AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 For et halvt år siden ble jeg utsatt for en voldtekt. Saken ble anmeldt og etterforsket. Nå skal jeg inn til ny samtale med politiet fordi de trenger oppklaring i noe. Mellom denne hendelsen og nå har jeg fått ny sjef på jobb, Han sier han er avhengig av å ha folk som fungerer på jobb, noe jeg skjønner. Han vet jeg skal til avhør og har ordnet meg fri dagen før og etter, Men det går veldig opp-og-ned med meg. Så burde jeg forklare ham hva som har skjedd så han vet hva han har å forholde seg til? Anonymkode: 3d0c1...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Det er et stort NEI. Dessverre er folk jævlige, og kommer til å legge skylden på deg, det er ikke det! Jeg har mistet venner fordi de ikke trodde på meg, og dette var snakk om venner. Anonymkode: e1cbd...443 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Jeg har ikke opplevd voldekt, men jeg er enig med den andre bruker, ikke fortell, utrolig vanskelig å vite hvem som er støttende og hvem som ikke er det. og sjefen din behøver ike å vite det. Jeg sende deg masse klemmer, og ønsker deg lykke til Anonymkode: 06004...de9 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Ikke fortell. Si til sjefen at du skal i avhør om noe alvorlig som har skjedd. Han kommer nok til å reagere idiotisk dessverre, så spar deg for stresset. Og er han vanskelig å ha med å gjøre søker du andre jobber. Det er helt menneskelig og normalt å hadet vanskelig i perioder, og ledere skal kunne ha forståelse for det. Selv om jobben må gjøres, selvsagt. Men du har rett på fravær, og spør gjerne lege om sykemelding om du merker at du får flashbacks/vonde følelser som ikke fungerer sammen med å jobbe disse dagene. Anonymkode: 9c1d0...873 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke fortell. Si til sjefen at du skal i avhør om noe alvorlig som har skjedd. Han kommer nok til å reagere idiotisk dessverre, så spar deg for stresset. Og er han vanskelig å ha med å gjøre søker du andre jobber. Det er helt menneskelig og normalt å hadet vanskelig i perioder, og ledere skal kunne ha forståelse for det. Selv om jobben må gjøres, selvsagt. Men du har rett på fravær, og spør gjerne lege om sykemelding om du merker at du får flashbacks/vonde følelser som ikke fungerer sammen med å jobbe disse dagene. Anonymkode: 9c1d0...873 Denne. Anonymkode: aa89c...ed2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 Jeg er også i lignende situasjon nå, men sjefen min er superhyggelig og forståelsesfull, så da kan jeg vel fortelle? Anonymkode: 9ba47...2a5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 Jeg har god erfaring med å si ting som det er. Flere sjefer har sett meg gråte. Og reaksjonene har ofte gjort meg så rørt at jeg gråt mer. Men! Du må se an personen med argusøyne! Jeg hadde aldri gjort meg så sårbar framfor et mennesker jeg trodde ville bruke det mot meg. Derfor har jeg hatt sjefer jeg aldri har fortalt noe som helst. De jeg har fortalt har vært menn. Anonymkode: 94ce5...75f 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For et halvt år siden ble jeg utsatt for en voldtekt. Saken ble anmeldt og etterforsket. Nå skal jeg inn til ny samtale med politiet fordi de trenger oppklaring i noe. Mellom denne hendelsen og nå har jeg fått ny sjef på jobb, Han sier han er avhengig av å ha folk som fungerer på jobb, noe jeg skjønner. Han vet jeg skal til avhør og har ordnet meg fri dagen før og etter, Men det går veldig opp-og-ned med meg. Så burde jeg forklare ham hva som har skjedd så han vet hva han har å forholde seg til? Anonymkode: 3d0c1...dc1 Med mindre du har et godt vennskap med sjefen din og kjenner deg godt vil jeg si nei. Har gjennom det samme og hadde en forståelsesfull sjef som visste at dette var midlertid og at jeg klarte å skille jobb og privat godt nok når jeg var på jobb. I din situasjon ville jeg ikke fortalt noe. Anonymkode: 7a3c3...f05 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 Herregud så liten tillit dere har til folk.... Hadde blitt utrolig skuffet hvis ikke mine ansatte stolte nok på meg til å fortelle meg slike ting. Dessuten hjelper de veldig på å vite hva folk går igjennom spesielt hvis de smitter av på jobben. Unngår og irritasjon blandt de andre ansatte hvis man kan gi en forklaring. Anonymkode: 2cc22...0cd
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #10 Skrevet 10. februar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud så liten tillit dere har til folk.... Hadde blitt utrolig skuffet hvis ikke mine ansatte stolte nok på meg til å fortelle meg slike ting. Dessuten hjelper de veldig på å vite hva folk går igjennom spesielt hvis de smitter av på jobben. Unngår og irritasjon blandt de andre ansatte hvis man kan gi en forklaring. Anonymkode: 2cc22...0cd Se for deg at du selv er helt ny sjef på en plass som ikke kjenner noen og får høre dette. Mange sjefer som jeg har erfart selv vil da alltid tro at jeg tåler lite motgang. Anonymkode: 7a3c3...f05
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #11 Skrevet 10. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se for deg at du selv er helt ny sjef på en plass som ikke kjenner noen og får høre dette. Mange sjefer som jeg har erfart selv vil da alltid tro at jeg tåler lite motgang. Anonymkode: 7a3c3...f05 Det er ikke min erfaring, hverken som ansatt eller sjef. Anonymkode: 2cc22...0cd
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #12 Skrevet 10. februar 2018 Det blir feil å si. Folk er iblant ikke så positive når kvinner kommer ut om voldtekt, for desverre er mye av voldtektene innvolvert med fyll eller så er det noe annet. Kanskje du er en dramaqueen også, da lønner det seg ihvertfall ikke. Anonymkode: 5e818...013
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #13 Skrevet 10. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke min erfaring, hverken som ansatt eller sjef. Anonymkode: 2cc22...0cd Vil fortsatt si at det kan skje Anonymkode: 7a3c3...f05
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #14 Skrevet 10. februar 2018 Vi vet alle at det finnes sjefer der ute som ikke burde være sjefer. Så med mindre man er godt kjent med sjefen sin så vet man ikke hvor man har de. Anonymkode: 7a3c3...f05 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #15 Skrevet 10. februar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud så liten tillit dere har til folk.... Hadde blitt utrolig skuffet hvis ikke mine ansatte stolte nok på meg til å fortelle meg slike ting. Dessuten hjelper de veldig på å vite hva folk går igjennom spesielt hvis de smitter av på jobben. Unngår og irritasjon blandt de andre ansatte hvis man kan gi en forklaring. Anonymkode: 2cc22...0cd Er du mann eller kvinne? Jeg har aldri fortalt om min til noen på jobb, men hører ofte ledere bagatelliserer voldtekt når temaet tas opp. «Det heter ikke voldtekt, når de bare hadde hatt sex». Sånne holdninger møter man dessverre overalt. At du ikke er en av de, betyr ikke at ts bør ta sjansen å fortelle sjefen sin. Anonymkode: 6e59a...7aa 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #16 Skrevet 10. februar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud så liten tillit dere har til folk.... Hadde blitt utrolig skuffet hvis ikke mine ansatte stolte nok på meg til å fortelle meg slike ting. Dessuten hjelper de veldig på å vite hva folk går igjennom spesielt hvis de smitter av på jobben. Unngår og irritasjon blandt de andre ansatte hvis man kan gi en forklaring. Anonymkode: 2cc22...0cd Erfaring, my friend, erfaring. Anonymkode: e1cbd...443 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #17 Skrevet 10. februar 2018 Hvis du har et godt forhold til sjefen som du sier ville jeg forklart sånn noenlunde hva det går, men ikke sagt at det var en voldtekt. "Skal i avhør som fornærmede etter en kriminell handling" ol. Anonymkode: 15190...2f3
Charlene87 Skrevet 10. februar 2018 #18 Skrevet 10. februar 2018 Alle sjefer er forskjellige, hadde en venn som hadde kreft og fortalte det til sjefen sin, han brydde seg ikke han. Han synes bare det var kjipt at hun ikke kunne jobbe like ofte. Alt handler om penger og resultater. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #19 Skrevet 10. februar 2018 Just now, Charlene87 said: Alle sjefer er forskjellige, hadde en venn som hadde kreft og fortalte det til sjefen sin, han brydde seg ikke han. Han synes bare det var kjipt at hun ikke kunne jobbe like ofte. Alt handler om penger og resultater. Kreft og voldekt er ikke det samme. Anonymkode: e1cbd...443 3
Charlene87 Skrevet 10. februar 2018 #20 Skrevet 10. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kreft og voldekt er ikke det samme. Anonymkode: e1cbd...443 Det er kanskje ikke det, men han sjefen hadde nok reagert det samme. Folk vil bare ha som ansatte som stiller opp, gir bra resultater, sånn at de skal tjene penger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå