AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Okey, kanskje et veldig dumt spørsmål, men hvordan finner jeg ut hvilken bank som lønner seg mest for meg? Jeg har alltid hatt samme bank, og har aldri tenkt på å gjøre noe med det. Men jeg hører jo hele tiden på nyhetene at folk er for late og ikke orker å bytte bank, og de på Luksusfellen snakker jo "alltid" om dette. Jeg har kun billån, men jeg håper å få boliglån innen et år. Har ikke billån i min bank. Hva er det jeg bør sjekke ut? Forskjellige type renter? Og om jeg bestemmer meg for å bytte bank, hvordan gjør jeg det? Er det en omfattende prosess, eller er det like enkelt som å bytte telefonabonnement? Har en del sparekontoer, går de automatisk over? Og hvordan blir det med kredittkortet jeg bruker? Er veldig fornøyd med vilkårene der (ingen renter med mindre jeg overskrider). - Hilsen ung voksen Anonymkode: 16922...02b
ajarRun Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Ingen kredittkort har renter hvis man betaler fullt ved forfall. Du må se på gebyr og renter. SBanken er nok best.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Det er ingenting som går automatisk over. Med unntak av BSU-kontoer kan man ha så mange banker, kredittkort og debitkort som man bare ønsker. Men det er likevel veldig enkelt å "bytte bank" - det er typisk bare å opprette nye kontoer på nett med BankID, overføre pengene, og så avslutte de gamle kontoene og kortene. Men ja, man må flytte ting sjæl, det er ikke som et mobilabonnement. Anonymkode: 5a472...028
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 Yttet bank flere ganger. Grunnen er bedre rente på inskudd og bedre kundebehandling. Er du ny kunde i ny bank så kredittsjekker de deg før du får bli kunde, i de flestr bankene. Når du er godkjent, åpnes det opp for nettbank der du selv flytter over penger eller du gir banken fullmakt til å overføre alt på en gang. Alle trekk må legges inn på nytt, det gjorde den nye banken for meg i sist gang. Du vil ganske sikkert få bedre betingelser på billån i banken du får lønnen din inn på. Kredittkort får du i omtrent alle banker så lenge du ikke er sperret for kreditt eller er stemplet som lite kredittverdig. Les prislistene til de bankene du kan tenke deg å bli kunde hos. Se og,på kundeprogrammene deres. Anonymkode: 80f6a...3b0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Yttet bank flere ganger. Grunnen er bedre rente på inskudd og bedre kundebehandling. Er du ny kunde i ny bank så kredittsjekker de deg før du får bli kunde, i de flestr bankene. Når du er godkjent, åpnes det opp for nettbank der du selv flytter over penger eller du gir banken fullmakt til å overføre alt på en gang. Alle trekk må legges inn på nytt, det gjorde den nye banken for meg i sist gang. Du vil ganske sikkert få bedre betingelser på billån i banken du får lønnen din inn på. Kredittkort får du i omtrent alle banker så lenge du ikke er sperret for kreditt eller er stemplet som lite kredittverdig. Les prislistene til de bankene du kan tenke deg å bli kunde hos. Se og,på kundeprogrammene deres. Anonymkode: 80f6a...3b0 Ang billån; hun vil ikke få noen fordeler ang det billånet hun har nå. Lånet kan ikke flyttes. Anonymkode: 85724...408
asterix Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 Du trenger jo ikke "bytte bank" selv om du ønsker en bedre sparekonto eller lån eller annet. Du kan jo bare shoppe rundt og ha det som gir best vilkår av hver enkelt tjeneste. Jeg har div kredittkort her og der og bruker det som er best for hvert enkelt kjøp, sparekontoer her og der og flytter pengene til den som til en hver tid har best vilkår, har boliglån et sted, billån et annet, regningskonto et tredje osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå