Gå til innhold

Barn 6år rød oppblåst rundt høyre storetå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det er for noe? Vi var hos legen i går, men legen visste ikke hva det var for noe.

Det er vondt for barnet å gå på foten, og det gjør visst litt ondt selv når barnet ligger i ro. Det ser nesten ut som det er elveblæst på selve den storetåen.

Anonymkode: ae761...737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spør på kg, gå til en annen lege

Anonymkode: 6b1e0...55a

Skrevet

Ville oppsøkt en ny lege.

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at den ikke er brukket?

Anonymkode: b06cb...6f9

• Liker 1
Skrevet

Oppsøk ny lege og krev videre henvisning, både til røntgen og til hudlege 

Anonymkode: 80168...9ae

• Liker 2
Skrevet

Nei, den er ikke brukket. Det ligner elveblest, men det er ikke det heller. Det klør ikke, det gjør vondt når man presser der det er hovent og rødt. Selve leddet og beinet er bra. Ser ut som det gjør mindre vondt nå. Så håper det begynner å bli bedre. Får gå til fastlegen på mandag om det ikke har blitt noe bedre.

Anonymkode: ae761...737

Skrevet

Kan det være en nagl som har irritert mot huden og skapt en reaksjon? Kan det være en flis? Har dere prøvd å ha foten i grønnsåpevann? Sko som klemmer på foten?

Hvis det ikke klør eller verker bortsett fra når dere presser på det ville jeg ventet noen dager og se om det gikk over.

Anonymkode: e92b5...c04

• Liker 1
Skrevet

Det kan ikke være en neglerotbetennelse da? 

Prøv med grønnsåpefotbad og smør med bacimysin (sårsalve, reseptfri) i noen dager og se om det blir bedre. 

• Liker 1
Skrevet

Inngrodd tånegl? 😊 dvs ytterste neglen gror inn i huden ved siden, det er derfor de vistnok skal klippes rett av og ikke ned ved sidene... Men isåfall burde jo legen ha sett det syns jeg... 

Anonymkode: 3da29...840

• Liker 1
Skrevet

Et hår som har snurret seg fast rundt tåen og stopper blodtilførsel ? 

Anonymkode: 0840e...47e

Skrevet

Ny lege tenker jeg... ikke kg... vi her inne kan ikke svare på sånne spørsmål. "det kan være, det kan være" osv...reis heller til en ny lege og få det grundig undersøkt..

Skrevet

Betent pga inngrodd tånegl? Har det ofte selv og grønnsåpebad og bacinycin hjelper. Grønnsåpebad i 20 min, tre ganger daglig har legen sagt til meg. 

Anonymkode: c834f...9e5

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som neglrotbetennelse. 

Anonymkode: 1ae92...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...