsatt 6 dager senere, men mindre. Blødning etter sa kan vare en stund.. Dra til legevakt ts om du er veldig redd og usikker. Det er ikke noe godt å ha det sånn du har det nå. Det er vondt å miste, men for en del er det greit å få en bekreftelse på hva som skjer istedenfor å gå rundt å lure. Om dette skulle ha gått galt prøv å ikke skyld på deg selv. Mest sannsynlig er det ingenting med deg å gjøre. Det er kroppen som ordner opp istedenfor at du får et barn senere som ikke er levedyktig.
våren14 Skrevet 11. februar 2018 #14 Skrevet 11. februar 2018 Får du noe hormonstøtte nå? Er vel dessverre mest trolig en sa... men for min del hadde jeg «mensen» helt som vanlig hele uke 5 av denne graviditeten og var like gravid etterpå. 35 uker på vei her nå. Har progesteronmangel og «mensen» var trolig en hormonell blødning grunnet lavt progesteron tross tilskudd... så ingenting er umulig Men det er vel heller uvanlig kanskje.
Ung&håpfull Skrevet 12. februar 2018 Forfatter #16 Skrevet 12. februar 2018 3 timer siden, tussi84 skrev: Hvordan gikk dette ts? Jeg vet ikke enda. Men er nok 100% sikker på at dette var en SA. Jeg tok en graviditetstest kvelden etterpå og den var allerede negativ, så har slått meg til ro med at det ikke lengre er noen spire der. Tatt blodprøver idag bare for å være på den sikre siden, så venter på svar derfra.
Ung&håpfull Skrevet 12. februar 2018 Forfatter #17 Skrevet 12. februar 2018 19 timer siden, våren14 skrev: Får du noe hormonstøtte nå? Er vel dessverre mest trolig en sa... men for min del hadde jeg «mensen» helt som vanlig hele uke 5 av denne graviditeten og var like gravid etterpå. 35 uker på vei her nå. Har progesteronmangel og «mensen» var trolig en hormonell blødning grunnet lavt progesteron tross tilskudd... så ingenting er umulig Men det er vel heller uvanlig kanskje. Ingen hormonstøtte nei Ja, det er vel alltid en liten sjange og et lite håp men det forsvant veldig fort etter den negative graviditetstesten jeg fikk allerede kvelden etter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå