Gå til innhold

Blir det som å "ikke spise"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du spiser et skolebrød f.eks. Også kaster du opp med engang. Si at du kaster det opp 1 min etter. Går det bra da eller er kaloriene tatt opp?

Anonymkode: 3469f...eb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bulimi er kanskje ikke definisjonen på at "det går bra". Kontakt lege. 

Anonymkode: d272b...693

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, lipglossy skrev:

Skaff hjelp.

Nei, jeg tenker bare å gjøre det litt. Finner ikke svar på dette på nettet. Ser det er noen med bulimi som er feite, andre ikke. Så ei dame ho var tynn/normal og ho spiste masse, og det gikk nok over 1 min før det kom opp, så jeg vil vedig gjerne ha svar !!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tenker bare å gjøre det litt. Finner ikke svar på dette på nettet. Ser det er noen med bulimi som er feite, andre ikke. Så ei dame ho var tynn/normal og ho spiste masse, og det gikk nok over 1 min før det kom opp, så jeg vil vedig gjerne ha svar !!

Når du først har begynt så er det ikke bare til å stoppe. Det blir som å skru på en på knapp som ikke har en av knapp.

Du ødelegger også tennene dine og resten av fordøyelsessystemet ditt ved å gjøre det. 

Det at du vurderer det er et tydelig tegn på at du trenger hjelp. 

Anonymkode: b4c8f...75e

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som blir tjukk av spise én bolle selv om det ikke er det sunneste man kan spise. Vi trenger mat og blir bare tjukk av spise mer mat en vi trenger.

Lær deg heller å se mat som noe verdifullt som holder oss i live. Fråtsing er ikke å respektere mat, heller ikke å kaste opp maten man spiser etterpå. Spiser man en bolle i tillegg til et vanlig måltid, kan man droppe én skive eller noe i det neste måltidet eller bruke den ekstra energien på en gåtur eller noe. Det er faktisk ikke verre enn det. 

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som blir tjukk av spise én bolle selv om det ikke er det sunneste man kan spise. Vi trenger mat og blir bare tjukk av spise mer mat en vi trenger.

Lær deg heller å se mat som noe verdifullt som holder oss i live. Fråtsing er ikke å respektere mat, heller ikke å kaste opp maten man spiser etterpå. Spiser man en bolle i tillegg til et vanlig måltid, kan man droppe én skive eller noe i det neste måltidet eller bruke den ekstra energien på en gåtur eller noe. Det er faktisk ikke verre enn det. 

Det er ikke vits i å svare sånn. Det er ikke svaret på spm mitt. Jeg er ikke dum heller.

Skrevet

Man kaster ikke opp alt med mindre man er syk, en god del vil bli igjen i magen. Mer forteller jeg ikke, er eks-bulimiker.

Anonymkode: 2b390...77f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vits i å svare sånn. Det er ikke svaret på spm mitt. Jeg er ikke dum heller.

Nei, du er ikke dum. Men du er på god vei inn til en alvorlig spiseforstyrrelse. Søk hjelp. Nå. 

Anonymkode: 0b858...864

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du er dum når du flørter med noe som kan ødelegge HELE livet og helsen din, når du VET at det er det du flørter med. 

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Yvonne (mod)

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...