Gå til innhold

AirBnB New York - ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd problemer med det mtp. at det egentlig er ulovlig? Jeg var ikke klar over dette da jeg bestilte og lurer nå på om jeg burde avbestille... Kan man risikere å bli nektet inngang til landet når man får alle spørsmålene på flyplassen? 

Anonymkode: 10f9d...fda

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Nei, du risikerer ikke å ikke slippe gjennom sikkerhetskontrollen. De trenger bare en adresse, og bryr seg ikke så mye om AirBnB. Risikoen består av at myndighetene i New York er i sin fulle rett til å kaste deg ut av "ferieleiligheten" dersom utleieren avsløres mens du er der. Den eneste måten å bruke AirBnB lovlig på i New York er å leie et rom i en leilighet der huseier/hovedleietaker selv er tilstede under hele oppholdet. Noen av lokalbefolkningen hevder at det egentlig bare er hotellene i New York som bryr seg om dette, og at vanlige folk som ikke jobber i hotellbransjen ikke tar det så nøye. Men selv ville jeg aldri ha brutt lokale lover bare for å bo billig, spesielt ikke når det er lovlig å bo enda billigere (ved leie av kun soverom).

Endret av Overrasket
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 10f9d...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...