Gå til innhold

Kollega som overdriver, smører på og smålyver hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som hele tiden skal overdrive, smøre på og komme med småløgner, og det er utrolig slitsomt og frustrerende å forholde seg til. Jeg er hennes nærmeste leder, og disse overdrivelsene og løgnene hennes skaper i blant problemer for meg i jobbsammenheng. Jeg har diskutert saken med min nærmeste leder og en annen kollega, uten at vi kom fram til noen gode løsninger på saken. 

Jeg har prøvd å konfrontere henne når det er ting jeg vet ikke stemmer, jeg har "gjort meg dum" og svart f.eks: "Sa han virkelig det, er det helt sant?" om historier som jeg vet ikke stemmer. Jeg prøver å diskutere og si i mot, men da har hun alltid en god forklaring på hvorfor det hun sier stemmer. Jeg kommer ingen vei! 

Noen som kan komme med noen gode råd?

Anonymkode: 50a7c...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kollega som hele tiden skal overdrive, smøre på og komme med småløgner, og det er utrolig slitsomt og frustrerende å forholde seg til. Jeg er hennes nærmeste leder, og disse overdrivelsene og løgnene hennes skaper i blant problemer for meg i jobbsammenheng. Jeg har diskutert saken med min nærmeste leder og en annen kollega, uten at vi kom fram til noen gode løsninger på saken. 

Jeg har prøvd å konfrontere henne når det er ting jeg vet ikke stemmer, jeg har "gjort meg dum" og svart f.eks: "Sa han virkelig det, er det helt sant?" om historier som jeg vet ikke stemmer. Jeg prøver å diskutere og si i mot, men da har hun alltid en god forklaring på hvorfor det hun sier stemmer. Jeg kommer ingen vei! 

Noen som kan komme med noen gode råd?

Da tar du bare alt vedkommende sier med en klype salt. Man får ikke forandret slike folk uansett. Heller se humor i det enn problemer

Anonymkode: 56a7d...a83

Skrevet

Få inn fagforening eller lignende, spør om råd og hjelp der

Anonymkode: c5efe...34e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du bare alt vedkommende sier med en klype salt. Man får ikke forandret slike folk uansett. Heller se humor i det enn problemer

Anonymkode: 56a7d...a83

Jeg har etter hvert lært meg å benytte trillebårer med salt, og innsett at jeg ikke får endret på dette hos henne. Det virker nærmest patologisk...Det er bare det at inni blant skaper det problemer i jobbsammenheng, og da er det ofte jeg som framstår som en som ikke følger med/har misforstått o.l. Det er ikke ok. Jeg har konfrontert henne med noen episoder, men hun er verdensmester i å vri det til at "det har hun aldri sagt, og det er nok du som har misforstått". 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få inn fagforening eller lignende, spør om råd og hjelp der

Anonymkode: c5efe...34e

Jeg er tillitsvalgt ved vår arbeidsplass, og klarer ikke se hva fagforeningen kan gjøre i en sånn sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...