AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Ifjor 2017 hadde Bergen Kino premiere på den nye filmen logan, action film og lagde et arrangement som het " mannekveld " på facebook. Hvor det skulle bli servert øl og diverse mat typisk menn er veldig glad i. De ble selvfølgelig en haug av klaging fra hårsår kvinner som følte seg diskriminert og at de følte seg så utenfor, de lagde så mye press og ga bergen kino såpass mye pepper at de ble tvunget til å endre det til " premierefest " så i 2018 , ser jeg det er event på " ladies night" til 50 shades of grey også i Bergen......Dobbelmoral? 3 menn har kommentert dette på facebook siden, ikke noen som er imot ladies night, men som stiller spørsmål til hvorfor det er helt holdent og greit å ha ladies night, men at mannekveld er diskriminerende ? hva sier dere kvinner til dette ? dette er jo dobbeltmoral på sitt beste dette viser egentlig dobbeltmoral kvinner og feminister driver med Anonymkode: fbcf5...9bd 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Du som er mann har nå lov til å skrive ned kvinner på selveste KVINNEGUIDEN, så så ille kan du vel ikke ha det. Anonymkode: 7e78b...364 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du som er mann har nå lov til å skrive ned kvinner på selveste KVINNEGUIDEN, så så ille kan du vel ikke ha det. Anonymkode: 7e78b...364 " skrive ned kvinner " ? altså jeg sier bare at det er en dobbelmoral at kvinner skal få lov men ikke menn. jeg har ikke sagt at kvinner er dumme, teite ,stygge osv jeg regner også med at måten du formulerte deg på så er du enig at dette er en dobbelmoral og helt feil, men det var ikke så viktig allikavell , siden dette gagnet menn og ikke kvinner Anonymkode: fbcf5...9bd 6
herzeleid Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 (endret) Tror en bør unngå formuleringen "feminister og kvinner" med mindre noe faktisk gjelder begge grupper. De færreste kvinner er feminister selv om mange av feministene hyler såpass høyt at en kunne tro de var flere enn der er. Ellers vet jeg ikke om dette er dobbeltmoral, eller rett og slett bare at feminister er ekstremt hårsåre, og vi dermed ser utslag som at en skriker opp så fort noen arrangerer "mannekveld" mens få menn gidder å bry seg om "ladies night". Endret 10. februar 2018 av herzeleid 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 syns det er kjempemorsomt at nesten ingen her på KG gadd å svare. Sikkert fordi jeg har rett og dere er busted, men dette er ikke noe nytt under solen, kvinners dobbelmoral virker som det kommer helt naturlig Anonymkode: fbcf5...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 52 minutter siden, herzeleid said: Tror en bør unngå formuleringen "feminister og kvinner" med mindre noe faktisk gjelder begge grupper. De færreste kvinner er feminister selv om mange av feministene hyler såpass høyt at en kunne tro de var flere enn der er. Ellers vet jeg ikke om dette er dobbeltmoral, eller rett og slett bare at feminister er ekstremt hårsåre, og vi dermed ser utslag som at en skriker opp så fort noen arrangerer "mannekveld" mens få menn gidder å bry seg om "ladies night". De aller fleste kvinner er feminister (du er mann så du har ikke peiling), men ikke alle reklamerer for det eller er litt gærne. Anonymkode: 1bfe1...f20 2
herzeleid Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De aller fleste kvinner er feminister (du er mann så du har ikke peiling), men ikke alle reklamerer for det eller er litt gærne. Anonymkode: 1bfe1...f20 Under 20 % er ikke "de aller fleste" Sitat Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 16 minutter siden, herzeleid said: Under 20 % er ikke "de aller fleste" Artikkelen der er 4 år gammel. Har du noe nyere kilder med statistikk eller? Anonymkode: 1bfe1...f20 1
herzeleid Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Artikkelen der er 4 år gammel. Har du noe nyere kilder med statistikk eller? Anonymkode: 1bfe1...f20 Om du mener at det har vært en stor endring i kvinners holdninger de siste fire årene ser jeg gjerne en kilde på det. Enn så lenge virker statistikken vi har å vise at påstanden din var ganske greit ute på viddene, og at du ikke virker å undersøke før du uttaler deg skråsikkert. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #10 Skrevet 10. februar 2018 1 minutt siden, herzeleid said: Om du mener at det har vært en stor endring i kvinners holdninger de siste fire årene ser jeg gjerne en kilde på det. Enn så lenge virker statistikken vi har å vise at påstanden din var ganske greit ute på viddene, og at du ikke virker å undersøke før du uttaler deg skråsikkert. Ja. Du som mann har ikke peiling, så kom gjerne med oppdaterte kilder på hva og hvordan kvinner tenker. Anonymkode: 1bfe1...f20 2
Bakepulver Skrevet 10. februar 2018 #11 Skrevet 10. februar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: syns det er kjempemorsomt at nesten ingen her på KG gadd å svare. Sikkert fordi jeg har rett og dere er busted, men dette er ikke noe nytt under solen, kvinners dobbelmoral virker som det kommer helt naturlig Anonymkode: fbcf5...9bd Fikk du ikke den oppmerksomheten som du ønsket? Kanskje kvinner er dritt lei pisset deres? Trygg på den du utover dagen., 4
Bakepulver Skrevet 10. februar 2018 #12 Skrevet 10. februar 2018 5 minutter siden, herzeleid skrev: Om du mener at det har vært en stor endring i kvinners holdninger de siste fire årene ser jeg gjerne en kilde på det. Enn så lenge virker statistikken vi har å vise at påstanden din var ganske greit ute på viddene, og at du ikke virker å undersøke før du uttaler deg skråsikkert. Du er ganske så langt ute på viddene dersom du innbiller deg at du vet hva kvinner tenker! 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #13 Skrevet 10. februar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: " skrive ned kvinner " ? altså jeg sier bare at det er en dobbelmoral at kvinner skal få lov men ikke menn. jeg har ikke sagt at kvinner er dumme, teite ,stygge osv jeg regner også med at måten du formulerte deg på så er du enig at dette er en dobbelmoral og helt feil, men det var ikke så viktig allikavell , siden dette gagnet menn og ikke kvinner Anonymkode: fbcf5...9bd Nei, du skrev at kvinners hykleriske dobbeltmoral er bekreftet. Altså skriver du ned kvinner. For å være pirkete.. Ellers er jeg enig i det disse mennene kommenterte. Anonymkode: 84be4...5ba
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #14 Skrevet 10. februar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: syns det er kjempemorsomt at nesten ingen her på KG gadd å svare. Sikkert fordi jeg har rett og dere er busted, men dette er ikke noe nytt under solen, kvinners dobbelmoral virker som det kommer helt naturlig Anonymkode: fbcf5...9bd Skrivrr ikke ned kvinner du liksom..Du km frem i sola til slutt gitt Anonymkode: 84be4...5ba
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #16 Skrevet 10. februar 2018 12 minutter siden, herzeleid said: Om du mener at det har vært en stor endring i kvinners holdninger de siste fire årene ser jeg gjerne en kilde på det. Enn så lenge virker statistikken vi har å vise at påstanden din var ganske greit ute på viddene, og at du ikke virker å undersøke før du uttaler deg skråsikkert. Det står forsåvidt ingenting om utvalget i artikkelen, har du referanse til forskningen også? For nå har det seg altså slik at i undersøkelser spør man alt fra et par hundre til et par tusen mennesker i de ulike gruppene og lager et gjennomsnitt av det, noe som ikke alltid er korrekt eller representativt. Anonymkode: 1bfe1...f20 1
FluffyJuggernaut Skrevet 10. februar 2018 #17 Skrevet 10. februar 2018 Jeg syns det er tull å ha kvinnekveld og mannekveld på kino, eller andre ting som er unisex. Film er for alle, så hvorfor skal noen ekskluderes så lenge de er gamle nok til å se filmen?
Bakepulver Skrevet 10. februar 2018 #18 Skrevet 10. februar 2018 27 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev: Jeg syns det er tull å ha kvinnekveld og mannekveld på kino, eller andre ting som er unisex. Film er for alle, så hvorfor skal noen ekskluderes så lenge de er gamle nok til å se filmen? Dersom de ønsker en mannekveld / kvinnekveld på Kino en gang i måneden ser jeg ikke problemet med det. Problemet her er Ts sin skrullete tankegang som omfatter generalisering av et helt kjønn! 3
Cuntzilla Skrevet 10. februar 2018 #19 Skrevet 10. februar 2018 Det ville vært hyklersk og dobbeltmoral om jeg mente det ene var ekskluderende og ikke det andre. Nå gjør jeg ikke det da, så ikke kom og kall kvinner generelt for dobbeltmoralske fordi noen med vagina mener noe annet enn andre med vagina. I tillegg er ikke din lesing av facebook en veldig valid kilde på hvordan meningene fordeler seg i befolkningen bare så det er nevnt. Men la oss ta påstanden din for god fisk for diskusjonens skyld. Jeg synes begge konseptene er litt teite, harry og sterotype når det kommer til kjønnsdeling, men markedsføring generelt er jo gjerne det. Ironien her er vel litt at feminister ofte har større fokus på når kvinner blir fremstilt stereotypt, men her har noen fått "kjønnsnøytralisert" et arrangement hvor menn blir fremstilt stereotypt, imens de tilsynelatende synes det er greit at man putter kvinner i bås ved å lage ladies night. En ekte dobbeltmoralsk feminist ville lagd en helvetes scene rundt ladies night, og ikke brydd seg døyten om det når menn blir redusert til action, pils og kjøtt. Men jeg tenker at dette ikke handler så mye om feminisme som at det handler om at noen kvinner følte seg ekskludert fra å gå og se en actionfilm og drikke øl. Motsatt så driter åpenbart menn i at de ikke får gå og se fifty shades og få en goodiebag med tørrsjampo og tamponger. Folk tenker først og fremst på seg selv og hvilke rettigheter og friheter akkurat de vil ha. Når det er sagt så ville jeg fra et feministisk perspektiv knyttet dette sammen med det at det mannlige holdes litt høyere enn det kvinnelige. Dere tenkte alle det samme her, det første alternativet for menn er liksom det kuleste imens damenes alternativ er mer trash. Så den følte ekskluderingen trekker nok litt på dette, jentene vil inn i gutteklubben grei og har en lang historie med å ikke få lov til det. Motsatt så vil ingen menn inn i syklubben, den har vesentlig lavere anseelse. Derfor blir damer sure når de ikke får være med gutta å leke, men begge kjønn driter i når det er omvendt. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå