Gå til innhold

Kake tre dager på rad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på langweekend tur hjem til familien, og som vanlig har de alltid kjøleskapet fullt til datteren kommer hjem fra kollektivlivet i hovedstaden. Det er deilig men det går ikke lang tid før jeg får dårlig samvittighet - jeg er klar over at jeg tenker mer på matinntaket enn gjennomsnittlig. Jeg er ei aktiv jente som trener 4 dager i uken - løping og dansing. Trening og helse er viktig for meg, men jeg vet også at det er viktig å kose seg. Denne gangen har vi hatt kake i heimen, og jeg har endt opp med å spise sjokoladekakestykke tre dager på rad, som dessert. Vil dette gi utslag på vekten? Eller er dette klassisk overtenkning? 

Setter pris på kun seriøse svar. 
Hilsen j26

Anonymkode: 0627c...b27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er overtenking og et usunt oppheng i mat og vekt. 

Anonymkode: c7dd2...481

• Liker 9
Skrevet

Om det gir utslag på vekten så er det vann. Det forsvinner igjen når du kommer tilbake i gode vaner neste uke. 

Slapp av og kos deg hjemme med fullt kjøleskap 😊

• Liker 2
Skrevet

Helt klart overtenking! Kos deg og nyt at du er frisk, aktiv og mest sannsynlig slank. Du vil ikke at mat skal kontrollere livet ditt 👍

• Liker 3
Skrevet

Si at det er ca 400 kcal i ett kakestykke, og du har spist tre stk, altså rundt 1200 kcal. Det er knappe 100 g fett. :) 

Skrevet
22 timer siden, bobleplast_ skrev:

Si at det er ca 400 kcal i ett kakestykke, og du har spist tre stk, altså rundt 1200 kcal. Det er knappe 100 g fett. :) 

Og det er ikke en gang sikkert at TS har ligget kalorioverskudd. 

Skrevet

Kjære vene det er overtenking. Så fort du kommer tilbake til sonen gamle rutiner så vil disse stykkene være glemt :) det må da være lov å kose seg litt uten at man skal få dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 8db8f...4ab

• Liker 1
Gjest Skogrose
Skrevet

Tror det er normalt å tenke over det for en person som er aktiv og opptatt av kosthold. Å lage en tråd om det på et forum vitner derimot om overtenking og heller mot en noe usunn mentalitet rundt matinntak.

Når det er sagt så vil ikke de 3 kakestykker utgjøre noe å snakke om på formen, med mindre du er aktiv på et skyhøyt nivå rett før en konkurranse eller lignende. 🖒

Skrevet
10 minutter siden, Skogrose skrev:

Tror det er normalt å tenke over det for en person som er aktiv og opptatt av kosthold. Å lage en tråd om det på et forum vitner derimot om overtenking og heller mot en noe usunn mentalitet rundt matinntak.

Når det er sagt så vil ikke de 3 kakestykker utgjøre noe å snakke om på formen, med mindre du er aktiv på et skyhøyt nivå rett før en konkurranse eller lignende. 🖒

Ja, og hvis dette er så viktig for TS, så er det jo bare å sette seg inn i hvordan kroppen fungerer, hva som må til for å legge på seg osv. 

Skrevet

Så lenge du ikke er hjemme hos familien hver eneste helg har det ingenting å si om du skeier ut litt når du er der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...