Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere har veldig mange gode poeng. I starten av forholdet var vi som alle andre veldig forelsket og han var så morsom og snill mot meg og jeg så virkelig bare positive sider i han. Han gradvis begynt å irritere meg mer og mer over hvordan han oppfører seg og hvordan han er. Så kanskje dere har rett i at je faktisk ikke liker han som person overhode. Har ofte fått høre at vi er forskjellige.

Men jeg er også enig i at han virker syk. Men er det sånn at jeg kan ringe fastlegen hans og bestille time for han uten hans samtykke?

Endret av Idjo
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg skriver nå her i håp om å få noen råd angående forholdet mellom meg og kjæresten. Vi er begge i 20-årene og har vært sammen i 2 år.  Ingen barn.

Jeg har i lang tid, nesten helt siden starten av forholdet irritert meg over hvor tiltaksløs og lat kjæresten min er. Han bruker nesten all fritid på å ligge i senga og være på pcen sin, og bryr seg nesten aldri om husarbeid, gå turer med hunden eller å finne på noe med meg. Han tenker at alt er ett slit. Han er også veldig dårlig på å ta vare på seg selv. Dusjer ikke ofte nok og går ofte i møkkete klær eller i joggebukse. Sexlivet er også helt på bånn. Han tar aldri initiativ til noe seksuelt og dersomjeg prøver å ta på han blir han stresset og jeg ser på hele han at han synes det er ubehagelig.

Jeg har også i det seneste året følt at jeg har måtte mase på han om absolutt alt for at han i det hele tatt skal gidde å gjøre noe. Vi har havnet i en situasjon hvor han har måtte trappe ned på stillingen sin og derfor må søke etter en ny jobb, og dette er ikke noe han viser noe tegn til å gidde. Jeg og familien prøver å tipse om stillinger som ligger ute på nett, men han sier bare at han skal se på de senere også skjer det ikke noe mer.

I førsten så maset og kjeftet jeg på han, men fant fort ut at dette ikke funket så bra. Jeg har tatt opp problemet med han og hver gang så sier han unnskyld og lover å bedre seg. Men det skjer ingenting. I den siste samtalen vår så åpnet han seg litt for meg og fortalte at han sliter litt med at han tenker veldig mye negative tanker om seg selv. At han er stygg, feit og at han føler på at han ikke er bra nok. Jeg ble selvfølgelig utrolig trist på hans vegne for at han har gått rundt og bært på dette alene og foreslo for han at det kunne vært smart å kontaktet fastlegen og forklart situasjonen for henne. Han har lavt stoffskifte så tenkte at det kunne også vært en ide å sjekke om det er i balanse.

Men det har han da ikke gjort. Jeg har heller ikke nevnt det noe mer fordi det er noe han burde klare å ta tak i selv og jeg er lei av å hele tiden måtte mase mase og atter mase for at han skal gjøre noe. 

Jeg har den siste tiden blitt veldig sliten av forholdet vårt og at jeg må trekke lasset helt alene. Jeg skulle så gjerne ønske at han kunne tatt litt ansvar for sin egen helse og trivsel, men føler meg også så råtten som slutter å engasjere meg og bare lar han "seile sin egen sjø". Dette tærer såpass på forholdet at jeg vurderer å gå fra han. Jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre for han er virkelig verdens snilleste mann og jeg er veldig glad i han. Men hva gjør man når partneren er så tiltaksløs? :( 

Anonymkode: 79680...b2e

forstår ikke hvorfor du går inn i et forhold med noen du ønsker å endre på i utgangspunktet. folk er forskjellig. om han liker å ligge i senga med pcen så burde du heller funnet deg noen andre 

Anonymkode: 33fba...d5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...