Gå til innhold

Visum - USA; fått avslag tidligere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte for snart 30(!) år siden om visum til USA, hvor jeg skulle jobbe som au-pair, privat. Ung og dum, jada. Skulle selvsagt benyttet meg av en organisasjon. Offisielt/i søknaden ble dette omtalt som besøk, og jeg la ved et brev jeg hadde fått av vertsfamilien jeg skulle være hos. Ambassaden trodde ikke på dette og mistenkte at jeg skulle være der som Au-pair, og jeg fikk dermed avslag. Dumt der og da, men enda dummere nå... Er nemlig redd for at dette kan skape krøll ved søknad om visum på. På ESTA er det et eget spørsmål om man tidligere har søkt og fått avslag på visum. Krysser man ja, må man kontakte ambassaden og søke der. Så hva sier jeg da, liksom..? Og vil jeg få visum? Hadde satt stor pris på om noen har erfaring eller kunnskap om hvordan dette fungerer. Har ingen umiddelbare planer om å søke visum, men familien har flere ganger snakket om å ta turen, så greit å vite hvordan det vil stille seg for min del. 

Anonymkode: a87d2...c3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å finne det ut så må du bare prøve! Om du krysser av for nei, så skaper det bare større problemer for deg om det blir oppdaget. Kryss ja, og gjør som skjemaet sier. Så finner du ut av det..

Skrevet

Hvorfor må du søke om Visum? 

Anonymkode: b40c6...91c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må du søke om Visum? 

Fordi det er påkrevd for å få lov til å komme inn i landet?

Anonymkode: a36e5...528

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reiste inn med visa waiver programmet. Trenger ikke visa eller de fjottarkene man får på flyet.

Skrevet

Jeg vil jo tro at du får visum nå? Feilen forrige gang ble tross alt gjort for 30år siden og jeg ser egentlig ikke helt hvorfor den skal straffe deg nå.. du har jo ikke akkurat drept noen.

Skrevet
24 minutter siden, GulSitron skrev:

Jeg vil jo tro at du får visum nå? Feilen forrige gang ble tross alt gjort for 30år siden og jeg ser egentlig ikke helt hvorfor den skal straffe deg nå.. du har jo ikke akkurat drept noen.

Nei, har ikke akkurat drept noen, men virker så voldsomt formelt og strengt å søke/få visum til USA. Satt på spissen søkte jeg om opphold under falske premisser den gang, så er redd for å være svartelistet eller deromkring. 

Anonymkode: a87d2...c3a

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Eller skal du være i USA over 90 dager?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det er det ikke. Eller skal du være i USA over 90 dager?

Poenget vel omtrentig at visa waiver ikke gjelder for folk som har søkt visum tidligere og fått avslag.

Anonymkode: 3a23c...740

• Liker 3
Skrevet
På 10.2.2018 den 16.01, abrasiveRefraction skrev:

Jeg reiste inn med visa waiver programmet. Trenger ikke visa eller de fjottarkene man får på flyet.

Joda det kalles ESTA visum og all turister skal søke om det, det gjør du på nettet og koster $15.  Det fikses på noen få minutter, se websiden til den amerikanske ambasaden.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Stina234 skrev:

Joda det kalles ESTA visum og all turister skal søke om det, det gjør du på nettet og koster $15.  Det fikses på noen få minutter, se websiden til den amerikanske ambasaden.

Det kalles ikke "ESTA visum". ESTA er et alternativ til visum.

• 5 år senere...
Skrevet

Fikk du visum til slutt? Er i en lignende situasjon 

Anonymkode: 4a1dc...abb

Skrevet
GulSitron skrev (På 10.2.2018 den 16.01):

Har man tidligere fått avslag på Visum er vel ESTA helt utelukket og vedkommende må søke om ordinært visum.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...