Gå til innhold

Mishandling av dyr


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg sitter av og til på dyrebeskyttelsen side, men må si at jeg nesten alltid går det fra med vondt i magen. JEg vil gjerne dele noen eksempler med dere:

*"Doris" er fortsatt redd mennesker. Dyrebeskyttelsen i Oslo og Akershus fant den sorte og hvite katten på Høyenhall 20. februar. Hun var hengt opp etter halen.

Nå er Doris en hale kortere, men i trygge hender på Dyrebeskyttelsens kattesenter på Mosseveien. Daglig leder Kari Berdalen har sett mange grove eksempler på dyreplageri i de seks årene hun har jobbet ved kattesenteret.

De har fått inn katter som er blitt skutt på med salongrifle og er fulle av kuler, andre har vært festet med ståltråd i trær, noen har fått en trakt skjøvet inn i munnen og så blitt helt etsende væske i.

*Først brukes hundene til harejakt. Men når jobben er gjort, tar de spanske jegerne livet av dem ved å henge dyrene opp etter halsen.

Den brutale behandlingen ble nylig avdekket av etterforskere i dyrevernsorganisasjonen World Society for the Protection of Animals, WSPA.

Flere tusen hunder blir hvert år drept og etterlatt i skogen etter å ha gjort tjeneste som jakthunder, ifølge organisasjonen.

Representanter for WSPA avdekket også flere hundre hundelik med tau rundt halsen som var blitt dumpet i massegraver.

Å ta livet av jakthundene ved hengning er en eldgammel tradisjon i forbindelse med den spanske harejakten.

*Hvert år havner 100.000 katter i koreanske mager. Noen av dem kokes levende, mens andre flås og pines før de slaktes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...