Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, for jeg vet at det er jeg som har problemer, men jeg vil bare høre om det er flere som tenker det samme, for jeg har ikke sett en lignende tråd her inne. Link gjerne hvis det er noe..

Når jeg går på gaten og møter på fremmede mennesker, eller havner bak noen som går veldig sakte for eksempel, så blir jeg så utrolig irritert. Jeg orker ikke å reise med kollektivtransport, for jeg klarer ikke å stå så tett opp på andre mennesker eller måtte bevitne den totale mangelen på folkeskikk folk utviser når de skal presse seg på trikken som om det gjelder liv og død. Når jeg går på gaten og ser andre mennesker så er mine første tanker at dette er sannsynligvis en slem og egoistisk person, som kanskje bruker fritiden sin til å skrive stygge kommentarer på blogger eller i kommentarfelt. Dette er en person som ikke bryr seg om miljø, fattigdom og alt annet som er galt i denne verden. Livet deres handler om dem selv og hvor bra de føler at de selv er, og hvor viktig det er med penger, status og mer komfort til seg selv. 

Jeg vet jo at ikke alle er sånn, men selv på skolen hvor jeg på en måte forventet at folk skulle engasjere seg i litt mer, så snakker alle om det samme, meningsløse fjaset, og forsterker bare disse negative tankene jeg har fått om verden. Jeg blir rett og slett litt kvalm av folk flest, og det synes jeg er trist, for jeg tror og håper at ikke alle er sånn? Men det er de kvalme menneskene som blir sett og hørt, og tar mest plass?

Anonymkode: ea4a4...2a0

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte. Jeg synes de fleste er frekke, egoistiske, selvsentrerte, overfladiske, kjedelige og/eller ekstremt dumme.

Kjæresten min sier ar jeg forventer for mye av folk. Kanskje det er noe slik du også gjør?

Og før noen sier det; jeg er ikke perfekt jeg heller, og har ingen grunn til å føle det jeg gjør. Men så føler jeg det slik likevel. Prøver å gjøre noe med det, men det er ikke så lett...

Anonymkode: 41afd...71e

• Liker 4
Skrevet

Helt enig! Jeg er heller ikke perfekt, men jeg prøver alltid å bli bedre. Og det er en annen ting som irriterer meg, at det virker som at de fleste er veldig fornøyde med seg selv og tror ikke det er rom for forbedring. Det gjør meg litt uvel å se sånne selvgode mennesker tror de har rett og krav på alt i livet. 

Jeg har kanskje litt for høye forventninger til folk, men jeg klarer ikke å senke kravene mine, eller tvinge meg selv til å like noe jeg ikke liker. Det er så vanskelig å skulle respektere eller like noen som gjør meg kvalm. 

Jeg blir også veldig trist av at alle er så selvsentrerte og gjør så lite for å gjøre verden/samfunnet bedre, de snakker om at de synes det er så viktig, for å gi bedre inntrykk av seg selv, men det er bare løgn og spill for galleriet. 

• Liker 2
Skrevet

Har det på samme måte. Jeg er lei av mennesker, de er stort sett i veien, krevende, frekke, egoistiske. I tillegg innebærer dessverre jobben min at jeg må omgås mennesker. Noen fåååå er høflige og oppegående, men det er så sjeldent mellom hver «diamant» at jeg har begynt å miste troen på menneskeheten. Det er skremmende hvor lav intelligens det virker som «mannen i gata» har, pluss fullstendig mangel på respekt og folkeskikk.... 

Unngår derfor folk som best jeg kan når jeg har muligheten til det.

Anonymkode: e82ae...fd7

• Liker 7
Skrevet

Tenker mye sånn selv. Men tolker det som at jeg selv er en lite fleksibel person som er svak sosialt sett og blir stresset av personer som er ulik meg. 

Anonymkode: 65aaa...332

• Liker 1
Skrevet

Det virker nesten som om du har gitt opp menneskeheten. 

Det som jeg gjør når jeg kjenner overveldende irritasjoner mot menneskeheten er å trekke meg litt tilbake, og så hente frem opplevelser som rørte meg eller som rett og slett bare strålte av omtanke. Og så fokusere på det gode jeg ser hos menneskeheten. 

Men dog.. jeg må si at jeg stadig kan bli ganske irritert av mennesker som tror de er de eneste på denne planeten ala gå sakte MIDT på fortauet (og dermed blokkerer) uten å ense at andre rundt har det travelt og så slippe dem forbi. Det virker som at noen bare lever i egen boble, rett og slett.

Skrevet

Wow, dette innlegget og kommentarene er ikke akkurat oppløftende lesning.. Mye forhåndsdømming ute og går.. Hvordan kan noen vite noe om hva tilfeldige mennesker man passerer i forbifarten er som personer eller hva de tenker og mener om ting? Å bli utrolig irritert når man møter på andre og tenke automatisk at dette er en slem og egoistisk person sier mer om TS enn om personene rundt. Når noen skriver at de blir utrolig irritert bare av å møte på andre mennesker så lurer jeg litt på hvordan denne irritasjonen i verste fall kan slå ut ifh til andre. Videre nevnes det i kommentarer her at folk er så utrolig frekke, egoistiske, kjedelige, har lav intelligens.. Snakk om å forhåndsdømme andre, og hvordan/hvem er dere som kan konkludere slik om tilfeldig forbipasserende?!? 

Ja, jeg har opplevd mye rar oppførsel fra andre gjennom livet jeg også, men jeg går virkelig ikke og gjør meg tanker om hvor fæle mennesker jeg passere er. Jeg leter ikke etter det negative i andre. I forbifarten så har jeg ikke tid til å tenke over hvorvidt den som passerer meg er sånn eller sånn eller om de skriver stygge kommentarer på nettet. Hva andre tenker og gjør er heller ikke noe jeg har noe med å gjøre. 

Jeg tror at dersom man leter etter negativt i andre så vil man alltid finne et eller annet å pirke på, for ingen er perfekte, men hvis man har en åpen holdning til sine medmennesker tror jeg man blir positivt overrasket over veldig mange.. Det er iallefall min erfaring! 

Anonymkode: d9303...c55

• Liker 1
Skrevet

Enig! Folk er egoistiske og selvsentrerte.  Alt handler om meg meg meg...

jeg har sluttet å gjøre snille ting fordi jeg alltid får dritt tilbake. 

Solgte en sykkel grisebillig til en venninne (jeg kunne fått myyyye mer for den på Finn). Da hun solgte en ting jeg var interessert i, måtte jeg bli med på budrunde  på Facebook (som alle andre) som endte med at jeg ikke gadd by mer.... 

Min mann har fiksa billig dyrefôr til flere kamerater. (Uten å tjene noe på det selv, han bare fikk mer jobb pga flere sekker å bære på bl. a). Da min mann sendte melding til han ene kameraten og spurte om han ville bestille mer, ble svaret at han og broren hadde fått tak i enda billigere for.... ingen av dem som brydde seg om å høre med min mann om han ville bestille 🤮 

Så folk tenker ikke på annet enn seg selv. 

Anonymkode: 05a77...2e5

• Liker 3
Skrevet

Herregud, for en negativ og dømmende gjeng av allvitere det var her i tråden her, TS inkludert. Kanskje greit å ta seg en titt i speilet, dere.

For øvrig er det normalt å irritere seg over andres atferd, men ut ifra det å dømme folk til å være helt elendige mennesker er ikke det. Gjør man det tenker jeg at man selv kanskje ikke er helt i vater.

Anonymkode: fab2f...eaa

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, dette innlegget og kommentarene er ikke akkurat oppløftende lesning.. Mye forhåndsdømming ute og går.. Hvordan kan noen vite noe om hva tilfeldige mennesker man passerer i forbifarten er som personer eller hva de tenker og mener om ting? Å bli utrolig irritert når man møter på andre og tenke automatisk at dette er en slem og egoistisk person sier mer om TS enn om personene rundt. Når noen skriver at de blir utrolig irritert bare av å møte på andre mennesker så lurer jeg litt på hvordan denne irritasjonen i verste fall kan slå ut ifh til andre. Videre nevnes det i kommentarer her at folk er så utrolig frekke, egoistiske, kjedelige, har lav intelligens.. Snakk om å forhåndsdømme andre, og hvordan/hvem er dere som kan konkludere slik om tilfeldig forbipasserende?!? 

Ja, jeg har opplevd mye rar oppførsel fra andre gjennom livet jeg også, men jeg går virkelig ikke og gjør meg tanker om hvor fæle mennesker jeg passere er. Jeg leter ikke etter det negative i andre. I forbifarten så har jeg ikke tid til å tenke over hvorvidt den som passerer meg er sånn eller sånn eller om de skriver stygge kommentarer på nettet. Hva andre tenker og gjør er heller ikke noe jeg har noe med å gjøre. 

Jeg tror at dersom man leter etter negativt i andre så vil man alltid finne et eller annet å pirke på, for ingen er perfekte, men hvis man har en åpen holdning til sine medmennesker tror jeg man blir positivt overrasket over veldig mange.. Det er iallefall min erfaring! 

Anonymkode: d9303...c55

Jeg snakket ikke om tilfeldig forbipasserende, det var det TS som gjorde i HI.

Skrevet

Noe av det mest irriterende jeg vet er folk som går sakte foran meg, så enig med deg der. Men jeg har ikke generelt en negativ innstilling til fremmede mennesker.

Har du mennesker du synes er bra i livet ditt? Om du mangler det kan jeg skjønne at du er negativ til de fleste. 

Anonymkode: 66b4f...80b

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Folk er egoistiske og selvsentrerte.  Alt handler om meg meg meg...

jeg har sluttet å gjøre snille ting fordi jeg alltid får dritt tilbake. 

Solgte en sykkel grisebillig til en venninne (jeg kunne fått myyyye mer for den på Finn). Da hun solgte en ting jeg var interessert i, måtte jeg bli med på budrunde  på Facebook (som alle andre) som endte med at jeg ikke gadd by mer.... 

Min mann har fiksa billig dyrefôr til flere kamerater. (Uten å tjene noe på det selv, han bare fikk mer jobb pga flere sekker å bære på bl. a). Da min mann sendte melding til han ene kameraten og spurte om han ville bestille mer, ble svaret at han og broren hadde fått tak i enda billigere for.... ingen av dem som brydde seg om å høre med min mann om han ville bestille 🤮 

Så folk tenker ikke på annet enn seg selv. 

Anonymkode: 05a77...2e5

Synd at man hele tiden må passe på seg selv og være egoistisk når man egentlig ikke ønsker det. Men sånn har det blitt. Jeg føler meg så overkjørt og utnyttet at jeg har begynt å si nei til mange ting jeg før ville sett på som en selvfølge å gjøre for andre. Men den eneste man kan stole på er seg selv. Den eneste som alltid er der er en selv. Ikke rart samfunnet er så kaldt, det er så mange som ødelegger det som kunne vært bra. Men man gidder ikke å utslette seg selv for å gjøre andre glade.

Nå høres jeg mye mer negativ ut enn jeg fremstår overfor andre. Får alltid høre jeg er snill og glad. Men jeg har blitt hardere og hardere jo eldre jeg har blitt. Synes det er fryktelig synd, men sånn må det være. Ønsker ikke å bli bitter, og da må man bli mer egoistisk. (Det jeg sier skulle vel tilsi at jeg er bitter allerede, men jeg søker glede i livet på de fleste andre arenaer bortsett fra den sosiale. Fordi jeg ikke synes folk flest har bra påvirkning på meg. Og jeg har et godt liv ellers.)

Skrevet

Jeg var sånn før. Tror det var den sosiale angsten som fucket med tankegangen min.

Selv om det er mange som er egoistisk og folk kan være irriterende så er langt fra alle sånn. Det finnes mange hyggelige og interessante folk også. Jeg synes det er et ganske stort problem om man tenker slik om alle mennesker man møter ute. Det virker ikke som man har det særlig bra med seg selv.

Jeg har også hatt dårlige opplevelser med mennesker. Ja, ganske mange egentlig, men jeg dømmer ikke alle som egoistiske og fæle.

Anonymkode: 5480a...2b5

Skrevet

Det jeg gjør som jeg føler jeg ikke får noe igjen for; 

-Lar folk gå foran meg i køen dersom jeg har flere varer/virker som jeg har bedre tid/den bak er eldre som ikke kan stå så lenge/osv

-Hvis jeg er eneste bil på veien eller bilene bak er langt bak meg; fraviker vikeplikten og lar kollektivtransporten kjøre før meg. Lar de som tar kollektiv kjøre først fordi det er flere på den.

-Fraviker vikeplikten og slipper forbi folk i trafikken dersom det er mulig påpeker der en trafikkert liten vei med endeløs kø møter større vei hvor trafikken flyter såpass at de aldri får sluppet inn.

-Lar ande sette seg ned på kollektiven dersom det blir et ledig sete jeg kunne tatt.

-Lar andre få gå i sin bane på fortauet dersom vi hadde kræsjet om vi begge gikk rett frem.

-Jeg har tusen ganger gått ut på glattisen og latt folk passere meg på grusen dersom folk skulle forbi meg eller når de møter meg. 

-Når folk reiser seg på kollektiven og slipper meg forbi dersom jeg sitter på det innerste setet ved vinduet sier jeg "takk".

Skrevet

Beklager skrivefeil i punkt tre; mente at der en liten vei med vikeplikt og med lang kø møter en større vei med flytende trafikk, så kjører jeg alltid saktere mot den lille veien og slipper inn en bil fra den lille veien foran meg. Som når man fletter. (Selv om jeg vet man ikke må/skal det).

Klarer ikke forklare det bedre akkurat nå. 

Skrevet

Det fins noen sånne mennesker dessverre, men det fins mange bra mennesker også! Kassemannen på rema var veldig hyggelig og ønsket meg en fin dag. Da jeg reiste på ferie alene, så møtte jeg mange hyggelige mennesker, som spurte om jeg ville spise middag med dem , og at jeg må passe på veska mi osv. bare sånne småting :)

• Liker 3
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

[...]

Når jeg går på gaten og ser andre mennesker så er mine første tanker at dette er sannsynligvis en slem og egoistisk person, som kanskje bruker fritiden sin til å skrive stygge kommentarer på blogger eller i kommentarfelt. Dette er en person som ikke bryr seg om miljø, fattigdom og alt annet som er galt i denne verden. Livet deres handler om dem selv og hvor bra de føler at de selv er, og hvor viktig det er med penger, status og mer komfort til seg selv. 

[...]

Litt som deg selv, altså :skratte::ironi:

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, for jeg vet at det er jeg som har problemer, men jeg vil bare høre om det er flere som tenker det samme, for jeg har ikke sett en lignende tråd her inne. Link gjerne hvis det er noe..

Når jeg går på gaten og møter på fremmede mennesker, eller havner bak noen som går veldig sakte for eksempel, så blir jeg så utrolig irritert. Jeg orker ikke å reise med kollektivtransport, for jeg klarer ikke å stå så tett opp på andre mennesker eller måtte bevitne den totale mangelen på folkeskikk folk utviser når de skal presse seg på trikken som om det gjelder liv og død. Når jeg går på gaten og ser andre mennesker så er mine første tanker at dette er sannsynligvis en slem og egoistisk person, som kanskje bruker fritiden sin til å skrive stygge kommentarer på blogger eller i kommentarfelt. Dette er en person som ikke bryr seg om miljø, fattigdom og alt annet som er galt i denne verden. Livet deres handler om dem selv og hvor bra de føler at de selv er, og hvor viktig det er med penger, status og mer komfort til seg selv. 

Jeg vet jo at ikke alle er sånn, men selv på skolen hvor jeg på en måte forventet at folk skulle engasjere seg i litt mer, så snakker alle om det samme, meningsløse fjaset, og forsterker bare disse negative tankene jeg har fått om verden. Jeg blir rett og slett litt kvalm av folk flest, og det synes jeg er trist, for jeg tror og håper at ikke alle er sånn? Men det er de kvalme menneskene som blir sett og hørt, og tar mest plass?

Du har rett. men saken er at folket trenger forbilder. Hvis ingen viser dem hvordan det skal gjøres, vil det bare bli værre. Du bør gå ut i samfunnet og på din høflige måte smile til folk, la dem gå foran og vise at du har dannelse. På denne måten kan du bare ved din tilstedeværelse bidra til at vi får et varmere og høfligere samfunn. Den energien vi sender ut, er utrolig viktig. Energien vår har større effekt enn vi er klar over. Jeg synes også at du burde melde deg inn i et parti eller i en forening, hvor folk bryr seg. Framtiden i våre hender for eksempel. Der er det mange hyggelige mennesker som virkelig bryr seg. Det kan hende det vil gjøre deg godt å treffe likesinnede :) 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, folk altså, stygge er de også.

Anonymkode: 09494...a1c

Skrevet

Denne irritasjonsmoment er jo en del av det nye Norge da. Det er den ekte konsekvensen. Det er jævlig slitsomt, ikke sant? Konsekvensen av å ikke føle seg trygg. Den er såå slitsom. Hvorfor vil vi ha det? (HÆ?)

samt at regler for passende oppførsel har opphørt, så nå regjerer i realiteten gruppen med frekkaser. De som tar seg til rette.  Alle de voksne med pekefinger er borte. 

Ja, jeg likte dem jeg. Da kunne jeg være i fred og det skapte harmoni. 

Men nå skal vi liksom akseptere alt og vi har en munnkurv. Satt i feller. 

Har vi ikke stelt det fint til? Perfekt scenario for oss. Naaaw. Så søtt. 

Anonymkode: 194b9...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...