Gjest care Skrevet 10. august 2002 #1 Del Skrevet 10. august 2002 Jeg sitter av og til på dyrebeskyttelsen side, men må si at jeg nesten alltid går det fra med vondt i magen. JEg vil gjerne dele noen eksempler med dere: *"Doris" er fortsatt redd mennesker. Dyrebeskyttelsen i Oslo og Akershus fant den sorte og hvite katten på Høyenhall 20. februar. Hun var hengt opp etter halen. Nå er Doris en hale kortere, men i trygge hender på Dyrebeskyttelsens kattesenter på Mosseveien. Daglig leder Kari Berdalen har sett mange grove eksempler på dyreplageri i de seks årene hun har jobbet ved kattesenteret. De har fått inn katter som er blitt skutt på med salongrifle og er fulle av kuler, andre har vært festet med ståltråd i trær, noen har fått en trakt skjøvet inn i munnen og så blitt helt etsende væske i. *Først brukes hundene til harejakt. Men når jobben er gjort, tar de spanske jegerne livet av dem ved å henge dyrene opp etter halsen. Den brutale behandlingen ble nylig avdekket av etterforskere i dyrevernsorganisasjonen World Society for the Protection of Animals, WSPA. Flere tusen hunder blir hvert år drept og etterlatt i skogen etter å ha gjort tjeneste som jakthunder, ifølge organisasjonen. Representanter for WSPA avdekket også flere hundre hundelik med tau rundt halsen som var blitt dumpet i massegraver. Å ta livet av jakthundene ved hengning er en eldgammel tradisjon i forbindelse med den spanske harejakten. *Hvert år havner 100.000 katter i koreanske mager. Noen av dem kokes levende, mens andre flås og pines før de slaktes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 10. august 2002 #2 Del Skrevet 10. august 2002 For ikke å snakke om alle de dyrene som blir plaget av naturen selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå