Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som tilkallingsvakt på en bolig for funksjonshemmede. Når det trengs ekstra personale sendes det ut fellesmelding til ca 15-20 stk. Det pleier ikke være noe problem for jobben å få tak i ekstra folk. Jeg svarer ja når jeg kan, men når jeg ikke kan pleier jeg ikke å svare. Burde jeg svare selvom jeg ikke kan? jeg tenker selv at det er irrelevant for jobben at det tikker inn 15 unnskyldninger fra alle de som ikke kan, det er jo den éne (eller flere) av de som kan som har betydning. 

Jobber også som tilkallingsvakt på sykehjem, der blir fellesmeldinger om ekstra personale sendt ut til ca 75 stk. Her blir vi bedt om å kun svare når vi kan. 

Hva tenker dere? ville dere svart uansett? og ville dere begrunnet hvorfor dere ikke kan? Kommer selvfølgelig også til å spørre jobben om dette neste gang jeg er der. 

Anonymkode: 9b5a1...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk om du hadde tenkt litt, og spurt den ansvarlige i boligen om hva de ønsker? 

Jeg vil tro at ingen ønsker svar om at en person ikke er interessert, alle meldinger skal åpnes og leses. Sender en drøss med personer meldinger om at de ikke er interessert så tilsier enkel tankegang at bare å lese svarene opptar mye unødvendig tid. 

Anonymkode: c3767...7c6

Skrevet

Tenk om du hadde tenkt litt, og faktisk lest hele innlegget? 

Quoter meg selv:

¨Kommer selvfølgelig også til å spørre jobben om dette neste gang jeg er der¨

TS 

Anonymkode: 9b5a1...273

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarer bare om jeg kan jobbe. Har sendt ut slike meldinger selv og veit hvor kjedelig det er når det er når det tikker inn "kan dessverre ikke"-meldinger hele tida, men ingen som kan jobbe...

Skrevet

Jeg for min del synes det er veldig greit at alle svarer, for når det er krise er det greit å vite om folk ikke kan eller om de bare ikke har sett mld enda.

Anonymkode: 1d500...e85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...