AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Vurderer ikke å kjøpe altså, men husker den gangen jeg skulle kjøpe at det sto mellom eierformene selveier, borettslagsandel, aksjeleilighet og obligasjon. Men jeg forsto aldri helt eierformen obligasjon. Slik jeg forstår det så eier man ikke leiligheten, men betaler en obligasjon til "noe/noen" hvor man igjen får tilbake en eksklusiv leierett til å bo i leiligheten (eller noe slikt). Denne leieretten kan da selges videre. Men hvem eller hva er det man betaler til? Er dette et kommersielt selskap? En person/huseier? Eller går det til en enhet som består av hele leilighetskomplekset i sin helhet litt som i et borettslag? Akkurat som med et borettslag så "eier" man ikke leiligheten rent fysisk, men man eier en andel i borettslaget som gir deg eksklusiv rett til å bo i leiligheten. Men da er jo borettslaget i sin helhet eid av alle andelshaverne, så det sitter ingen på toppen og "melker" borettslaget for profitt. Anonymkode: 5bee9...b75
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Er du glad i pengene dine så styrer du unna obligasjon. Switsj så kan pengene bli borte. Anonymkode: a74e8...b18
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 https://www.jusstorget.no/obligasjonsleiligheter/ Anonymkode: a74e8...b18
Gjest O.G. Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 (endret) Tror ikke de lages mere, men det man betaler for er vel utvidede leieboerrettigheter. Endret 10. februar 2018 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Er det det samme som aksjeleilighet? Anonymkode: bb3a4...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå