Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Morgen, hverdag:

- Vann

- Clinique clearifying lotion

- Clinique Dramatically different moisturizing gel

Kveld:

- Clinique Mild fashial wash (med vann så klart)

- Clinique clearifying lotion

- Clinique dramatically different gel

- E-vitamin øyekrem fra Bodyshop

-  Mario Badescu Drying lotion på eventuelle kviser/ begynnende kviser 

- Elisabeth Arden 8 hour cream hvis sår/ rød hud et sted i ansiktet, eller på tørre lepper

Morgen, fridager i blant:

Samme rens, clearifying lotion og gel som ellers. I tillegg:

- Clinique 7 day skrub cream

- Eve Lom resque mask eller Mario Badescu cucumber mask

Etter maske/ når huden føles tørr/ når jeg skal være ute i mye kaldt vintervær:

Blander inn Clinique Moisture surge fortifying hydrator i gelen jeg bruker hver dag. Noen ganger blir denne blandingen også nattkremen min. 

Hvordan er dine rutiner? Dette er ikke tråden for de som ikke bruker noe. 😉 

Endret av Bell
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgen

Trening/fridager - kaldt vann

Jobb/under sminke - dermalogica special cleanser + peelingpudder, dermalogica toner, Kiehls iris extract, Dermalogica age perfect, dermalogica eye age perfect. Om sommeren bruker jeg gjerne Le Jour de Chanel eller YSL Top Secret i stedet, da jeg trenger mindre fukt. Det høres mye ut, men jeg har ofte lange dager, og riktig underlag gjør at sminken sitter fint hele dagen. 

Når jeg kommer hjem for dagen

Dermalogica special cleanser og clarasonic børste, for å fjerne sminke. Dermalogica eye sminkefjerner. Om huden er stram smører jeg med en lett dagkrem, om ikke får huden hvile. 

Kveld

Toner for å fjerne siste rest av smuss. Serum, har ulike, men Kiehls midnight extract er en favoritt. Fukt, varierer mye etter behov/sesong. Er ikke huden tørr lar jeg den hvile. 

Hver søndag

Langt bad. Peeling (Aesop og Dermalogica er favoritt). Rensemaske (Aesop clay, eller Dermalogica charcoal resque mask). Fuktmaske (Sisley black rose, eller Aesop Blue Chamomile). 

Anonymkode: 0472b...3a1

Skrevet (endret)

Morgen:

Vann, evt ingenting. 

Kohakuhada Lotion

The Ordinary Niacinamide

Goodal Waterest Water Oil

The Ordinary Azelaic Acid annenhver dag

Avène Cleanance Mat

Kveld:

Kose Softymo Deep Cleansing Oil 

Epiduo

Goodal WaterOil

The Ordinary Natural Moisturizing Factors

Har litt ulike produkter jeg bruker innimellom, men det er disse jeg bruker regelmessig akkurat nå. :)

Endret av ^^Belle^^
Gjest Athleisure
Skrevet

Har brukt opp flere produkter som ansiktskrem, toner og peeling.

Skumrens (Skinfood - Egg white pore foam)
Leppeskrubb (Lush - sugar plum fairy)
Øyekrem (Panda´s dream - so cool eye stick)
Nattmaske (Panda´s dream - white sleeping pack)

Nattmasken er svært bra for kviser og rød hud. Hvis jeg har litt uren hud og rødheter, tar jeg på den før jeg legger meg, og dagen etter er huden helt fin!

Skrevet

Morgen: 
Kaldt vann (mest for å våkne)
Simple micellar vann
Origins GinZing dagkrem (+ 3 dråper Loreal Extraordinary Face Oil hvis huden føles tørr) 

Kveld:
Kokosolje som sminkefjerner
Vann
Simple micellar vann
Kokosolje/Origins overnight maske 

2 ganger i uka: Loreal Pure Clay Mask/hjemmelaget skrubb med kokosolje, kaffe og havregryn

Anonymkode: 98cc0...274

Gjest Priyanka
Skrevet (endret)

Morgen:

Rens: 

Elemis: Balancing Lime Facial Cleanser

Elemis: Balancing Lavendel Toner 

Serum: Veksler mellom Elizabeth Arden Pro Skin Brightening og Age Defying. Førstnevnte gjør at røde merker etter PMS-kviser forsvinner raskt

Elizabeth Arden Pro Barrier Repair eller Zo Essential Daily (Obagi)

Elizabeth Arden Pro Smoothing Eye Serum 

Elizabeth Arden Pro Triple Protection spf 50

Kveld:

De to første stegene er identiske, men jeg bruker deretter peel-pads fra Elizabeth Arden Pro

To ganger i uka bruker jeg en maske fra Origins, enten Out of problem hvis jeg har urenheter eller som oftest Drink up(10 minutters maskene)

Enten samme serum som i morgenrutinen og Barrier Repair eller Drink Up overnight mask hvis huden trenger fukt

Bruker øyeserum her også

Peeler huden en gang per uke med en peeling jeg forelsket meg helt i da jeg gikk på Obagi Zoo-kur. I helgene /når jeg har tid til overs bruker jeg også sheet masks. 

Brukte ampoule og essence da jeg fulgte koreansk hudpleierutine, vurderer å innføre en av dem i kveldsrutinen

Høres sikkert mye ut, men morgenrutinen tar ca sju minutter og kveldsrutinen omlag ti,  mer om masker inngår selvsagt. 

Endret av Priyanka
Skrevet

Morgen:

Lrp effaclar h rens

Paulas choice 2 % bha lotion 

Fukt.krem med solfaktor fra PC + 3 dråper niacinamide fra PC

Kveld:

Lrp effaclar h rens

Basiron/10% aha fra PC (annenhver kveld)

Fuktmaske fra PC + 3 dr niacinamide

Aldri hatt så fin hud før🙂 stoor forskjell! men har aldri lagt så mye arbeid i det før heller. Før brukte jeg tilfeldig rens/sminkefjerner og tilfeldig dagkrem, og basiron i perioder. Bruker mye mindre sminke fordi huden er så mye finere.

Anonymkode: feb52...65f

Skrevet

Morgen:

TBS Nutriganics foaming facial wash

Matis lime blossom lotion eller Lush Breath of fresh air

Matis purete serum eller Finacea gel krem på resept fra hudlege

Estee Lauder daywear advanced multiprotection cream

Emergin C protocell eyecream

Noen morgener bruker jeg bare rensevann, da enten Bioderma eller Simple

Kveld:

TBS camomille cleansing butter (som sminkefjerner hvis jeg har brukt mye sminke)

TBS Nutriganics foaming facial wash

Matis lime blossom lotion eller Lush breath of fresh air

Finacea gel krem på resept fra hudlege/ Lancome advanced genifique serum/Kiehls Midnight recovery concentrate (alt etter hva huden trenger)

Emergin C protocell eyecream

Estee Lauder Night wear plus cream

1 gang pr uke: 

skrubber med TBS vitamin c mikrodermabrasion

tar dyprensende maske: Glam Glow Supermud clearing treatment, Origins clear improvement mask eller L’oreal pure clay mask. 

Følger opp dette med fuktmaske, da enten Matis youth hydrating mask eller Avene soothing moisture mask.

1 gang pr uke: 

Kicks mirakler wokretter face mask eller skrubber med TBS vitamin c Microdermabrasion først og påfører så Dermalogica age smart multivitamin power recovery mask

Ved behov bruker jeg Origins drink up intensive overnight mask eller Erborian Bamboo waterlock mask som nattmaske for å tilføre huden godt med fukt. Bruker også diverse sheetmasks ved behov, og hvis jeg har tid. 

Føler at denne rutinen fungerer godt for huden min. Jeg har prøvd mye, og utallige merker, både dyre og billige produkter. Det som definitivt har gjort størst endring på huden min er jo da den reseptbelagte kremen fra hudlegen.

Anonymkode: bd838...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...