Gå til innhold

Sykemeldt i oppsigelsestiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt en stund pga en operasjon. Jeg har i løpet av sykemeldingen fått ny jobb og har varslet nåværende arbeidsgiver om at det kommer en oppsigelse fra meg. Han ble sint og hevdet at jeg er forpliktet til å komme å arbeide en måned, tilsvarende oppdigelsestiden, når jeg er frisk. Stemmer dette? Noe av grunnen til at jeg er sykemeldt i nåværende jobb, er at den er fysisk krevende, hadde det f eks vært en kontorjobb hadde jeg kunnet startet opp igjen tidligere etter operasjonen. 

Anonymkode: 88582...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det stemmer ikke. Oppsigelsestiden varer fra dagen du sier opp og den tiden som er satt i kontrakten. 

Anonymkode: 1e06e...7fd

• Liker 1
Skrevet

Nope. Han kan gjerne prøve seg, men han har ingen rett til å kreve det. Tenker han heller skal være "lykkelig" å bli kvitt en ansatt med skader som ødelegger for effektiviteten (sorry TS). Lykke til i ny jobb!

Anonymkode: fb2d4...1b0

Skrevet

Nei. :) Oppsigelsestiden løper på tross av sykmelding og du er ikke forpliktet til å møte opp. Grunnen til det er jo at folk som blir syke eller er syke kan si opp arbeidet om de finner mer passende arbeid. :) Om han gjentar det samme så får du spørre han om kilder på påstanden. Kanskje, etter han får roet seg litt, blir mer blid og tenker at han kan få inn noen som er på jobb. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...