Gå til innhold

Kluppet for langt inn, hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer klippet klør på hunden vår, og klipte dessverre for langt inn, så hunden pep og begynte å blø. Problemet er at negl ble ikke klippet helt av da hunden dro til seg labben.... Bør vi klippe av hele, eller la det gå seg til selv? Tenker på hvor vondt huden vil få om vi klipper av resten.

Anonymkode: 8380d...e85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klipp resten. Kloen kan henge seg fast i div og da vil den bli rivd av i panikk, noe som kan gjøre større skade. 

Anonymkode: b4269...0e3

• Liker 1
Skrevet

Klipp helt av, bandasjer, legg på middel som stopper blødningen så ikke hunden river neglen av. 

Det går bra, mye blod, men det går bra. 

Belag dere på å bruke lang tid på kloklipp fremover

• Liker 1
Skrevet

Takk, folkens, var det jeg trodde, men ville vare være heeelt sikker.

Var første labben, og samboer fikk lov til å ta de andre. Så hunden er heldigvis ikke like opprørt som oss

Jeg har forresten ikke noe som stoppe blødning på hund igjen, noe annet jeg kan bruke?

TS

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var første labben, og samboer fikk lov til å ta de andre. Så hunden er heldigvis ikke like opprørt som oss

Jeg har forresten ikke noe som stoppe blødning på hund igjen, noe annet jeg kan bruke?

TS

Så lenge dere holder dere rolige går det stort sett bra. Om du ikke har noe som stopper blødning så får dere sitte med hunden og pakke inn labben i en klut eller noe til blødningen gir seg. Det pleier å stoppe ganske fort men det kan se ganske brutalt ut mens det står på :P 

Skrevet

Foresten, om dere bor på et sted med mye snø så gå ut litt. Det stopper blodet og får årene til å trekke seg sammen :) 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS

Så bra at han ikke ble mer opprørt :) Har gjort samme på katt, bare at jeg fikk klipt av hele biten, men jeg var også mye mer hysterisk enn han, han var mest fornærmet :P 

Men ett lite tips er å lage seg ett førstehjelpskrin til hunden, og passe på at man fyller opp jevnlig :) 
Kompresser, sårrens, sårsalve, potesalve, selvheftende bandasjer, flått-tang, pinsett, øyenskyllevann, og eventuelt annet som man kan få bruk for :) 

Anonymkode: 6afec...e87

Skrevet

Bedre med sliper

Anonymkode: 9e9be...291

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...