Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvor lei seg det er vanlig å bli etter en spontanabort i uke 11-12. Hvis man har barn fra før. Er det vanlig at man isolerer seg fra venner og ikke vil snakke med noen?

Anonymkode: cefe2...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk gjennom en MA i desember, ble oppdaget i uke 12. Har et barn på snart 2 fra før.

Jeg tok det svært tungt. I uke 12 er en så innstilt på at nå er faren over og klar for å fortelle det til alle. Det var så tung beskjed å få. Den første dagen ville jeg ikke se eller snakke med noen, utenom mann og barn. 

Jeg var litt overrasket hvor fort jeg aksepterte det og begynte å føle meg bedre. Dette tror jeg var svært mye pga den lille nydelige jeg har fra før. Hadde vært så mye vanskeligere å takle om jeg ikkje hadde ham. Klarte og ville snakke med folk dag 3.

Tror det er veldig individuelt hvordan folk takler en SA/MA. Men i uke 11/12 er det nok mangen som begynner å sørge over et tapt barn enn tapt svangerskap.

Anonymkode: 3b9b5...384

Skrevet

Vi oppdaget i ule 13 ar fosteret døde i uke 11... det har helt jævlig tungt selv om vi jo visste at det ikke var noen garantier. Hadde ingen barn fra før, det hadde nok vært hakket lettere om vi hadde hatt det. Men den sorgfølelsen er uansett vanskelig å beskrive, og alle reagerer ulikt. Så jeg vil si at ALT er normalt og helt grei reaksjon på en slik opplevelse. Også er man så sykt hormonell, det følte jeg påvirket meg i flere uker etterpå... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...