Gå til innhold

Han vil jeg skal ta abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sammen med denne mannen i nesten 3 år. Nå er jeg blitt gravid selvom jeg gikk på p-piller. Han ønsker ikke dette barnet og vil jeg skal ta abort. Han er ufin og truende. Jeg ønsker beholde barnet, men er redd for konsekvensene. Er dette bare ett egosistis valg av meg? Vi bor ikke sammen.

Anonymkode: cde84...dc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kan tvinge eller true deg til å ta abort. Det er din kropp, og det er du som bestemmer. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 8b3cc...e6b

• Liker 23
Skrevet

Din kropp, ditt valg. Er han så truende at du er redd for hva han kan gjøre må du si i fra til politiet. Ikke drikk eller spis noe han gir deg heller om du tror han er truende til å ha angrepiller i maten din. Om du og eks-svigerforeldre dine går godt overens så kan du be dem om hjelp også. 

Anonymkode: 1eaaf...843

• Liker 10
Skrevet

Då er mitt spørsmål til deg er du klar for barn ? Hvordan er ditt liv no ? og få barn krever at det økonomiske på stell, og har du helse til og oppdra et barn om ikke far ønsker ansvar ?

Anonymkode: 19968...ae2

• Liker 5
Skrevet

Hvis du vil beholde barnet, så beholder du. Bare vær obs på at barnet vil få en far som tilsynelatende ikke stiller opp.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er du som må leve med konsekvensene av valget du tar. Om du virkelig har lyst å beholde, så syns jeg ikke du skal noen presse deg til en avgjørelse du kan komme og slite med i ettertid. 

Håper du har noen som du kan støtte deg og stole på når denne avgjørelsen skal tas, noen som ikke legger press på deg. Du må gjøre det som blir best for deg og fremtiden din. Om du kontakter Amathea så er det folk der som blir å lytte og gi deg hjelpen du trenger ❤

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 9
Skrevet
1 time siden, legioncommander skrev:

Ta abort. Hvorfor skal du behold et barn som ikke er ønsket? Det gir deg masse problemer og han kommer vertfall til å stikke og der sitter du alene. Fattiglus av en alenemor

Barnet er jo ønsket av trådstarter

• Liker 14
Skrevet

Ville ikke trumfet gjennom at ei jente skal bære fram et barn kun jeg vil ha.

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta abort om du vil ha barnet, det er ikke anbefalt å ta abort for at andre vil. Dessuten, ved mindre han er en egoistisk dust vil han manne seg opp å ta ansvar å være del av barnets liv. Mange menn får kalde føtter i starten 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med denne mannen i nesten 3 år. Nå er jeg blitt gravid selvom jeg gikk på p-piller. Han ønsker ikke dette barnet og vil jeg skal ta abort. Han er ufin og truende. Jeg ønsker beholde barnet, men er redd for konsekvensene. Er dette bare ett egosistis valg av meg? Vi bor ikke sammen.

Anonymkode: cde84...dc0

Desverre har du vært sammen med en dritt, men det regner jeg med at du har funnet ut. Håper du har et nettverk rundt deg som kan hjelpe deg hvis du velger å beholde.

Håper du har noen du kan snakke med, som kan hjelpe deg å samle tankene, og som kan støtte deg i den beslutningen du tar. 

Håper du finner en annen å dele livet med. Det finnes mange menn, både med og uten barn der ute.. Det finnes også mange alenemødre som klarer seg bra, men det er klart det hadde vært enklere hvis barnefaren hadde vært positiv til barnet. 

• Liker 6
Skrevet

Det er rart.. om kvinner vil ta abort,så gjør de det uten samtykke. Vil menn ta abort, så bestemmer kvinner. 

Når du har gått på p piller så skjønner jeg mannen veldig godt. Vil si du har lurt han.. at du går på p piller og treffer akkurat eggløsning dagene, det skal så å si være umulig og bli gravid. Metoo kampanjen.. oje ø.

Anonymkode: da7f7...58b

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart.. om kvinner vil ta abort,så gjør de det uten samtykke. Vil menn ta abort, så bestemmer kvinner. 

Når du har gått på p piller så skjønner jeg mannen veldig godt. Vil si du har lurt han.. at du går på p piller og treffer akkurat eggløsning dagene, det skal så å si være umulig og bli gravid. Metoo kampanjen.. oje ø.

P-piller er ikke 100%. 1-2% blir gravide på p-piller i løpet av et år. 

http://www.kk.no/livstil/hvor-effektiv-er-prevensjonen-din-67901182

• Liker 10
Skrevet

Han er truende og du er redd konsekvensene. Vil du virkelig ha han i livet ditt i 18+ år? Tror du barnet ditt har godt av å ha en slik mann som far? 

Anonymkode: 75f5e...5e7

• Liker 10
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et idiotisk svar.

Selvfølgelig skal kvinnen sitte med dobbeltstemme i forhold til abort. Det er kvinnens kropp og avgjørelsen utsetter henne både for fare, smerter og kroppslige forandringer m.m. For menn er det «bare» den økonomiske og psykiske biten. Og vet du, er du ikke klar for det? Nei, da får du avstå fra sex, for det vil alltid være en risiko. Eventuelt kan du minske sjansen for å befrukte kvinnen ved å bruke kondom.  

• Liker 17
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din kropp, ditt valg. Er han så truende at du er redd for hva han kan gjøre må du si i fra til politiet. Ikke drikk eller spis noe han gir deg heller om du tror han er truende til å ha angrepiller i maten din. Om du og eks-svigerforeldre dine går godt overens så kan du be dem om hjelp også. 

Anonymkode: 1eaaf...843

Angepille har ingen effekt når hun er gravid. 

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en enorm forskjell på å (prøve å) hindre en graviditet og på å ta en abort om graviditeten først er et faktum.

Ts. Jeg håper du snakker med noen andre. Noen som er der for deg og som støtter deg. Som jeg leser innlegget ditt så er det trolig rett valg for deg å beholde? Jeg forstår at dere nok begge er redde, men når han opptrer og sier ting som gjør deg redd ham - så bør du skjermes mot hans påvirkning i denne situasjonen. Kanskje du har et menneske som kan være en mellommann? Kanskje dette mennesket kan oppfordre ham til å søke hjelp til å takle situasjonen? Han har ikke rett til å ta egen redsel ut på deg slik du beskriver.

Masse lykke til og alt godt!

• Liker 5
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i at mannen bør få si sin mening i begge tilfellene, men det er da ikke rart at avgjørelsen alltid er kvinnens.
Ingen kan tvinges til å bære frem et barn, eller tvinges til abort, da denne typen tvang alltid vil være et overgrep.

TIl TS.
Å beholde barnet er helt klart et egoistisk valg, men det samme er å ta abort.  Uansett hva du velger vil det være egoistisk, og egoistisk er hva du skal være i dette valget.
Du skal tenke på ditt beste. 
Er det til ditt beste å bære frem barnet, føde det, forsørge det, oppdra det, elske det, så er det det du skal gjøre.
Er det til ditt beste å ta hensyn til barnets fars ønsker, med tanke på trusler om diverse, så er det det du skal gjøre.

Det er dette du må finne ut av, og ingen andre kan ta det valget for deg.
Barnets far har uttalelsesrett, men ingen beslutningsmyndighet.  Beslutningen er din alene. (Dessverre må jeg nesten si, for store beslutninger vil alltid skape kvaler)

Anonymkode: c511d...2d2

• Liker 3
Skrevet

Du kommer til å elske barnet ditt over alt på denne jord. Det er ikke egoistisk å ta vare på det. Alle er redde for ikke å klare jobben som mamma. Men man vokser seg gradvis inn i rollen. Og det er mange som er alene om omsorgen for barn. Det finnes mange du kan søke råd og veiledning og hjelp hos. Bruk dem. Det er forresten mange som velger å få barn alene ved donor. Barnet ditt er ønsket og elsket av deg og det er det som betyr noe. Nå trenger du å få være i fred fra denne mannen og ha fokus på dine egne behov og din nye framtid. Ta kontakt med lege og alle som støtter deg. Ønsker deg masse lykke til. Det her kommer til å gå veldig bra! 

Anonymkode: 121d3...263

• Liker 5
Skrevet
40 minutter siden, Hjärtat skrev:

For et idiotisk svar.

Selvfølgelig skal kvinnen sitte med dobbeltstemme i forhold til abort. Det er kvinnens kropp og avgjørelsen utsetter henne både for fare, smerter og kroppslige forandringer m.m. For menn er det «bare» den økonomiske og psykiske biten. Og vet du, er du ikke klar for det? Nei, da får du avstå fra sex, for det vil alltid være en risiko. Eventuelt kan du minske sjansen for å befrukte kvinnen ved å bruke kondom.  

Så du tror virkelig at alle som har sex her til lands er klare for å bli foreldre eller har lyst til det? Skal alle som ikke vil ha unge nektes å ha et sexliv?  Vær realistisk. Det svaret her dukker opp med jevne mellomrom ser jeg, helt idiotisk. Vi har abort og angrepiller for en grunn. Men  selvfølgelig bestemmer kvinnen over sin kropp og har dobbeltstemme i slike avgjørelser. Men om ts beholder ungen så får hun ta konsekvensene av det, far kommer mest sannsynlig ikke til å stille opp. 

Anonymkode: 237b8...a60

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er kvinnens kropp som må gjennom en abort, ikke mannens. En abort kan være tøft for begge kjønnene, men til syvende og sist er det kvinnen som får den fysiske smerten.

det er menneskelig riktig at kvinnen har det siste ordet. Mannen hadde valget da han hadde sex med henne.

Anonymkode: b790f...20a

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...