AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Jeg skal søke høgskole til høsten og har et spørsmål. Poenggrensen på førstevalg-studiet mitt var 1,5 poeng høyere enn sittet mitt. Har undersøkt litt rundt poenggrenser, og tidligere år har poenggrensene på førstevalg-studiet mitt vært under snittet mitt. Altså hvis jeg hadde søkt da, hadde jeg kommet inn. Men ifjor var poenggrensen 1,5 over snittet mitt. Gjelder dette snittet (poenggrensen) den siste personen som kom inn fra venteliste, eller gjelder det den siste personen som kom inn i første "pulje"? Noen som vet? Jeg er klar over at poenggrensene endrer seg fra år til år og at det er umulig å si hva den neste vil bli, men akkurat dette har jeg ikke funnet svar på. Anonymkode: 5d678...7ea
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Det er den siste som kom inn av alle, også venteliste. Har også merket at snittet har økt de siste årene. Men det varierer fra år til år, kanskje det blir lettere i år, Det er det ingen som vet. Anonymkode: 0a90a...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå