AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Jeg blir ferdig med bachelorgraden til sommeren, og vurderer dermed å søke master. Hvis jeg søker integrert 5årig master på NTNU, starter jeg direkte i 4året? Gjelder byggingeniør Anonymkode: 9de7f...33c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Du søker jo direkte opptak til toårig master når du har bachelor fra før. Forutsetningen er at du har alle mattefagene som trengs. Hvis ikke er det egentlig 1. klasse du får innpass i. Anonymkode: 3c54f...dc4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Nei, det er selvfølgelig ikke noe automatikk i det. Faktisk er det ikke sikkert du får innpass i tredjeklasse en gang. Det vil bero helt på hva slags utdanning har fra før. Høres ut som du leter etter et smutthull for å komme deg inn på master! Anonymkode: e1874...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Det finnes vel heller toårig master du kan søke på? Anonymkode: 42704...bf5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Du kan ikke søke integrert master via samordna opptak. Da blir du automatisk plassert på førsteåret. De fleste skoler har en egen søkeportal der du kan søke om opptak til høyere årstrinn. Dette forutsetter at du allerede har fag som gjør at du kan fullføre masteren på normert tid (altså to år til). Hvis du har funnet en linje bør du ta kontakt med skolen og spørre om fagene dine er "gode" nok for å få innpass. De fleste skoler har få plasser på høyere årstrinn, fordi det bare brukes for å fylle opp klassen. Du må også ha tatt den vanskeligste matten på bachelorstudiet (det het matematikk 3 der jeg gikk). Den er ikke obligatorisk, så du må ha valgt den som valgfag forrige semester. Jeg ville heller satset på et toårig masterprogram, men det er sikkert mulig å komme inn i 4.klasse på femårig også hvis du møter alle kravene jeg har listet opp her Anonymkode: 7c70b...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå