AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Jeg er ny med nettdating og får en god del meldinger der, men veldig mange ser jeg med en gang at er ikke aktuelle for meg. Hva gjør man da, når alt de har gjort er å skrive en hyggelig melding og introdusert seg? Skal jeg bare ignorere de, eller svare på den hyggelige meldingen med at "Beklager, det kan nok ikke bli oss" eller annet type avvisende svar? Jeg føler det blir veldig feil å svare de på de hyggelige spørsmålene osv når jeg vet med en gang at jeg ikke vil bli interessert i de men føler det er veldig kynisk å svare med en avvisning når alt de har gjort er å være hyggelige også. Er ignorering det mest skånsomme, sånn egentlig? Da tar de jo et hint om at jeg ikke er interessert uten at jeg trenger å fortelle dem det og virke cocky og kynisk/overfladisk.. Så ignorerer man eller eventuelt hvordan responderer man? Og er det forskjell på hvordan man bør avvise de som skriver en hyggelig introduksjon og de som bare skriver hei? På tinder har det vært litt letter for da kan jeg bare unmatche eller ikke svare og senere unmatche, det er dårlig gjort det også uten forklaring men samtidig er det vel ikke så hyggelig å få en forklaring på at man ikke finner de tiltrekkende heller? Anonymkode: 9b9af...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Ignorerer på meldinger. Det kan jo være at du: Ikke bruker appen Dater andre Fått deg kjæreste Tester ut appen Ikke har tid På jobb eller på ferie Midt i middagen Osv.... Det å si du ikke er keen, er egentlig unødvendig. Men, dersom dere dater, da har man å kommunisere. Da er det et bånd der, så da må man avslutte på en real måte. Anonymkode: 5aadc...9ef 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Jeg får også en god del meldinger. Hvis meldingen er hyggelig og høflig, hender det at jeg skriver at jeg dater en annen nå men ønsker han lykke til. Hvis det er tullemelding eller bare sånn "Du var søt!", da sletter jeg meldingen. Gidder ikke starte kommunikasjon med alle mulige som sender meg melding. Hvis det er en som kunne vært aktuelt litt på sikt, svarer jeg høflig og holder døren litt åpen... Anonymkode: 234cd...1ba
femme_folle Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 (endret) Skriv at du er opptatt med å massere føttene til en kjent lulesamisk lyriker, men at de gjerne må ta kontakt igjen når de har publisert sin første diktsamling. Så kommer det kanskje noe bra lyrikk ut av tårene deres. Endret 10. februar 2018 av femme_folle
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å si du ikke er keen, er egentlig unødvendig. Men, dersom dere dater, da har man å kommunisere. Da er det et bånd der, så da må man avslutte på en real måte. Anonymkode: 5aadc...9ef Ja såklart avslutter man på en real måte om man har møttes og datet, men jeg mener altså menn som tar kontakt på nettdating og vil bli kjent, som man med en gang ved første melding ser at man ikke vil bli interessert i uansett hvor hyggelige de er. På en måte vil jeg ikke de skal føle at de har skrevet noe feil og tenker i hodet mitt "Takk for hyggelig melding men du er nok ikke helt min type, lykke til videre" , men syntes og det er unødvendig å svare de med en avvisning som kanskje tærer på selvtillitten deres. Anonymkode: 9b9af...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja såklart avslutter man på en real måte om man har møttes og datet, men jeg mener altså menn som tar kontakt på nettdating og vil bli kjent, som man med en gang ved første melding ser at man ikke vil bli interessert i uansett hvor hyggelige de er. På en måte vil jeg ikke de skal føle at de har skrevet noe feil og tenker i hodet mitt "Takk for hyggelig melding men du er nok ikke helt min type, lykke til videre" , men syntes og det er unødvendig å svare de med en avvisning som kanskje tærer på selvtillitten deres. Anonymkode: 9b9af...4b0 Jeg har svart sånn mange ganger, og da får jeg uten unntak hyggelig melding tilbake. Tror de fleste setter pris på en vennlig avvisning i stedet for stillhet. Det er nok av dem som ikke gidder å svare. Anonymkode: 234cd...1ba
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har svart sånn mange ganger, og da får jeg uten unntak hyggelig melding tilbake. Tror de fleste setter pris på en vennlig avvisning i stedet for stillhet. Det er nok av dem som ikke gidder å svare. Anonymkode: 234cd...1ba okei , men det blir jo som å si at "Hei, du er for stygg for meg og jeg dømmer deg etter utseendet" er ikke det utrolig kynisk? Vil ikke gi noen dårlig selvtillitt, og tenker at kanskje silence is golden her - selvom det også føles litt kynisk ut Anonymkode: 9b9af...4b0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: okei , men det blir jo som å si at "Hei, du er for stygg for meg og jeg dømmer deg etter utseendet" er ikke det utrolig kynisk? Vil ikke gi noen dårlig selvtillitt, og tenker at kanskje silence is golden her - selvom det også føles litt kynisk ut Anonymkode: 9b9af...4b0 Nei jeg tenker ikke sånn. Det å ikke svare er mer likegyldighet, at man ikke bryr seg. Det å svare at man "ikke tror man passer sammen, men lykke til videre" er jo ikke å dømme noen etter utseendet. Mange vet jo selv at de ikke er modellpene. Jeg har også svart at jeg dater en annen og at det ikke er aktuelt å date andre da. Det er en mildere form for avvisning. Å ikke svare er selvsagt ok, det er jo nei det også. Men jeg ville satt pris på en hyggelig avvisning i stedet for stillhet. Anonymkode: 234cd...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 Best å ikke svare Anonymkode: 5aadc...9ef
Elaine Marley Skrevet 11. februar 2018 #10 Skrevet 11. februar 2018 Jeg svarer ikke, og opplever det samme tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #11 Skrevet 11. februar 2018 Jeg tenkte at jeg skulle svare alle, men merket raskt at det ikke var mulig. Unngikk å logge inn, fordi jeg visste at jeg måtte sitte å skrive med en haug av menn jeg ikke ville skrive med (for å avvise dem), og som oftest svarer de jo igjen også.... Jeg fikk rundt 20 meldinger hver dag, så ble lettere å bare slette de jeg ikke ville svare. Svarte på de som skrev ordentlige og personlige meldinger da. Anonymkode: 15bdc...ecd 1
Jentadi Skrevet 11. februar 2018 #12 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har pleid å si: Du er ikke det jeg ser etter her inne. Lykke til videre i jakten. Jeg syntes det var fair å gi beskjed, men vet mange ikke tar seg bryet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #13 Skrevet 11. februar 2018 Jeg tar ikke bryet. Har han ikke klart å fange min interesse er det hans feil, ikke min. Anonymkode: 1fce8...dbf
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #14 Skrevet 11. februar 2018 Ignorer! Svarer du, uansett hva du svarer, er nok til at disse mennene aldri gir seg. De fleste tar et nei for et nei. Men noen anser et svar, uansett svar, som et tegn på at de har deg på kroken. Forestill deg en dørselger. Det beste er å ikke åpne døra. For om du åpner døra, selv om det bare er for å si nei, så gir deg seg ikke. Anonymkode: 820ee...b94 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #15 Skrevet 11. februar 2018 Det er selvfølgelig bare å ignorere. De færreste liker vel å motta en avvisning, selv om den er pakket inn i pent papir. Anonymkode: feee7...44d
Miklo Velka Skrevet 11. februar 2018 #16 Skrevet 11. februar 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: men syntes og det er unødvendig å svare de med en avvisning som kanskje tærer på selvtillitten deres. Om du tror at det ikke tærer på selvtilliten å skrive til, og matche med, jenter, bare for å bli ignorert tilbake, så tar du feil. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #17 Skrevet 11. februar 2018 Tror ikke det finnes noe fasitsvar på dette. Noen synes det er respektløst å ikke få svar, selv om det er negativt, noen takler ikke å å bli avvist. Har landet på å ikke svare fordi det er alternativet det er minst bryderi med for meg. Har sendt høflig avvisning noen ganger og opplevd både å bli skjelt ut og folk som ikke tar nei for et nei. Anonymkode: c9675...08a
Cata Skrevet 11. februar 2018 #18 Skrevet 11. februar 2018 Nå får jeg riktignok ikke noen meldinger så problemstillingen er rent hypotetisk. Tror nok jeg ville oversett meldinger av typen "Hei" eller "Står til", mens jeg ville svart en som tydelig hadde lagt mer jobb i skrivingen. Enkleste løsning ut er rett og slett å skylde på avstand eller noe annet som er helt upersonlig. Den har jeg selv blitt utsatt for da jeg prøvde å ta kontakt med en fyr som virket interessant. Vil nemlig tro at han ikke hadde satt geografiske begrensninger i utgangspunktet ettersom han kom opp på min liste over potensielle "kandidater". Men avvisningen var real nok den og jeg ville nok brukt noe liknende selv om jeg hadde fått melding fra en som viste seg å være totalt uinteressant for meg.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #19 Skrevet 11. februar 2018 20 minutter siden, Miklo Velka skrev: Om du tror at det ikke tærer på selvtilliten å skrive til, og matche med, jenter, bare for å bli ignorert tilbake, så tar du feil. Klart det, men da er det litt i det uvisse. Mens å få en avvisning i sort på hvitt, det kan man klare seg uten. Anonymkode: feee7...44d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #20 Skrevet 11. februar 2018 Avogtil har jeg svart " jeg er ikke intressert ønsker deg en fin dag " og avogtil svarer jeg ikke. Synest det koster lite å gi et svar, men har ikke dårlig samvittighet for ikke å svare heller. Anonymkode: 07c97...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå