Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har vært sykmedlt 6 år . og har hatt arbeidavklaring penge  i 6 år. jeg har vært opere ryggen 2 gange . jeg har søk ufør og jeg har fått innvilget i år. det jeg lurte på . hvordan jeg kan søke få forsikring. jeg regne med at da jeg frisk jobbe har firma betalt forsikring for meg. jeg huske jeg var medlem i LO. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med jobber, eller sekretæren.

Anonymkode: 94f45...830

Skrevet

Denne skjønte jeg ikke. Du har forsikring som du vil ha utbetalt, eller skal du søke om forsikring? Og hvilken type forsikring er det snakk om?

• Liker 2
Skrevet

det jeg lurte på er, da jeg jobbe har firma forsikring for meg og jeg har medlem i Lo. men etter jeg operet ryggen jeg har ikke jobbe . jeg ble  sykmeldt i 6 år. så har jeg søk ufør . og jeg har fått invilget ufør.  det jeg lurte på er jeg har jobbe i det firma og de har betlat forsykring for meg da jeg jobbe. hvordan kan jeg for det forsykring.  hvordan skal jeg gjøre. det firma har gått konkurs . hva må jeg gjøre nå å få forsikring

Skrevet
Akkurat nå, linda2018 skrev:

det jeg lurte på er, da jeg jobbe har firma forsikring for meg og jeg har medlem i Lo. men etter jeg operet ryggen jeg har ikke jobbe . jeg ble  sykmeldt i 6 år. så har jeg søk ufør . og jeg har fått invilget ufør.  det jeg lurte på er jeg har jobbe i det firma og de har betlat forsykring for meg da jeg jobbe. hvordan kan jeg for det forsykring.  hvordan skal jeg gjøre. det firma har gått konkurs . hva må jeg gjøre nå å få forsikring

Ringer LO og forhører deg

• Liker 2
Skrevet

Men er det uføreforsikring de har betalt for deg? Dersom du ikke har betalt inn forsikringpremie i 6 år tviler jeg sterkt på at du får noen penger derfra. Du får ringe LO og spørre der. Noen ny uføreforsikring får du nok ikke tegnet etter 6 år på aap og med uføresøknad innvilget. 

Anonymkode: 455b7...9da

• Liker 1
Skrevet

men forsikring som jeg har betalt de år som jeg har vært frisk å jobbe. jeg få ikke utbetalt de elle. jeg ble syk på grunne av jobben . jeg dat ne trapp . ødelagt ryggen måtte operet 2 gange men ble ikke frisk. så keg kan ikke jobbe mer. jeg jobbe alene og dat . men da føle jeg ingenting. etter jeg kom hjem neste dag jeg ikke kan stå opp kan ikke gå . jeg fikk prolaps i ryggen å måtte oprere ette det kan ikke jobbe mer. jeg har sagt til sjef at jeg dat trapp på den dagen men jeg sa det var ingenting kjenne ikke vondt. men neste dag kan ikke stå opp og kan ikke gå . til sykehus det var da jeg ikke kan jobbe mer siden 2011. før det har firma betalt forsikrng og jeg var medlem i Lo . til 2013. jeg har forsatt medlemkort som gått ut 2013. så jeg få ikke noe forsikring elle noen ting

Skrevet

Ring til LO å hør

Anonymkode: 4005a...c97

Skrevet
9 timer siden, linda2018 skrev:

alene

Skrevet

Her er viktigheten av at alle skader på jobb må registreres umiddelbart. Det hjelper lite å komme dager etterpå og påstå skaden skjedde på jobb, uten vitner.

Anonymkode: 76944...ee2

• Liker 2
Skrevet

Hva sier arbeidsgiver?

Anonymkode: 7d41c...e38

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er viktigheten av at alle skader på jobb må registreres umiddelbart. Det hjelper lite å komme dager etterpå og påstå skaden skjedde på jobb, uten vitner.

Seriøse bedrifter har forsikringer for sine ansatte. Men det må som du sier meldes inn med en gang, og når de har gått konk er det meste kjørt. LO har så vidt jeg vet ikke noe som helst uføreforsikringer inkludert i sine medlemskap.Uføreforsikringer er dyre, og de fleste må tegne slike selv.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier arbeidsgiver?

konkurs for lenge siden sier vedkommende.

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
11 timer siden, linda2018 skrev:

Ny forsikring kan du nok glemme. Men det du tenker er at firmaet du jobbet for har en uføreforsikring på deg. Det kan stemme. Det du må finne ut av er hvilket forsikringsselskap dette er og ringe dem. Men det har gått seks år siden du jobbet der så jeg tviler på det sterkeste at du har noe å hente. Hadde det vært aktuelt så hadde forsikringsselskapet kontaktet deg for div spørsmål når du var sykemeldt eller helt starten av din aap periode. Du visste ikke da at du ville bli ufør, men de stiller tidlig spørsmål for å kartlegge. Ettersom firmaet er konkurs så er det enda mindre sannsynlig med mindre du har overtatt forsikringspolisen din og betalt på denne selv.  

Skrevet

takk alle sammen. det var fint å få høre . 

Skrevet

hei jeg lurte på også , om dere har hatt som jeg har. jeg har arbeidsavklaring penge . og jeg sende medlemkort hver 2 uker. også det kom brev din penson at jeg må fylle ut å sende , på det breve fra din penson at jeg må fylle at jeg er arbiedsavklaring penge hvor mange prosent . der få jeg hele tiden nå jeg få ny vedtakk fra nav at jeg har innvilget ny vedtak arbiedavklarings peng 6 måned til ellle 1 år til. hver gang nå det snart gått ut arbiedavklarings penge så kom det brev fra din pensjon at jeg må fylle ut å sende inn,  om dere vet hva det er. det har jeg gjort snart 6 år nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...