Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde begynt på en ny arbeidsplass et par måneder tidligere og valgte å være åpen med sjefen om en sak selv.

Hans svar var "Da skulle jeg kanskje ikke ansatt deg da." 

Uansett hva jeg hadde å stri med så hadde jeg ikke hatt fravær på den tidligere arbeidsplassen på 2 år. Jobbet for denne fyren et år samtidig som jeg hadde en annen jobb og hadde fremdeles null fravær. 

Men sjefens tanke er kun hvem som fungerer på jobb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et halvt år siden ble jeg utsatt for en voldtekt. Saken ble anmeldt og etterforsket. Nå skal jeg inn til ny samtale med politiet fordi de trenger oppklaring i noe. 

Mellom denne hendelsen og nå har jeg fått ny sjef på jobb, Han sier han er avhengig av å ha folk som fungerer på jobb, noe jeg skjønner. 

Han vet jeg skal til avhør og har ordnet meg fri dagen før og etter,

Men det går veldig opp-og-ned med meg. Så burde jeg forklare ham hva som har skjedd så han vet hva han har å forholde seg til?

Anonymkode: 3d0c1...dc1

Hva sjefen din skal vite eller ikke vite, søker du råd om hos bistandsadvokaten din. Alle voldtatte kvinner/personer utsatt for straffbare forhold der vold, drap, pårørende til drepte ol er gjort får påånevnt gratis bistandsadvokat.

Politiet vil og kunne veilede deg i forbindelse med nytt avhør. Vet sjefen din at du er fornærmet i en straffesak, så bør det holde. Du må jo ha oppgitt en grunn til at du trenger fri for å stille i nytt avhør? 

Husk på at sjefen er sjef, ikke en bestevenn, og heller ikke en lege som trenger all info om deg for å behandle deg. 

Siden du sliter så snakk også med bistandsadvokat og politiet om behandlingsmuligheter om du ikke alt er i behandling, da? 

Anonymkode: 6de5c...a68

Skrevet

Kommer helt an på sjefen. Hadde jeg opplevd noe slik hadde jeg glatt fortalt det til min gamle sjef. Min nåværende sjef? Over mitt lik. Men mtp. at det første du sier om sjefen din er at han er opptatt av at folk kan stille opp så er han kanskje ikke en av disse sjefene som man bør fortelle slikt til.

Anonymkode: 047ac...441

• Liker 1
Skrevet

TS her. 

Jeg valgte å fortelle ham det. Uten at jeg gikk i detaljer om hva som har skjedd, for det trenger ikke han å vite. Han sa det var veldig trist å høre og taklet det veldig fint. Vi ble enig om at han fremover skal skrive lister hvis det er noen arbeidsoppgaver han vil ha gjort (utenom vanlige arbeidsoppgaver) og så skal jeg holde ham oppdatert om utviklingen i forhold til om jeg trenger fri. 

Vi er ellers enig om at han skal behandle meg som alle andre ansatte på jobb. Hvis jeg gjør noe feil så skal han kunne si det til meg og ikke tenke at jeg ikke skal få kjeft p.g.a det jeg går gjennom. Men om jeg kommer en dag og sier "du jeg har tenkt veldig mye på det jeg fortalte deg, så jeg er ikke så opplagt i dag" så skal jeg ikke få kjeft for ting som er glemt den dagen. 

Anonymkode: 3d0c1...dc1

• Liker 1
Skrevet

Hei, forferdelig at du har vært igjennom dette. Men jeg ville ikke sagt noe. Uansett årsak så forstår han at det er alvorlig og belastende for deg med avhør og rettsak. Om ikke så ville jeg kalt det for "hendelsen" til han, og bedt han om å gi deg litt slakkere tøyler på jobb nå på grunn av belastninger etter hendelsen du skal i avhør for som preger deg i hverdagen.

Anonymkode: 8cccd...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...