Gå til innhold

Ny komfyr og koketopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å planlegge nytt kjøkken og vi skal i den forbindelse kjøpe ny komfyr. Vi ønsker da en innbyggingsmodell plassert med komfyren under koketoppen. Jeg vet ikke så mye om de forskjellige modellene/merkene (det finnes jo en del) og håper at noen av dere har det og vil dele deres erfaringer med meg. Jeg er veldig glad i å bake og bør derfor ha en komfyr som er bra til det. Er det stor forskjell på de innvendige målene? Annet man bør tenke på? Når det gjelder toppen så har jeg ikke bestemt meg ennå om jeg skal ha induksjonstopp eller vanlig keramisk topp. Ser at det ikke finnes så mange induksjonstopper i butikkene. Noen meninger om dette? Til slutt lurer jeg på om alle toppene har det samme belegget på toppen og er like lett å holde rene? Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Kan på det varmeste anbefale indusksjon! Har hatt det i godt over ett år og kommer aldri til å gå tilbake til "vanlig" komfyr igjen. Det går fort å koke opp, det sløses lite med varmen, utrolig greit å regulere tempraturen med øyeblikkelig virkning + at det er sjelden ting blir brent fast på toppen.

Nå har ikke jeg separat komfyr og platetopp, men når det blir aktuelt kommer jeg IKKE til å plassere komfyren under toppen. Helt peronslig ville jeg foretrukket å hatt komfyren i god arbeidshøyde ved siden/litt bortenfor toppen. Mye fordi det vil være enklere å ta ting inn og ut, men også fordi det da er enklere hvis det jobbes ved platetoppen å ha kontroll med det som skjer i komfyren.

Ang størrelsen inne i komfyren kan dette variere veldig. Sjekk invendige mål og antall liter.

Skrevet

Vi har akkurat valgt stekeovn og topp separat.

Stekeovnen er i brysthøyde. Og egentlig ikke i nærheten av kokeplatene.

Toppen er med to plater på keramisk topp og to gassplater. Under, der stekeovnen vanligvis er, er det skap med bla. plass til gasstanken.

Skulle jeg valgt på nytt nå når vi har brukt kjøkkenet i noen måneder, så ville vi valgt akkurat det samme igjen.

Gass er helt suverent! Og det er en fryd å slippe å bøye seg ned for å ta ting ut av stekovnen!

Skrevet

Helt enig med Tusenfryd. Jeg har også delt platetopp og ovn. Det er kjempedeilig å ha ovnen i brysthøyde, slik at man slipper å bøye seg.

Helt utenkelig for meg å ikke ha det slik nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...