AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Samboer klippet klør på hunden vår, og klipte dessverre for langt inn, så hunden pep og begynte å blø. Problemet er at negl ble ikke klippet helt av da hunden dro til seg labben.... Bør vi klippe av hele, eller la det gå seg til selv? Tenker på hvor vondt huden vil få om vi klipper av resten. Anonymkode: 8380d...e85
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Klipp resten. Kloen kan henge seg fast i div og da vil den bli rivd av i panikk, noe som kan gjøre større skade. Anonymkode: b4269...0e3 1
Bianconera Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Klipp helt av, bandasjer, legg på middel som stopper blødningen så ikke hunden river neglen av. Det går bra, mye blod, men det går bra. Belag dere på å bruke lang tid på kloklipp fremover 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Takk, folkens, var det jeg trodde, men ville vare være heeelt sikker. Var første labben, og samboer fikk lov til å ta de andre. Så hunden er heldigvis ikke like opprørt som oss Jeg har forresten ikke noe som stoppe blødning på hund igjen, noe annet jeg kan bruke? TS Anonymkode: 8380d...e85
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, folkens, var det jeg trodde, men ville vare være heeelt sikker. Var første labben, og samboer fikk lov til å ta de andre. Så hunden er heldigvis ikke like opprørt som oss Jeg har forresten ikke noe som stoppe blødning på hund igjen, noe annet jeg kan bruke? TS Anonymkode: 8380d...e85 Så lenge dere holder dere rolige går det stort sett bra. Om du ikke har noe som stopper blødning så får dere sitte med hunden og pakke inn labben i en klut eller noe til blødningen gir seg. Det pleier å stoppe ganske fort men det kan se ganske brutalt ut mens det står på Anonymkode: b4269...0e3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 Foresten, om dere bor på et sted med mye snø så gå ut litt. Det stopper blodet og får årene til å trekke seg sammen Anonymkode: b4269...0e3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk, folkens, var det jeg trodde, men ville vare være heeelt sikker. Var første labben, og samboer fikk lov til å ta de andre. Så hunden er heldigvis ikke like opprørt som oss Jeg har forresten ikke noe som stoppe blødning på hund igjen, noe annet jeg kan bruke? TS Anonymkode: 8380d...e85 Så bra at han ikke ble mer opprørt Har gjort samme på katt, bare at jeg fikk klipt av hele biten, men jeg var også mye mer hysterisk enn han, han var mest fornærmet Men ett lite tips er å lage seg ett førstehjelpskrin til hunden, og passe på at man fyller opp jevnlig Kompresser, sårrens, sårsalve, potesalve, selvheftende bandasjer, flått-tang, pinsett, øyenskyllevann, og eventuelt annet som man kan få bruk for Anonymkode: 6afec...e87
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 Bedre med sliper Anonymkode: 9e9be...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå