AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Synes virkelig ikke de bør få lov til å ha dyr når de ikke klarer å ta vare på seg selv. Bor i Bergen,gikk idag i undergrunnen ved strax huset,lå tre neddopa mannfolk der på bakken,han ene holdt en schæfer hund stramt i bånd. Den satt der og bar vitne til at eier sank ned mot bakken for han var så dopa. De har valgt den livvstilen, ingen dyr bør bli tvunget inn i det. Hva kan jeg gjøre?😧 må jo ha navn på person for å kunne melde noe inn til mattilsynet. Har selvfølgelig empati med rusmisbrukere,men synes ikke det er noe liv for en hund å være rundt så mye ustabilitet 😢 Anonymkode: d6112...d54 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes virkelig ikke de bør få lov til å ha dyr når de ikke klarer å ta vare på seg selv. Bor i Bergen,gikk idag i undergrunnen ved strax huset,lå tre neddopa mannfolk der på bakken,han ene holdt en schæfer hund stramt i bånd. Den satt der og bar vitne til at eier sank ned mot bakken for han var så dopa. De har valgt den livvstilen, ingen dyr bør bli tvunget inn i det. Hva kan jeg gjøre?😧 må jo ha navn på person for å kunne melde noe inn til mattilsynet. Har selvfølgelig empati med rusmisbrukere,men synes ikke det er noe liv for en hund å være rundt så mye ustabilitet 😢 Anonymkode: d6112...d54 Forferdelig. Jobber selv i nærheten og ser det en del. Jeg er så usikker på hva man kan gjøre, de som jobber på Strax huset har jo taushetsplikt mtp å gi ut navn. Politiet gir som regel faen.... :'( Anonymkode: cdd16...544 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes virkelig ikke de bør få lov til å ha dyr når de ikke klarer å ta vare på seg selv. Bor i Bergen,gikk idag i undergrunnen ved strax huset,lå tre neddopa mannfolk der på bakken,han ene holdt en schæfer hund stramt i bånd. Den satt der og bar vitne til at eier sank ned mot bakken for han var så dopa. De har valgt den livvstilen, ingen dyr bør bli tvunget inn i det. Hva kan jeg gjøre?😧 må jo ha navn på person for å kunne melde noe inn til mattilsynet. Har selvfølgelig empati med rusmisbrukere,men synes ikke det er noe liv for en hund å være rundt så mye ustabilitet 😢 Anonymkode: d6112...d54 Ring Mattilsynet og se hva de sier. Anonymkode: 5c828...160 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 I en slik situasjon ( eier uten adresse), ringer du til Mattilsynet. De vil ta saken videre Tim politiet og sende en patrulje. Mvh dyrlege Anonymkode: a41d0...aec 11
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 Skikkelig empatisk å ta fra mennesker som har mistet alt dyra deres. Anonymkode: 791c8...bdb
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skikkelig empatisk å ta fra mennesker som har mistet alt dyra deres. Anonymkode: 791c8...bdb Dyrevelferd er viktigere enn at mennesker ønsker selskap, uansett hva det mennesket har gått gjennom. Anonymkode: 5c828...160 17
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Dyrevelferd er viktigere enn at mennesker ønsker selskap, uansett hva det mennesket har gått gjennom. Anonymkode: 5c828...160 Hva med menneskevelferd? Dyra skal dere hjelpe, men ikke menneskene? Anonymkode: 791c8...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med menneskevelferd? Dyra skal dere hjelpe, men ikke menneskene? Anonymkode: 791c8...bdb Det er dessverre begrenset hva en enkeltperson kan gjøre for en rusmisbruker på gata. Man har lov til å bry seg om dyr som lider, selv om eierne har det vanskelig. Anonymkode: 62a60...f3d 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre begrenset hva en enkeltperson kan gjøre for en rusmisbruker på gata. Man har lov til å bry seg om dyr som lider, selv om eierne har det vanskelig. Anonymkode: 62a60...f3d Hvorfor tror du dyra lider for at eieren er rusmisbruker ? Hvis du kan lese dyr korrekt, som få klarer så kan du se om den lider. Les kroppsspråket på bikkja. Ikke bare anta. En hund ER annerledes og fungerer på en annen måte enn mennesket. Hunden stod bare å så på at eieren sank i bakken ? Det var det ? Tror ikke den tenker sånn som oss. Har hørt at de har det bedre med rusmisbrukere enn vanlige eiere. Har sett sånne trygge og stabile familier med ustabile gneldre bikkjer som herjer heil vilt i båndet. Men ikke det samme med misbrukerne. Og de er ute med hundene mer og det skal være mulighet for å få gratis dyrlege for de med rusproblemer. Husker ikke hvor, men det var en dyrlege som sa det. Anonymkode: 2b268...462 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #10 Skrevet 11. februar 2018 Og dessuten er en hund sånn som et barn. Den vil ikke skilles fra eier, da blir den ustabil om den skal omplasseres i hytt og pine. Vil du påføre den hunden det ? Eieren har det vondt fra før av, så vil du påføre mer skade ? Anonymkode: 2b268...462
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #11 Skrevet 11. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor tror du dyra lider for at eieren er rusmisbruker ? Hvis du kan lese dyr korrekt, som få klarer så kan du se om den lider. Les kroppsspråket på bikkja. Ikke bare anta. En hund ER annerledes og fungerer på en annen måte enn mennesket. Hunden stod bare å så på at eieren sank i bakken ? Det var det ? Tror ikke den tenker sånn som oss. Har hørt at de har det bedre med rusmisbrukere enn vanlige eiere. Har sett sånne trygge og stabile familier med ustabile gneldre bikkjer som herjer heil vilt i båndet. Men ikke det samme med misbrukerne. Og de er ute med hundene mer og det skal være mulighet for å få gratis dyrlege for de med rusproblemer. Husker ikke hvor, men det var en dyrlege som sa det. Anonymkode: 2b268...462 Bullshit! Anonymkode: 02a03...879 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #12 Skrevet 11. februar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med menneskevelferd? Dyra skal dere hjelpe, men ikke menneskene? Anonymkode: 791c8...bdb Vennligst ikke ilegg meg meninger jeg ikke har. Jeg setter menneskeverd over noe annet, det er ingenting som opptar meg mer. Men det er ingen menneskerett å ha dyr. Dyr har rett på stabilitet, et god hjem, næringsrik mat, mosjon og helsehjelp, noe det mest sannsynlig ikke vil få hos en rusmisbruker. De aller fleste rusmisbrukere vil sette sin neste rus høyere enn noe annet, koste hva det koste vil. Og hva tror du skjer med dyret når eieren er høy og ikke klarer å passe på? Anonymkode: 5c828...160 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #13 Skrevet 11. februar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du dyra lider for at eieren er rusmisbruker ? Hvis du kan lese dyr korrekt, som få klarer så kan du se om den lider. Les kroppsspråket på bikkja. Ikke bare anta. En hund ER annerledes og fungerer på en annen måte enn mennesket. Hunden stod bare å så på at eieren sank i bakken ? Det var det ? Tror ikke den tenker sånn som oss. Har hørt at de har det bedre med rusmisbrukere enn vanlige eiere. Har sett sånne trygge og stabile familier med ustabile gneldre bikkjer som herjer heil vilt i båndet. Men ikke det samme med misbrukerne. Og de er ute med hundene mer og det skal være mulighet for å få gratis dyrlege for de med rusproblemer. Husker ikke hvor, men det var en dyrlege som sa det. Anonymkode: 2b268...462 Nå skal ikke jeg skjære alle under en kam, men i dette tilfellet som TS nevnte så holdt eieren hunden stramt i bånd mens han lå dopet på bakken. Det er vel ikke urimelig å anta at en rusmisbruker ikke klarer å ivareta alle behov en hund har. I følge Mattilsynets retningslinjer for dyrehold som omfatter næringsrik fór, aktivitet og levemiljø vil jeg tro det er vanskelig for en rusmisbruker å ivareta alle disse. I tillegg til stell av dyr og dyrlegebesøk. Nå prøver ikke jeg å påstå at rusmisbrukere ikke er glad i dyrene sine, for det tror jeg absolutt de er. Allikevel tror jeg de fleste, kanskje ikke alle, men de fleste ikke er i stand til å ivareta alle behovene til en hund hvis man ikke kan ta vare på seg selv. Anonymkode: 62a60...f3d 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #14 Skrevet 11. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skal ikke jeg skjære alle under en kam, men i dette tilfellet som TS nevnte så holdt eieren hunden stramt i bånd mens han lå dopet på bakken. Det er vel ikke urimelig å anta at en rusmisbruker ikke klarer å ivareta alle behov en hund har. I følge Mattilsynets retningslinjer for dyrehold som omfatter næringsrik fór, aktivitet og levemiljø vil jeg tro det er vanskelig for en rusmisbruker å ivareta alle disse. I tillegg til stell av dyr og dyrlegebesøk. Nå prøver ikke jeg å påstå at rusmisbrukere ikke er glad i dyrene sine, for det tror jeg absolutt de er. Allikevel tror jeg de fleste, kanskje ikke alle, men de fleste ikke er i stand til å ivareta alle behovene til en hund hvis man ikke kan ta vare på seg selv. Anonymkode: 62a60...f3d Helt enig med deg. Anonymkode: 5c828...160 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #15 Skrevet 11. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med menneskevelferd? Dyra skal dere hjelpe, men ikke menneskene? Anonymkode: 791c8...bdb Syns da rusmisbrukere får mye hjelp jeg da. Men rusmisbrukere tar valg som hunder ikke får gjort på samme måte. Anonymkode: 39c02...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå