AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Jeg har en kollega som hele tiden skal overdrive, smøre på og komme med småløgner, og det er utrolig slitsomt og frustrerende å forholde seg til. Jeg er hennes nærmeste leder, og disse overdrivelsene og løgnene hennes skaper i blant problemer for meg i jobbsammenheng. Jeg har diskutert saken med min nærmeste leder og en annen kollega, uten at vi kom fram til noen gode løsninger på saken. Jeg har prøvd å konfrontere henne når det er ting jeg vet ikke stemmer, jeg har "gjort meg dum" og svart f.eks: "Sa han virkelig det, er det helt sant?" om historier som jeg vet ikke stemmer. Jeg prøver å diskutere og si i mot, men da har hun alltid en god forklaring på hvorfor det hun sier stemmer. Jeg kommer ingen vei! Noen som kan komme med noen gode råd? Anonymkode: 50a7c...1d6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kollega som hele tiden skal overdrive, smøre på og komme med småløgner, og det er utrolig slitsomt og frustrerende å forholde seg til. Jeg er hennes nærmeste leder, og disse overdrivelsene og løgnene hennes skaper i blant problemer for meg i jobbsammenheng. Jeg har diskutert saken med min nærmeste leder og en annen kollega, uten at vi kom fram til noen gode løsninger på saken. Jeg har prøvd å konfrontere henne når det er ting jeg vet ikke stemmer, jeg har "gjort meg dum" og svart f.eks: "Sa han virkelig det, er det helt sant?" om historier som jeg vet ikke stemmer. Jeg prøver å diskutere og si i mot, men da har hun alltid en god forklaring på hvorfor det hun sier stemmer. Jeg kommer ingen vei! Noen som kan komme med noen gode råd? Anonymkode: 50a7c...1d6 Da tar du bare alt vedkommende sier med en klype salt. Man får ikke forandret slike folk uansett. Heller se humor i det enn problemer Anonymkode: 56a7d...a83
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Få inn fagforening eller lignende, spør om råd og hjelp der Anonymkode: c5efe...34e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da tar du bare alt vedkommende sier med en klype salt. Man får ikke forandret slike folk uansett. Heller se humor i det enn problemer Anonymkode: 56a7d...a83 Jeg har etter hvert lært meg å benytte trillebårer med salt, og innsett at jeg ikke får endret på dette hos henne. Det virker nærmest patologisk...Det er bare det at inni blant skaper det problemer i jobbsammenheng, og da er det ofte jeg som framstår som en som ikke følger med/har misforstått o.l. Det er ikke ok. Jeg har konfrontert henne med noen episoder, men hun er verdensmester i å vri det til at "det har hun aldri sagt, og det er nok du som har misforstått". Anonymkode: 50a7c...1d6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Få inn fagforening eller lignende, spør om råd og hjelp der Anonymkode: c5efe...34e Jeg er tillitsvalgt ved vår arbeidsplass, og klarer ikke se hva fagforeningen kan gjøre i en sånn sak. Anonymkode: 50a7c...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå