Trolltunge Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Jeg må begynne å planlegge hage og uterom, men har ikke klart å finne en type hekk som faller i smak. Jeg har et gammelt trehus, hvor hagen er omgitt av kommunal vei på tre sider. Det er veldig lavt gjerde, og selv om stort sett beboere i området passerer vil jeg gjerne skjerme hagen litt med en hekk. Jeg kan ikke fordra tuja, og jeg eier ikke grønne fingre. Jeg kan klippe hekk, men avanserte planter som trenger mer omsorg vil neppe få sine behov. Jeg trenger altså en lettstelt hekk uten sære behov. For å ikke stjele for mye av hagen bør den også kunne holdes ganske smal, men helst bli 120-150 cm høy på ikke altfor mange år. Jeg liker godt blomstrende hekker, den må passe til et gammelt hus, men kan godt være bladløs på vinterstid. Er det noen som har tips som passer til behovet?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Junisøtmispel? Anonymkode: 54a31...662
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 For å utbrodere litt: Junisøtmispel er nøysom og hardfør, har slank, opprett vekst, nydelige hvite blomsterklaser, bær som fuglene liker og nesten selvlysende høstfarger. Den kan både vokse fritt og klippes. Anonymkode: 54a31...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå