Gå til innhold

Nye kilder til glede


PK

Anbefalte innlegg

Har laget et nytt nettsted; KilderTilGlede.no

Kilder til glede - er en portal som inspirerer til nye gleder med artikler om friluftsliv, sport og idrett, hobby, kultur, livsstil og helse, mat og drikke, reiseliv og mye, mye mer.

Har du tips til aktiviteter etc. som kan være til glede for nettstedets lesere, så mottas de med stor takk.

PK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Takk for flott side, jeg kunne gjerne tenkt meg at du skrev litt om karate, og da om en stilart som kanskje ikke er så kjent, selvom den er en av de største på verdensbasis. Wado Ryu karate er en blanding av tradisjonell karate og jiu jiutsu, og teknisk sett er Wado Ryu en "flytende" og estetisk stil der bevegelsene er svært godt tilpasset kroppens anatomi og bevegelighet.

Motstanderens bevegelser og kraft skal bli aktivt utnyttet og rettet tilbake mot ham eller henne. Wado Ryu betyr forøvrig Fredens vei.

Hvis du har spørsmål så er det bare å kontakte meg, siden jeg trener stilarten selv, men generelt sett er aktivt innad i karatemiljøet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og tips.

Yvonne, vet du hvor på nettet jeg finner mer utfyllende informasjon rundt karate og de forskjellige variantene? Trenger også oversikt over klubber i norge.

PK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og tips.

Yvonne, vet du hvor på nettet jeg finner mer utfyllende informasjon rundt karate og de forskjellige variantene? Trenger også oversikt over klubber i norge.

PK

Jeg hjelper gjerne til!

Ett tips er å gå inn på www.kampsport.no, som er delt inn i ulike seksjoner og er Norges Kampsportsforbund sine hjemmesider. Klikker du på "karate" vil du få fram seneste nyheter etc. Etter å ha kommet inn på karate, så er det en liste over emner på venstre side. Der kan du klikke på "klubber" og der er oversikten til alle klubbene. De fleste har egne hjemmesider, de som regnes for de ledende innen karatemiljøet. Hvis du ønsker at jeg skal lage en liste over de mest aktuelle klubbene med hjemmeside adr og dele dem etter stilart, så bare si i fra!

Ellers er denne linken, http://www.wadoryu-nor.com/, hjemmesiden til Wado Ryu Norge, min stilart. Her finner du også oppdeling av klubbene som trener denne stilarten i Norge, hvis du klikker deg inn på "linker". Her er også andre linker til andre organisasjoner, og på disse vil du nok finne er informasjon. Verdt å kikke på! Ellers så har jeg forøvrig skrevet om karate på min egen hjemmeside http://www.geocities.com/yvonne_karatekidg...girl/index.html, der vil du nok kanskje finne noe informasjon, hvis du klikker på "karate".

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...