AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 2 voksne, to barn. Dette skal dekke mat, klær, bursdagsgaver, kino, kafe, lekeland osv. Ville dere følt det var trangt..? Hvor mye budsjetterer dere i såfall til det samme? Anonymkode: afab6...a15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 10. februar 2018 Jeg ville følt meg veldig rik😀 Anonymkode: 52b25...fbd 108
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Eh... 6000 på mat og resten til gøy? Ja herregud det er mye peng Anonymkode: 4e449...3d2 18
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh... 6000 på mat og resten til gøy? Ja herregud det er mye peng Anonymkode: 4e449...3d2 6000 til mat for familie på 4? Anonymkode: afab6...a15 8
Ny Bruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Tuller du? Det er jo masse penger til bare mat og forbruk. De fleste hadde drømt om en slik økonomi. 41
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 Det ser veldig mye ut, men likevel får jeg det ikke til å rekke. Ser i nettbanken nå at det er noe hver måned. Store bursdager, vinterferie, påskeferie, dager som krever mer innkjøp. Det er liksom ingen måneder som er "vanlige". Anonymkode: afab6...a15 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: 6000 til mat for familie på 4? Anonymkode: afab6...a15 Ja? Synes du det var for lite eller mye? Det rekker lenge med planlagt måltider. Anonymkode: 4e449...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det ser veldig mye ut, men likevel får jeg det ikke til å rekke. Ser i nettbanken nå at det er noe hver måned. Store bursdager, vinterferie, påskeferie, dager som krever mer innkjøp. Det er liksom ingen måneder som er "vanlige". Anonymkode: afab6...a15 Prioriter vekk da. Ta en ting hver måned de kan delta på. Anonymkode: 4e449...3d2 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 Mange pekefingre og flinke folk her, men hva bruker dere selv på det samme? Jeg trodde vi brukte mindre, jeg vil bruke mindre, men det er så mye uforutsett med barn i småskolealder og barnehage. Plutselig er vottene forsvunnet, eller de vokser over natta og må ha nye sko. Jeg sier ikke jeg er flink. Vi har ingen dyre matvaner. Vi spiser enkle middager, men mye yoghurt og frukt. Skal prøve å få det til denne måneden. Anonymkode: afab6...a15 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #10 Skrevet 10. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Synes du det var for lite eller mye? Det rekker lenge med planlagt måltider. Anonymkode: 4e449...3d2 Ja, det får jeg ikke helt til. Vi ligger på 8000 + men det er alt fra matbutikken. Toalettpapir, rengjøringsprodukter, hygieneartikler osv. Anonymkode: afab6...a15 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #11 Skrevet 10. februar 2018 32 minutter siden, AnonymBruker said: Store bursdager, vinterferie, påskeferie, Dette er jo luksus. Det er ingen kunst å legge seg til dyre vaner og bruke både 20 og 30 000 og mere til, men det er langtfra nødvendig, når sant skal sies. Anonymkode: 00544...127 23
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #12 Skrevet 10. februar 2018 Jeg har vært nødt til å være utrolig smart m pengene den siste tiden. Jeg bruker matappen (mattilbud) smart og har funnet ut at jeg kan spare inn mye på matbudsjettet ved å legge deals i fryseren istedefor å bestemme meg for hva vi skal ha til middag mens jeg er i butikken. pris per middag er tingen her. Lager aldri middag som koster mer enn 100 kroner totalt på hverdagene, og jeg har en regel om at det skal være suppe eller ei enig pasta minst 2 dager, da dette hjelper på sparekontoen. lager også større porsjoner fra bunnen av (ex 4 fiskegratenger når jeg først lager, 1 til middag og 3 i fryseren) bare et tips 😉 Anonymkode: 1f408...d0d 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #13 Skrevet 10. februar 2018 Ja. Må dere på cafe, kino og lekeland så ofte da? Må bursdagsselskapene være så dyre? Anonymkode: 08e14...b3d 21
Ild Skrevet 10. februar 2018 #14 Skrevet 10. februar 2018 (endret) Vi har hatt et stort overforbruk, men har nå begynt å spare. Vi er ganske flinke økonomisk, og bruker nå kun kr 16.000kr på mat, utstyr, fornøyelser per mnd. Vi er to voksne og to barn på ca 10 år. Siden vi gjør dette fordi vi vil og ikke fordi vi må, så synes i hvertfall jeg det er morsomt, og 16.000 lar oss leve slik vi ønsker. Vi har et budsjett som er per uke, og per uke har vi satt av kr 2.000 til mat/husholdning + kr 2.000 til alt annet forbruk (dette inkluderer bensin, mndkort, hårklipp, gaver, klær, utstyr) I januar gikk vi over budsjett med 150 kr, men det kunne vi unngått ved å kutte en tur i svømmehallen dersom vi måtte. Vi brukte vi betydelig mindre på mat i januar: ca 1000kr per uke. Jeg ukeshandler da på kolonial, og vi spiser sunn mat (type rent kjøtt/karbonadedeig, grønnsaker, grovt brød, frukt, yoghurt). Denne uken har vi f.eks hatt dette til middag: pannekaker og suppe, hjemmelaget fiskesuppe, laks/pasta/grønnsaker, svin/wok/ris, pizza, chili con carne/ris/salat (to dager). Vi spiser hjemmebakt brød (sparer en del på det), kjøper lite snacks/godteri/saft/brus osv. Vi kjøper mye grønnsaker, men brokkoli koster 10 kr, gulrøtter 15, erter 10 kr -så det er rimelig. Vi har også folk over på middag, hadde to barn ekstra i går og får familiebesøk i dag. Men vi er jo også hos andre og spiser middag, så det går 'begge veier'. Jeg baker en del: boller, brød, rundstykker og feks brownies/muffins/vafler når vi har gjester. Jeg har slutta å "shoppe" og sparer masse på det. Jeg har også klippet mann og barn, det er ganske gøy synes jeg. I januar har jeg innenfor dette budsjettet kjøpt briller til kr 5000, bursdagsgave til kr 1000, en av oss har vært ute og spist 3 ganger (til kr 650, 300 og 190 per gang). To av oss var ute og spiste for ca 750kr en gang. Vi har vært mye i slalombakken, og der har vi sesongkort, så det brukte vi ikke penger på nå. Fra februar har vi innenfor dette budsjettet spart 1000kr på en uke, og jeg ser for meg at vi sparer 500-800kr per uke fremover som vi bruker på større innkjøp (som for oss vil være en ny sykkel og 4 årskort i slalombakken for 2018) Jeg vil si at vi er helt normalt sosiale, relativt aktive og lever et veldig godt liv på dette budsjettet. Vi har gått fra å spare 2% av inntekten vår til ca 60-70% de siste månedene. Endret 10. februar 2018 av Ild 7
absinthia Skrevet 10. februar 2018 #15 Skrevet 10. februar 2018 (endret) Ja, et er vel stort sett det vi gjør og jeg synes vi har det ganske romslig. 2 voksne og 3 barn i hus, samt to barn som har flyttet hjemmefra. Vi bruker ganske mye på drivstoff til bilen, men nesten ingenting på fritidsaktiviteter. Vi bruker omtrent 10000 på mat og husholdning og ser at vi godt kunne ha strammet litt inn der,uten at noen led under det. Mulig vi sparer litt på hårklipp, da 4 av familiemedlemmene helst vil bli klipt hjemme og jeg er hos frisøren maks to ganger i året og stort sett stusser litt selv, innimellom. Dette er ikke et bevisst sparetiltak. Endret 10. februar 2018 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #16 Skrevet 10. februar 2018 5 minutter siden, Ild skrev: 16.000 lar oss leve slik vi ønsker. Vi har et budsjett som er per uke, og per uke har vi satt av kr 2.000 til mat/husholdning + kr 2.000 til alt annet forbruk (dette inkluderer bensin, mndkort, hårklipp, gaver, klær, utstyr) Vi er fire voksne (2 barn over 18 år), og vi har samme budsjett som dere. Noen mnd bruker vi mer, andre mnd bruker vi mindre, men gjennomsnittlig ligger vi på omtrent akkurat 16 000 hver mnd. Anonymkode: 757b2...ce0
Gjest N-Nøff Skrevet 10. februar 2018 #17 Skrevet 10. februar 2018 Er lekeland liksom i budsjettet? Say no more!
Crobern Skrevet 10. februar 2018 #18 Skrevet 10. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ser veldig mye ut, men likevel får jeg det ikke til å rekke. Ser i nettbanken nå at det er noe hver måned. Store bursdager, vinterferie, påskeferie, dager som krever mer innkjøp. Det er liksom ingen måneder som er "vanlige". Anonymkode: afab6...a15 Da må du prioritere. Vinterferie og påskeferie behøver ikke å bety at man skal bruke tusenvis av kroner selv om man har penger. 20000 kr er MYE penger. Det burde ikke være et problem å få det til holde. 14
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #19 Skrevet 10. februar 2018 28 minutter siden, Ild skrev: Vi har hatt et stort overforbruk, men har nå begynt å spare. Vi er ganske flinke økonomisk, og bruker nå kun kr 16.000kr på mat, utstyr, fornøyelser per mnd. Vi er to voksne og to barn på ca 10 år. Siden vi gjør dette fordi vi vil og ikke fordi vi må, så synes i hvertfall jeg det er morsomt, og 16.000 lar oss leve slik vi ønsker. Vi har et budsjett som er per uke, og per uke har vi satt av kr 2.000 til mat/husholdning + kr 2.000 til alt annet forbruk (dette inkluderer bensin, mndkort, hårklipp, gaver, klær, utstyr) I januar gikk vi over budsjett med 150 kr, men det kunne vi unngått ved å kutte en tur i svømmehallen dersom vi måtte. Vi brukte vi betydelig mindre på mat i januar: ca 1000kr per uke. Jeg ukeshandler da på kolonial, og vi spiser sunn mat (type rent kjøtt/karbonadedeig, grønnsaker, grovt brød, frukt, yoghurt). Denne uken har vi f.eks hatt dette til middag: pannekaker og suppe, hjemmelaget fiskesuppe, laks/pasta/grønnsaker, svin/wok/ris, pizza, chili con carne/ris/salat (to dager). Vi spiser hjemmebakt brød (sparer en del på det), kjøper lite snacks/godteri/saft/brus osv. Vi kjøper mye grønnsaker, men brokkoli koster 10 kr, gulrøtter 15, erter 10 kr -så det er rimelig. Vi har også folk over på middag, hadde to barn ekstra i går og får familiebesøk i dag. Men vi er jo også hos andre og spiser middag, så det går 'begge veier'. Jeg baker en del: boller, brød, rundstykker og feks brownies/muffins/vafler når vi har gjester. Jeg har slutta å "shoppe" og sparer masse på det. Jeg har også klippet mann og barn, det er ganske gøy synes jeg. I januar har jeg innenfor dette budsjettet kjøpt briller til kr 5000, bursdagsgave til kr 1000, en av oss har vært ute og spist 3 ganger (til kr 650, 300 og 190 per gang). To av oss var ute og spiste for ca 750kr en gang. Vi har vært mye i slalombakken, og der har vi sesongkort, så det brukte vi ikke penger på nå. Fra februar har vi innenfor dette budsjettet spart 1000kr på en uke, og jeg ser for meg at vi sparer 500-800kr per uke fremover som vi bruker på større innkjøp (som for oss vil være en ny sykkel og 4 årskort i slalombakken for 2018) Jeg vil si at vi er helt normalt sosiale, relativt aktive og lever et veldig godt liv på dette budsjettet. Vi har gått fra å spare 2% av inntekten vår til ca 60-70% de siste månedene. Tusen takk for veldig gode tips! Dette var motiverende og jeg skal "stjele" 2000 til mat, 2000 til annet tipset! Skal prøve å klare oss på 16 000 vi også! Kjempemotiverende å spare 4000 ekstra som bi kan bruke på ferie Anonymkode: afab6...a15 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #20 Skrevet 10. februar 2018 22 minutter siden, Neinøff skrev: Er lekeland liksom i budsjettet? Say no more! Er det nødvendig å være så vrang da? Lekeland var kun et eksempel for penger man bruker når man finner på noe med barna. En tur i byen, bolle på kafè, en iskrem, tur på barneteater, tur på museum osv. Det man gjør med barn innimellom som koster penger..Klart man må ta det med i budsjett! Anonymkode: afab6...a15 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå