C.B Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Er det fordi de sliter med seg selv og trenger å finne negativitet på alle andre for å føle seg bedre, eller er det fordi de vil føle seg bedre enn alle andre? Verden i dag har blitt så stygg og ødeleggende for menneskene som lever i den at man kan lure på hva som vil skje i fremtiden. Hva tenker dere om dette? Er verden seriøst blitt sånn at ingen skal få føle seg bra?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Blitt sånn? Jeg tror verden alltid har vært sånn og at det faktisk er mye lettere å ikke være perfekt nå enn det var før. Tenk tilbake til 1600-tallet, 1800-tallet eller bare til 1950, og tenk på hvor stor forskjell det var på folk og i hvor stor grad man ble dømt på bakgrunn av familien sin. Det skulle ikke store "forbrytelsen" til før alle snakket om det og ryktet ditt lå i ruiner, og det var ikke akkurat som om folk stod i kø for å hjelpe de som falt litt utenfor. Stå opp for deg selv og vær heller glad for at du lever nå, for det har nok aldri vært lettere å være ufør, syk, enslig mor eller bare enslig, skolesvak, homofil, straffedømt, fattig eller uheldig med utseendet. Anonymkode: cd553...977 1
tussi680 Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 har ikke så mye erfaring da serru....fått lært den harde leksa som å gjøre opp for seg, si unnskyld og bla bla bla....
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 Jeg tror ikke det er så mange som har som hobby å rote frem dritt om tilfeldige mennesker. Har man derimot gjort noe mot noen, kan man fort få sånne reaksjoner fordi folk er sint og såret og vil ta igjen. Sikker på du ikke har tråkket på disse personene selv? Anonymkode: 0c8d2...670
kvinneguide Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blitt sånn? Jeg tror verden alltid har vært sånn og at det faktisk er mye lettere å ikke være perfekt nå enn det var før. Tenk tilbake til 1600-tallet, 1800-tallet eller bare til 1950, og tenk på hvor stor forskjell det var på folk og i hvor stor grad man ble dømt på bakgrunn av familien sin. Det skulle ikke store "forbrytelsen" til før alle snakket om det og ryktet ditt lå i ruiner, og det var ikke akkurat som om folk stod i kø for å hjelpe de som falt litt utenfor. Stå opp for deg selv og vær heller glad for at du lever nå, for det har nok aldri vært lettere å være ufør, syk, enslig mor eller bare enslig, skolesvak, homofil, straffedømt, fattig eller uheldig med utseendet. Anonymkode: cd553...977 Riktig, og på den tida var det jo også vanlig å få kallenavn og bemerkninger på sine mindre flatterende trekk og skavanker. Hvis du som kvinne var litt utenfor normalen kunne du bli beskyldt å være heks.
CannibalLektor Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 42 minutter siden, C.B said: Er det fordi de sliter med seg selv og trenger å finne negativitet på alle andre for å føle seg bedre, eller er det fordi de vil føle seg bedre enn alle andre? Verden i dag har blitt så stygg og ødeleggende for menneskene som lever i den at man kan lure på hva som vil skje i fremtiden. Hva tenker dere om dette? Er verden seriøst blitt sånn at ingen skal få føle seg bra? Hva gjorde du? Ingenting her i verden er uprovosert. Kausalitet herjer
C.B Skrevet 13. februar 2018 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2018 På 9.2.2018 den 18.36, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er så mange som har som hobby å rote frem dritt om tilfeldige mennesker. Har man derimot gjort noe mot noen, kan man fort få sånne reaksjoner fordi folk er sint og såret og vil ta igjen. Sikker på du ikke har tråkket på disse personene selv? Anonymkode: 0c8d2...670 Ånei? Så all dritten disse bloggerne skal få slengt rundt er ikke en hobby det da? Jeg tenker det at verden i dag har blitt mye styggere enn den var og har vært. Jeg snakker ikke om meg selv, blir bare så provosert over hvor stygge mennesker kan være mot andre.
C.B Skrevet 13. februar 2018 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2018 På 9.2.2018 den 18.54, CannibalLektor skrev: Hva gjorde du? Ingenting her i verden er uprovosert. Kausalitet herjer Jeg har ikke gjort noe. Snakker ikke om meg. Jeg tenker på alle som får all den dritten om selg selv slengt opp på nettet der det ikke engang er sant. Hvorfor finne opp ting andre "har gjort"? Hva er det disse menneskene egentlig mener og føler de oppnår ved det? Må jo være en hobby eller rett og slett selve livet for dem.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 Er det deg Caroline ? Folk er ikke slemme, selv om sannheten kan værd ubehagelig Anonymkode: ab9de...7f8 1
C.B Skrevet 13. februar 2018 Forfatter #10 Skrevet 13. februar 2018 På 9.2.2018 den 18.32, AnonymBruker skrev: Blitt sånn? Jeg tror verden alltid har vært sånn og at det faktisk er mye lettere å ikke være perfekt nå enn det var før. Tenk tilbake til 1600-tallet, 1800-tallet eller bare til 1950, og tenk på hvor stor forskjell det var på folk og i hvor stor grad man ble dømt på bakgrunn av familien sin. Det skulle ikke store "forbrytelsen" til før alle snakket om det og ryktet ditt lå i ruiner, og det var ikke akkurat som om folk stod i kø for å hjelpe de som falt litt utenfor. Stå opp for deg selv og vær heller glad for at du lever nå, for det har nok aldri vært lettere å være ufør, syk, enslig mor eller bare enslig, skolesvak, homofil, straffedømt, fattig eller uheldig med utseendet. Anonymkode: cd553...977 Ja verden har blitt mye styggere enn den var før og i og for seg har vært. Nå snakker jeg om dagens kroppspress. I dag MÅ du snart ha en giga ræv og pupper som stikker opp til haka for å være "den perfekte kvinne" det at alle de unge faktiskt går veien å legger seg under kniven for nettopp det, at verden sier det. Takk gud er det ikke alle som er blitt så hjernevasket, men de stakkars sjelene som faktisk føler de må gjøre det for å bli godtatt. Du skal heller ikke gjøre mye i dag før du får rykter. Det er snart nok å "henge" med en, så er du jaggu både løs og oppmerksomhetssyk. Jeg selv står opp for meg, jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva alle mener om meg, og jeg er jævlig glad for at jeg lever og er frisk. I motsetning til de som klager over den minste ting. Og til slutt så må jeg si at jeg er helt enig med deg i det siste der. Verden i dag er enkel når det gjelder nettopp det, var ikke det jeg var ute etter. Her har jeg kun snakket om alle de stygge menneskene som lever av å snakke ned om andre som faktisk gjør det bra og står på sitt.
Lava Anne Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Verden har vært sånn lenge. Og ja, det er for at man selv skal føle seg bedre, selv om man dessverre ikke kan bygge genuin selvfølelse på forakt og nedlatenhet. Det er alltid skjørt. Skal bare et lite knips til så faller det sammen.
CannibalLektor Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 1 hour ago, C.B said: Jeg har ikke gjort noe. Snakker ikke om meg. Jeg tenker på alle som får all den dritten om selg selv slengt opp på nettet der det ikke engang er sant. Hvorfor finne opp ting andre "har gjort"? Hva er det disse menneskene egentlig mener og føler de oppnår ved det? Må jo være en hobby eller rett og slett selve livet for dem. Sier igjen: ingen røyk uten ild
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #13 Skrevet 13. februar 2018 Tror i de fleste tilfellene dreier det seg om folk med en eller annen form for mindreverdighetskompleks. Det er nok noe i deres egne liv som de er misfornøyd med, og så kjenner de seg litt bedre når de logger seg inn på et forum for å slenge dritt om folk som (i motsetning til dem) er selvsikre nok til å vise seg selv i offentligheten og tilsynelatende har "perfekte" liv, dvs. er penere, har en velfungerende familie, bedre økonomi, kanskje et talent utenom det vanlige osv. Og selv om disse ivrige møkkasprederne kanskje er ensomme og føler at de ikke har noen de kan snakke med, får de likevel en følelse av fellesskap i disse trådene fordi det er andre som backer dem opp, gir dem likes osv. når de rakker ned på andre. Tror kanskje folk burde innse at bloggere neppe har det så mye bedre enn alle oss andre. Vanlige folk har bare færre følgere. Anonymkode: feb98...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #14 Skrevet 13. februar 2018 Bitre mennesker trenger å finne dritt om andre som er lykkelige, for å få en følelse av lykke. Jeg snakker av erfaring. Jeg var ny på min gamle arbeidsplass, og ble godt tatt imot av godt voksne single damer. De hata menn! De var hyggelige de, men etterhvert fikk jeg mann og han var det mye gærnt med. Da vi forlovet oss, var ikke ringen bra nok. Fikk jeg fine gaver av mannen, mente de at jeg var sammen med han for pengene. Jeg unngikk de tilslutt og fikk høre via andre kolleger, hva de sa om meg til andre. Nå er det 5år siden jeg kuttet de ut, men de sprer fortsatt drit om meg på deres egen Facebook-side. Vi har felles bekjente, og de får vite av andre om livet mitt. Da prater de om det på Facebook, så alle kan se. Siste var at de hadde fått vite at jeg var gravid. Da syntes de synd på barnet, og det ikke tar lang tid før barnevernet er koblet inn. Anonymkode: 14884...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå