Gå til innhold

Psykiatrisk diagnose/er og skal ha barn eller har barn? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har har psykiatrisk diagnose og har fått barn?

Har du opplevd negative tilbakemeldinger at du skulle få barn og sliter litt psykisk? 

Jeg har noen, men det er ingen alvorlige diagnoser som tilsier at jeg ikke skal kunne ta vare på et barn.

Men det er jo en sjanse for at ungen også utvikler det samme som meg.  

Anonymkode: 95280...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om din mor eller far hadde stilt de samme spørsmålene som du nå stiller? 

Anonymkode: c59dc...1d7

Skrevet

Nå har jeg ingen psykiatriske diagnoser selv, men har mye i nær familie. Har noen i nær familie som har valgt vekk det å få barn på grunn av dette, mens jeg selv har valgt å få. Vi har begge våre begrunnelser for det, og de er begge like gode og gjennomtenkte. Det er ingen garantier i livet verken den ene eller den andre veien, og du må finne ut hva som er rett før DEG i nettopp din situasjon. For meg: Jeg har erfaring med symptomer og tror jeg kan se dem tidlig. I tillegg har jeg tatt utdannelse innen psykisk helsearbeid, og kan forhåpentligvis  (om den dagen kommer) få hjelp i den og nettverket der.

Anonymkode: 867e4...ad4

Skrevet

Når far, tante, bestemor, søsken, alle sliter med de samme alvorlige problemene, ja, da bør man i det minste ty til eggdonasjon for å få barn som ikke har den tungtveiende diagnosen nesten som en garanti dersom du velger egen genetikk. Ille nok at man velger å få barn når man selv har psykiatriske diagnoser, jeg kan forstå og godta hvorfor, men da bør man ta alle forhåndsregler for å beskyttet barnets muligheter for et bra og stabilt liv.

Anonymkode: 54502...8cc

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om din mor eller far hadde stilt de samme spørsmålene som du nå stiller? 

Anonymkode: c59dc...1d7

Hva slags latterlig argument er dette? Mener du det er bedre at folk blir født, blir banket opp hele oppveksten og aldri kommer seg ut i arbeid, enn at de aldri blir født i det hele tatt? 

Anonymkode: 8e166...7ad

Skrevet

Jeg (trådstarter) har ADHD, Tourettes Syndrome og Tvangslidelse. Det er ikke så alvorlig at jeg ikke kan få barn og ungen får en god oppvekst. Jeg har en samboer som er med. 😉

Diagnoser skal ikke komme i veien for å få unger så sant det ikke er veldig alvorlige tilstander.

Jeg må bare forberede meg på at ungen kan arve mine ting. 😊

Skrevet

Jeg har mye angst og er derfor veldig usikker.

Har en venninne som fikk barn likevel og det går IKKE bra.

Anonymkode: 79281...f42

Skrevet

Jeg har ptsd og depresjoner som kommer og går. Har to barn, men har en frisk mann som stiller ekstra opp, og det er jeg helt avhengig av. Så vær nøye når du plukker ut hvem du skal få barn med er mitt råd.

Anonymkode: 2638b...96a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ptsd og depresjoner som kommer og går. Har to barn, men har en frisk mann som stiller ekstra opp, og det er jeg helt avhengig av. Så vær nøye når du plukker ut hvem du skal få barn med er mitt råd.

Anonymkode: 2638b...96a

???

Anonymkode: 5ffd2...a42

Skrevet

Jeg skal ha barn i fremtiden en gang ja, og jeg har en diagnose. Men jeg er helt overbevist om at jeg vil bli verdens beste far bokstavelig talt 

Skrevet

Det som ofte er, er at folk med psykiske lidelser gjerne ikke vet og forstår hvordan de påvirker barna og sine omgivelser negativt og på en skadelig måte.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg (trådstarter) har ADHD, Tourettes Syndrome og Tvangslidelse. Det er ikke så alvorlig at jeg ikke kan få barn og ungen får en god oppvekst. Jeg har en samboer som er med. 😉

Diagnoser skal ikke komme i veien for å få unger så sant det ikke er veldig alvorlige tilstander.

Jeg må bare forberede meg på at ungen kan arve mine ting. 😊

Hvordan kan du vite at det ikke er så alvorlig at det går ut over barnets ve og vel? Veldig mange med ulike diagnoser sliter med lav selvinnsikt. Da er man jo ikke den beste til å avgjøre hvor god omsorgsperson man har forutsetning for å bli. Det er i det hele tatt mange som aldri burde få barn, men det forstår de jo ikke selv, dessverre. 

• Liker 1
Skrevet

Interessant at psykisk friske foreldre ofte har en tendens til å bekymre seg for at de ikke er gode nok foreldre, mens psykisk syke, som allerede belaster andre, tenker det går helt fint. 😐

Anonymkode: 85232...a8d

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Hvordan kan du vite at det ikke er så alvorlig at det går ut over barnets ve og vel? Veldig mange med ulike diagnoser sliter med lav selvinnsikt. Da er man jo ikke den beste til å avgjøre hvor god omsorgsperson man har forutsetning for å bli. Det er i det hele tatt mange som aldri burde få barn, men det forstår de jo ikke selv, dessverre. 

Jeg har en samboer spå 4 året som har en meget god helse både fysisk og psykisk. 😉 Jeg er ikke syk psykisk selv om jeg har diagnosene.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Interessant at psykisk friske foreldre ofte har en tendens til å bekymre seg for at de ikke er gode nok foreldre, mens psykisk syke, som allerede belaster andre, tenker det går helt fint. 😐

Anonymkode: 85232...a8d

Det er en kjent sak at folk som sliter psykisk og så sliter med selvinnsikt dessverre.

• Liker 2
Skrevet

Selv om jeg har en svak Tourettes lidelse og Tvangslidelse så er jeg ikke psykisk syk av den grunn. 😉 Har en frisk samboer og vi er meget innforstått at å sette et barn til verden skal gå helt fint. Har foreldre og besteforeldre som er med å hjelper til. Dette klarer vi fint. 😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kjent sak at folk som sliter psykisk og så sliter med selvinnsikt dessverre.

Det gjelder ikke alle.. 

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Mange uten diagnoser sliter med lav selvinnsikt også. 😊

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, spektralkatt skrev:

Mange uten diagnoser sliter med lav selvinnsikt også. 😊

Det er nå så, men det var vel ikke det vi diskuterte :)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en samboer spå 4 året som har en meget god helse både fysisk og psykisk. 😉 Jeg er ikke syk psykisk selv om jeg har diagnosene.

Dette forstår jeg ikke. Du er ikke psykisk syk selv om du har tre psykiatriske diagnoser? :klo:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...