Gå til innhold

Jeg er ikke i stand til å forstå hvorfor man sier at noe er enn Guilty pleasure

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg ser ikke noen grunn til at man skal være flau over noe man liker. Hvorfor være flau over en film\tv serie\ bok eller sanger eller gruppe som du liker. Om du liker noe ikke kall det en guilty pleasure ikke vær flau over det. Det er nå min mening.

Nå kan dere fortelle meg hvor feil jeg tar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer aldri til å innrømme ovenfor venner og familie at jeg digger Jenny Jenssen, Ole Ivars og dansebandmusikk generelt. Da ville jeg blitt gjort narr av i årevis fremover, siden det ikke er "innafor" i mine kretser, rett og slett.

Anonymkode: 472a5...906

• Liker 4
Skrevet

Man kan jo ikke sitte i familieselskap å snakke om autoerotisk afyksiasjon. Det må du jo forstå.

• Liker 2
Skrevet

Min guilty pleasure er true crime. Jeg er ikke flau over det, men det er jo en glede jeg får med en viss bismak. Det å få et så detaljert innblikk i privatlivet til mennesker som ikke har noe valg lenger er jo noe spesielt og noe jeg kanskje burde føle meg skyldig over. Men generelt synes jeg ikke noe om uttrykket, ikke bruker jeg det heller. 

Anonymkode: ca1ef...758

Gjest Husmusa70
Skrevet

Det er vel noe med om man ønsker å ha et bestemt bilde av seg selv som man viser til verden. Jeg f.ex. elsker Tom Cruise, men er sett på av andre som en "dyp" person og derfor ser de ut som et spørsmålstegn når jeg sier jeg elsker filmene hans og har sett alle flere ganger. Det er ikke regnet som "dypt" nok da, og de skjønner ikke hvordan jeg kan like noe så overfladisk. Tror jeg iallefall, jeg har egentlig ikke spurt dem hvorfor dette er så rart. Så for meg hadde dette vært en guilty pleasure hvis jeg ønsket å ha det bildet av meg selv som de har, og ønsket å vise det til verden.

Skrevet

For meg handler det delvis om at jeg ikke har et brennende ønske om at noen skal vite hvor mye tid jeg "kaster bort" på visse serier, eller at hva jeg ser på skal påvirke bildet av hvem jeg er. Jeg kan se episode på episode med Say Yes To The Dress, men jeg er i liten grad romantisk anlagt og foretrekker å holde mine forhold ganske privat, jeg har ikke planlagt bryllupet siden jeg var ei lita jente, og jeg drømmer ikke om noen stor fest. Jeg holder det ikke hemmelig at jeg liker sånn ting altså, men jeg riper heller ikke høyt om det.

Anonymkode: 21126...25c

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Man kan jo ikke sitte i familieselskap å snakke om autoerotisk afyksiasjon. Det må du jo forstå.

Dette tror jeg folk flest ikke forstår og må slå opp i en ordbok eller på internett uansett. :ler:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Dette tror jeg folk flest ikke forstår og må slå opp i en ordbok eller på internett uansett. :ler:

Folk kan da nårsk?

Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Folk kan da nårsk?

Jeg husker engang i en kaffepause på kontoret at vi kom inn på sex, og jeg sa at jeg for tiden måtte nøye meg med autoerotikk. Det oppfattet andre som at jeg hadde sex i en bil. :ler:

Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Jeg husker engang i en kaffepause på kontoret at vi kom inn på sex, og jeg sa at jeg for tiden måtte nøye meg med autoerotikk. Det oppfattet andre som at jeg hadde sex i en bil. :ler:

Kanskje du burde finne en ny jobb...

• Liker 1
Skrevet

Kg er min Gp. Bruker uttrykket når det er noe jeg er litt flau over å like/drive med. Altså jeg innrømmer og forteller jeg like noe og at jeg er flau over det. Dermed er jeg jo ærlig med hvem jeg er på flere plan. Kan ikke se noe galt i å bruke uttrykket slik.

Skrevet
11 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Kanskje du burde finne en ny jobb...

Kanskje det, og skaffe meg privat betalingsterminal. :fnise:

Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Kanskje det, og skaffe meg privat betalingsterminal. :fnise:

Betalingsterminal?

Skrevet (endret)
19 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Betalingsterminal?

Hvis jeg skal "arbeide" i biler, vel. Trodde det var det siktet til.

Endret av Arabella
Skrevet

Jeg er en 35 år gammel, godt gift og etablert, jurist. 

Jeg sitter litt på KG innimellom, jeg leser toppbloggerne, jeg kan se på sminke-vlogger en hel kveld, jeg leste twilight bøkene, jeg var hekta på Vampire Diaries og jeg snakker med katten min når vi er alene. 

For meg er dette i kategorien guilty pleasures. Ikke noe jeg er direkte stolt over, ikke noe jeg snakker høyt om. Ikke noe som egentlig "passer seg", for å bruke et håpløst gammeldags uttrykk. Har ingen interesse av at venner, kollegaer og familie skal vite at jeg gjør disse tingene. Men det gir meg glede, så dårlig samvittighet for å like det har jeg ikke. Men å dele det med andre har ingen oppside. 

Anonymkode: 1895c...b73

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Arabella skrev:

Dere presterte selv å diskutere begrepet uten å se at det var skrevet feil. 

Anonymkode: c4814...9ff

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere presterte selv å diskutere begrepet uten å se at det var skrevet feil. 

Anonymkode: c4814...9ff

Joda, jeg så det. "Asfyksi."

Endret av Arabella
Skrevet
17 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg ser ikke noen grunn til at man skal være flau over noe man liker. Hvorfor være flau over en film\tv serie\ bok eller sanger eller gruppe som du liker. Om du liker noe ikke kall det en guilty pleasure ikke vær flau over det. Det er nå min mening.

Nå kan dere fortelle meg hvor feil jeg tar.

Jeg tror du har misforstått hva en guilty pleasure er.

Min største guilty pleasure f.eks er Paradise Hotel. Jeg skjemmes på vegne av folk som er med i programmet, og synes sånn egentlig at hele konseptet er ganske pinlig. Unge mennesker som eksponerer seg for hele landet ved å være på rølpefylla, ha sex, lage drama og vise kroppen sin. Overhodet ikke en livsstil eller oppførsel som verken jeg eller min omgangskrets kan kjenne seg igjen i. Likevel gleder jeg meg hvert år til å følge med, og synes rett og slett det er morsom underholdning. Flaut å innrømme, og derfor kalles det guilty pleasure. 

Anonymkode: e8973...c75

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har misforstått hva en guilty pleasure er.

Anonymkode: e8973...c75

Nei

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet
1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Nei

Hva mener du det betyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...