Gå til innhold

Fått to små knopper i øyeområdet - ikke kviser. Sprer det seg om jeg prøver å klemme det ut? Kommer det av hudkrem eller hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en hard liten knopp i området under det ene øyet, og en lik knopp på den tynne huden rett ovenfor øyelokket på det andre øyet.
Det går ikke an å klemme ut og de er veldig små. Kommer bittelitt blank væske ut om jeg klemmer/klorer/klyper skikkelig hardt men de forsvinner ikke. Hva kan det være? Er det noe som kommer med alderen eller kan det være at det er reaksjon på øyekrem eller hudkrem? Er det er virus som kan spre seg og bør jeg gå til lege eller går det vekk av seg selv tro?

Anonymkode: 5395d...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som kolesterol prikker. Vet du om du har høyt kolesterol? De skal ikke knipes eller presses på. 

Anonymkode: bf5bf...804

Skrevet

Høres ut som milier. Helt ufarlig. Prøv å ikke klem på dem.

Anonymkode: dc76b...986

Skrevet

Kan være milier? De er i såfall ufarlige og ganske vanlig. Det er bare opphopning av keratin. Ja de kan oppstå som en reaksjon på hudpleieprodukter eller sminke. Har du begynt med noe nytt i det siste? Bruker du mye sminke rundt øynene? Jeg har ihvertfall hatt noen slike som har dukket opp innimellom men forsvunnet igjen. Uten at det gav noe mening for meg.

De kommer sikkert til å forsvinne i løpet av noen uker. Men ikke klem på de for de er helt meningsløst og hjelper ikke. 

Ellers kan det jo være andre grunner. Vitaminmangel eller andre kostholdsproblemer. Nå har jo du bare 2 stk som er ganske små så ville ikke bekymra meg noe særlig. :) de forsvinner nok snart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...