Gå til innhold

Hvilke gaver har barnet ditt fått som har vært dumme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra venner og familie? Dumme, dårlige eller unyttige. 

Anonymkode: f2663...059

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trang skinnjakke til treåringen (uten byttelapp) 🙄. 

• Liker 12
Skrevet

Sminkedukke med sminke til toåring. Samling neglelakk til treåring. 

Nips I porselen til fireårig gutt. 

To-pak håndklær, typisk gjestehåndkle til hente på fire. 

Badekritt. Sabla klin. 

Kinderegg til toåring. 

Gelépenner til toåring.. 

Men det meste kan pakkes bort noen år og brukes siden :)

Anonymkode: fc0c0...d5e

• Liker 4
Skrevet

Symaskin til førsteklassingen.  Flott gåve, altså, men den fungerer ikkje skikkeleg. Hadde også vore greitt å få vere med å bestemme når ein skulle få ei slik gåve, for ho klarer seg ikkje akkurat aleine... 

Elles har vi fått nokre gåver som berre ikkje passar til alderen, slik som babypuslespel i femårsgåve, kle i feil strl (utan byttelapp),  og store gåver som tek meir plass enn vi har (grrr). 

Men stort sett får dei mykje fint til jul og bursdag, altså! 😊

• Liker 2
Skrevet

Trommesett.

Anonymkode: 08ca2...9c9

• Liker 7
Skrevet

Keyboard til toåringen - med skikkelig skjærende, grell lyd.

• Liker 4
Skrevet

Absolutt alt av leker som bråker som ett helvete.

• Liker 6
Skrevet

Justin Bieber effekter til jenta som var hekta på Harry Potter, fantasy og verdensrommet. Noen få år siden nå, men viste at avsender ikke hadde tatt seg bryet med å tenke på personligheten til barnet. 

Første barnet mitt ble født på vinteren og vi fikk masse klær. Problemet var bare at de hadde vært så lure at de kjøpte større størrelser. Og jeg var i så dårlig form etter fødsel at jeg ikke fikk byttet noe. Så vi hadde vinterdresser som passet til sommeren.

Anonymkode: 2127e...38f

• Liker 11
Skrevet

Ikke direkte unyttig, men gravert armbånd i dåpsgave, med instruksjoner om at det "skal brukes både dag og natt". Hun mente sikkert bare at armbåndet er ment for hverdagsbruk, men hormonelle meg reagerte likevel på bruken av ordet "skal". Bra at lenken er justerbar, jeg syns åtte måneder er for tidlig å begynne med smykker og dill. (Og da hun begynte å gnage på det for å lindre tannkjøttet, var det i alle fall takk og farvel for en stund!)

Likeens med kjoler med knepping i nakken i str 2-3 mnd. Egentlig kjoler generelt syns jeg er tungvint og upraktisk før de kan gå selv. Før de kan sitte selv vil kjolen bare krype oppover uansett pga bæring og når de legges ned, og når de krabber vil skjørtekanten hindre bevegelse. Men men, det er tydeligvis smak og behag, og nevnte giver elsket tydeligvis i sin tid å kle jenta si opp i alt av nusselige greier.

Anonymkode: 4eba1...e91

• Liker 1
Skrevet

Barnløs tante med et hvitt designhjem gav min 3åring ett sett med store jumbotusj og fingermaling når vi var der på besøk en helg. De ble gjemt langt ned i bagen for å si det sånn.. 

Anonymkode: 8d8bb...229

• Liker 4
Skrevet

Har 4 uker til termin nå og fikk gaver til baby til jul. Ba om sengeteppe og slike ting jeg faktisk får bruk for. Det jeg fikk var glass med Ole Brumm på, sånn man bruker som 3 åring. Bøker kjøpt på loppemarked som var halvveis ødelagt og ikke kjent i det hele tatt, sikkert 20 år gamle. Trommesett ment for 4 åring med en del som manglet. 

I tillegg ble teommesettet gitt i håp om at jeg skulle bli sint. Men de tenker ikke på at barnefar sin familie er veldig musikalske, musikk og lyd blir det uansett. 

Men altså baby er ikke født en gang og har fått gaver ment for 3-4 år frem i tid!

Anonymkode: 3c1b8...6ae

• Liker 5
Skrevet

Stor beautybag full av sminke til femårsdagen "alt en ekte party-prinsesse trenger til en skikkelig skjønnhets make-over" stod det på lokket (fire år senere ville det blitt party hadde jeg dratt fram noe slikt,  men jeg bytta den i en dukke, den kosta flerfoldige hundre kroner). Veldig mange smykker (barn bruker vanligvis ikke smykker til hverdags,og til pent har de halskjeder med gull og diamanter fra dåp). Greit med noe plast til lek, men vi har mengder. En Ralph Lauren utedress str. halvt år (var litt søtt da, svigerfar hadde handlet selv, og ville kjøpe noe skikkelig bra!). 

Anonymkode: a8ead...cfb

• Liker 4
Skrevet

En klage over gaver tråd? Snakk om bortskjemte og utakknemlige folk. 

Anonymkode: 4d5d5...9a9

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En klage over gaver tråd? Snakk om bortskjemte og utakknemlige folk. 

Eventuelt en «vil gjerne ha tips til ting jeg ikke bør kjøpe» tråd...

Anonymkode: fbbb4...20c

• Liker 27
Skrevet

To delt tøy til nyfødt. Det var veldig fint, men når genseren rekker over navlen får jeg meg ikke til å bruke det. Eller har begge fått mye nyttig

• Liker 1
Skrevet

Eventuelt forstå at folk muligens gir så godt de kan, i beste mening. Og lær barna deres det. At man takker. At det var godt ment. At man kan bytte det eller gi det til noen andre det passer bedre til. Å klage over gaver er helt utrolig lavmål. 

• Liker 13
Skrevet

T-skjorte i str. 8 år til min da 7 mnd. gamle sønn. Vi tok faktisk vare på den til han ble gammel nok til å bruke den, men synes det er vel skivebom å kjøpe klær som må oppbevares i mange år før de passer. Samme person ga året etter en teknisk leke han skulle sette sammen selv med aldersgrensen 12 år merket på pakken. Også den ble liggende noen år før far satte den sammen foran barnet noen år senere (hvorpå barnet selvsagt ødela leken innen en uke senere). Rådet er; gi ihvertfall noe som passer sånn ca ut fra alder - enten det er klær eller leker!

Anonymkode: 91469...c94

• Liker 5
Skrevet

Olabukser og kjoler til baby. Har fått over et dusin olabukser og har ikke brukt noen av de. Babyer bør ha myke, behagelige klær, ikke stive olabukser. 

Dusjsåpe til 6-åringen (gutt. Han kunne ikke brydd seg mindre) 

Pysjamas størrelse 6 år til nyfødt. 

Anonymkode: 29402...7d9

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også fått Lego merket «fra 12 år» til baby på 6 måneder. 

Anonymkode: 29402...7d9

• Liker 3
Skrevet

Dongerikjole til nyfødt med stor grov glidelås i ryggen.

Anonymkode: dedeb...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...