AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Jeg er på langweekend tur hjem til familien, og som vanlig har de alltid kjøleskapet fullt til datteren kommer hjem fra kollektivlivet i hovedstaden. Det er deilig men det går ikke lang tid før jeg får dårlig samvittighet - jeg er klar over at jeg tenker mer på matinntaket enn gjennomsnittlig. Jeg er ei aktiv jente som trener 4 dager i uken - løping og dansing. Trening og helse er viktig for meg, men jeg vet også at det er viktig å kose seg. Denne gangen har vi hatt kake i heimen, og jeg har endt opp med å spise sjokoladekakestykke tre dager på rad, som dessert. Vil dette gi utslag på vekten? Eller er dette klassisk overtenkning? Setter pris på kun seriøse svar. Hilsen j26 Anonymkode: 0627c...b27
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Ja dette er overtenking og et usunt oppheng i mat og vekt. Anonymkode: c7dd2...481 9
Ginny Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Om det gir utslag på vekten så er det vann. Det forsvinner igjen når du kommer tilbake i gode vaner neste uke. Slapp av og kos deg hjemme med fullt kjøleskap 😊 2
Ild Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Helt klart overtenking! Kos deg og nyt at du er frisk, aktiv og mest sannsynlig slank. Du vil ikke at mat skal kontrollere livet ditt 👍 3
bobleplast_ Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Si at det er ca 400 kcal i ett kakestykke, og du har spist tre stk, altså rundt 1200 kcal. Det er knappe 100 g fett.
penny_ Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 22 timer siden, bobleplast_ skrev: Si at det er ca 400 kcal i ett kakestykke, og du har spist tre stk, altså rundt 1200 kcal. Det er knappe 100 g fett. Og det er ikke en gang sikkert at TS har ligget kalorioverskudd.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 Kjære vene det er overtenking. Så fort du kommer tilbake til sonen gamle rutiner så vil disse stykkene være glemt det må da være lov å kose seg litt uten at man skal få dårlig samvittighet. Anonymkode: 8db8f...4ab 1
Gjest Skogrose Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 Tror det er normalt å tenke over det for en person som er aktiv og opptatt av kosthold. Å lage en tråd om det på et forum vitner derimot om overtenking og heller mot en noe usunn mentalitet rundt matinntak. Når det er sagt så vil ikke de 3 kakestykker utgjøre noe å snakke om på formen, med mindre du er aktiv på et skyhøyt nivå rett før en konkurranse eller lignende. 🖒
penny_ Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 10 minutter siden, Skogrose skrev: Tror det er normalt å tenke over det for en person som er aktiv og opptatt av kosthold. Å lage en tråd om det på et forum vitner derimot om overtenking og heller mot en noe usunn mentalitet rundt matinntak. Når det er sagt så vil ikke de 3 kakestykker utgjøre noe å snakke om på formen, med mindre du er aktiv på et skyhøyt nivå rett før en konkurranse eller lignende. 🖒 Ja, og hvis dette er så viktig for TS, så er det jo bare å sette seg inn i hvordan kroppen fungerer, hva som må til for å legge på seg osv.
Inwe Skrevet 12. februar 2018 #10 Skrevet 12. februar 2018 Så lenge du ikke er hjemme hos familien hver eneste helg har det ingenting å si om du skeier ut litt når du er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå