Gjest lurerpåmasse Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Hei. Jeg har en arbeidstager som søkte sommerjobb hos oss i fjor , hun var pliktoppfyllende og dyktig, og hun tjente godt på jobben mener jeg, hun har en middels bra timelønn + tips + bonus fra diverse. timelønn er : 350 kroner, så det skulle være nok. Hun er ikke utdannet men jeg ansatte henne fordi hun gjorde et utrolig bra inntrykk, og ingen har noe annet å si. Så for 12 uker siden kom moren hennes med sykemelding, da var hun sykemeldt i 2 uker pga et eller annet. Så er hun på jobb i 1 dag, før hun forteller meg at hun skal på ferie, i 3 uker med familien sin. Jeg sier at jeg ikke har mottatt noen feriesøknad og at hun ikke har rett på ferie. Etter mye diskusjon frem og tilbake sier jeg at jeg blåser i det, ( ja jeg vet at jeg ikke var seriøs nok der) men at du får komme på jobb når du er tilbake. Okay så reiser hun, og er på jobb i 2 dager, da mottar jeg en ny sykemelding for 2 uker,. Det som jeg gjør da er at jeg tar kontakt med gamle jobben hennes, og de sier at det har vært sånn der også. Jeg tar da kontakt med hennes fastlege og ber om et felles møte med henne, legen og meg for å tilrette legge , eller snakke med de sammen. Møte var i går og slutningen er at i stedet for å slutte så er hun sykemeldt for at da har hun sykepenger i stedet for nav. Hva kan jeg si i neste runde
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Du bestrider sykemeldingen Anonymkode: a5450...c21
Gjest lurerpåmasse Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Jeg har gjort det, i dag før jeg skrev innlegget ( beklager glemte å skrive det) og sa at jeg mener at det er feil. Hvis hun vantrives på jobben, er det bedre å søke etter noe annet. Hun påstår at hun er syk, men jeg syntes det er rart når jeg vet at de dagene hun er syk er hun ute på byen ( facebook er en grei ting) Jeg måtte settte inn en annen og jeg traff henne på treningsenteret den dagen hun ikke kom da hun angivelig var for sliten til å jobbe
Gjest making.a.mess Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Du vet ikke og har heller inne rett på å vite hvorfor hun er syk. Litt dumt at du ikke vet hva hun sliter med, for da får du ikke muligheten til å forstå. Om hun har alvorlig fysisk eller psykisk sykdom så er d jo synd på henne. Det er ikke moro å være syk og ha en arbeidsgiver som er bitter og masete. Å si opp jobben og gå personlig konkurs er dumt når man fra før har mye å stri med. Sykmelding er jo for å ikke gå konk mens man er syk...
Måbarefåsiat... Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Synes det er så nydelig når voksne folk sender moren sin med sykemelding. 2
Måbarefåsiat... Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 3 minutter siden, Mrs.Purdey said: Du vet ikke og har heller inne rett på å vite hvorfor hun er syk. Litt dumt at du ikke vet hva hun sliter med, for da får du ikke muligheten til å forstå. Om hun har alvorlig fysisk eller psykisk sykdom så er d jo synd på henne. Det er ikke moro å være syk og ha en arbeidsgiver som er bitter og masete. Å si opp jobben og gå personlig konkurs er dumt når man fra før har mye å stri med. Sykmelding er jo for å ikke gå konk mens man er syk... Det er sant. Men arbeidsgiver er overhode ikke bitter (! bitter, faktisk!) eller masete når man blir friskmeldt og reiser på ferie og så blir sykemeldt igjen.
Gjest lurerpåmasse Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 8 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Du vet ikke og har heller inne rett på å vite hvorfor hun er syk. Litt dumt at du ikke vet hva hun sliter med, for da får du ikke muligheten til å forstå. Om hun har alvorlig fysisk eller psykisk sykdom så er d jo synd på henne. Det er ikke moro å være syk og ha en arbeidsgiver som er bitter og masete. Å si opp jobben og gå personlig konkurs er dumt når man fra før har mye å stri med. Sykmelding er jo for å ikke gå konk mens man er syk... Hun gav legen sin fritak fra taushetsplikten så jeg vet hva som feiler henne. Hun har og fått beskjed fra legen at hun ikke lengre vil få sykemelding på dette grunnlaget. Hun innrømmet at det er for lett å ha gitt henne sykemelding men at det ble gjort av en vikar lege, hun skyldte på noe men har vært utredet for alt mulig. I samtalen med oss 3 innrømmet hun ( min ansatte ) at hun rett og slett ba om sykemelding når hun hadde hatt en helg på byen eller skulle på byen. Jeg anser ikke meg selv som bitter, noe som var et rart ord i denne sammenhengen, når jeg må selv jobbe og avlyse ting fordi hun blir sykmeldt. Rart at ikke hun er for dårlig form til å stadig reise på ferie, turer, treninger, hun har planlagt å være med i New York Marathon.
Gjest lurerpåmasse Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 Jeg håper bare at furnuften taler og at hun sier opp. Hvis ikke må jeg bare finne en løsning. Jeg kan ikke si opp folk i sykemeldingsperioden deres, hvis grunnlaget er sykmeldingen men en eller annen måte må det finnes
Gjest making.a.mess Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 28 minutter siden, lurerpåmasse skrev: Hun gav legen sin fritak fra taushetsplikten så jeg vet hva som feiler henne. Hun har og fått beskjed fra legen at hun ikke lengre vil få sykemelding på dette grunnlaget. Hun innrømmet at det er for lett å ha gitt henne sykemelding men at det ble gjort av en vikar lege, hun skyldte på noe men har vært utredet for alt mulig. I samtalen med oss 3 innrømmet hun ( min ansatte ) at hun rett og slett ba om sykemelding når hun hadde hatt en helg på byen eller skulle på byen. Jeg anser ikke meg selv som bitter, noe som var et rart ord i denne sammenhengen, når jeg må selv jobbe og avlyse ting fordi hun blir sykmeldt. Rart at ikke hun er for dårlig form til å stadig reise på ferie, turer, treninger, hun har planlagt å være med i New York Marathon. Åh. Ja da blir saken en annen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå