AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Jeg jobber servitør, det har alltid vært sånn at det blir fordelt kontant tips/driks i starten av ny måned og det vi har tjent når noen ga tips via kort fikk vi sammen med lønn.. jeg forventet da å få tips sammen med lønn men da lønnslipet kom ble jeg sjokkert fordi det sto null, mens en kollega fikk 3000kr.. vi er 8 servitører, 3 har 100% fast, jeg har 50% og de andre er bare ekstra hjelp/vikar, kun de som jobber 100% fikk tips, en ene fikk 3000kr mens jeg og de 4 vikarer fikk ingenting. Jeg synes dette er urettferdig fordi vi har også jobbet og fortjent. Kan han slutte å gi oss tips og bare dele til de som jobber 100%? Anonymkode: 03878...d7a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Les arbeidsavtalen din. Anonymkode: 8d44b...02b
mmd Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Dette virker urettferdig. Tipset burde blitt fordelt etter f.eks. hvor mye den enkelte har jobbet den aktuelle måneden. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Jeg tipser vanligvis ikke. Jeg har jobber som servitør. Tips skal ikke fordeles, det skal gå til den servitøren som fikk den. Det kan/bør deles med kjøkkenet. Om jeg sprang ræva av meg for et bord, da var det min fortjeneste, ikke grinebiterne av en servitør i det andre hjørnet. Anonymkode: bd9bc...76b 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Høres ut som en jobb for apekatter denne servitørbransjen! Uh ha ha ha ha! Anonymkode: 75c27...4a5
Gjest O.G. Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 Det der ville jeg tatt opp ja, hvis jeg ikke likte det jeg hørte så hadde jeg beholdt eventuell tips jeg selv mottok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå