Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fortsatt veldig kaldt her jeg bor. Har foreløpig kjøpt en vår/sommer pose til babyen.  Nå lurer jeg på om jeg kanskje må kjøpe en varmere en? Babyen blir født i slutten av februar mest sannsynlig. 

Sett på voksi move bilstolpose med dun. Eller blir denne for varm inni en bil? Vil jo ikke at ungen skal fryse. Den kan sikkert ikke brukes så lenge nå, men da kan jeg jo hente den frem til høsten/vinteren igjen. 

Hva anbefaler dere andre? Nødvendig med varm bilstolpose? Har forøvrig ikke andre varme dresser (og vet det ikke er anbefalt å ha på ungen masse klær for så å sette de i bilsete)  

Evt om jeg kan bruke ekstra teppe i vår/sommerposen? Og det blir varmt nok for en nyfødt. 

Anonymkode: 283ba...f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det til vår som er født i november, men vi endte med å ikke bruke den faktisk. Syntes det ble så klønete med en bitteliten en. Hadde to lag med ull (ulldress) og et godt varmt teppe over når vi skulle inn og ut av bilen. Inne i bilen satte vi på varme og åpnet teppe når det ble varmt :) 

Anonymkode: 022f5...fe5

• Liker 1
Skrevet

Harr termin nå i februar og til tross for at vi bor et av de varmeste stedene i Norge så har vi kjøpt. Det er opp til deg, både mars og april kan jo være litt lunefulle. Men spørs hvor mye du skal ut å kjøre med lille den første tiden og om bilen står i garasje, eller det ef veldig langt å gå til den osv.

Vi kjøpte en til kun 300 kr så om vi ikke får brukt den så mange gangene så er det ikke så farlig. 

Vær veldig forsiktig med flere lag ull eller kjøredresser uten hull til selene!! Det er ikke trafikksikkert! 

Anonymkode: b010d...d8f

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt veldig kaldt her jeg bor. Har foreløpig kjøpt en vår/sommer pose til babyen.  Nå lurer jeg på om jeg kanskje må kjøpe en varmere en? Babyen blir født i slutten av februar mest sannsynlig. 

Sett på voksi move bilstolpose med dun. Eller blir denne for varm inni en bil? Vil jo ikke at ungen skal fryse. Den kan sikkert ikke brukes så lenge nå, men da kan jeg jo hente den frem til høsten/vinteren igjen. 

Hva anbefaler dere andre? Nødvendig med varm bilstolpose? Har forøvrig ikke andre varme dresser (og vet det ikke er anbefalt å ha på ungen masse klær for så å sette de i bilsete)  

Evt om jeg kan bruke ekstra teppe i vår/sommerposen? Og det blir varmt nok for en nyfødt. 

Bilstolposer beregnet på bilstol er greie den første tiden. Men om du trenger det til en terminfødt baby i slutten av februar er en annen sak. Hvor langt er det hjemmefra og til garasjen? Har du en nyere bil som blir varm på et blunk? Hvor mye til og fra bilen og andre steder kommer du til å dra den første tiden? 

Bilstolposene kobles fra dyna på toppen med et glidelås hele veien rundt. Det du kan klare deg like greit med et et lett ullteppe du legger over barnet og enkelt fjerner når det er varmt i bilen og der baby har ulldress på under. 

Det hele er vel mest avhengig av penger og hva du tror du trenger, men etterpå ser at du kanskje ikke hadde trengt? 

Etter min vurdering burde produsentene av bilstoler kunnet lage et trekk med knapper/borelås på sidene oppe og ned til å bare sette fast på stolen. Noe tilsvarende regntrekk på ryggsekker. 

Anonymkode: b8c34...791

Skrevet

Vi har endt opp med å ikke bruke bilpose, men heller ha pledd. Det blir fort varmt i bilen, så da kan vi nappe pleddet av om vi ser at hun blir varm.

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilstolposer beregnet på bilstol er greie den første tiden. Men om du trenger det til en terminfødt baby i slutten av februar er en annen sak. Hvor langt er det hjemmefra og til garasjen? Har du en nyere bil som blir varm på et blunk? Hvor mye til og fra bilen og andre steder kommer du til å dra den første tiden? 

Bilstolposene kobles fra dyna på toppen med et glidelås hele veien rundt. Det du kan klare deg like greit med et et lett ullteppe du legger over barnet og enkelt fjerner når det er varmt i bilen og der baby har ulldress på under. 

Det hele er vel mest avhengig av penger og hva du tror du trenger, men etterpå ser at du kanskje ikke hadde trengt? 

Etter min vurdering burde produsentene av bilstoler kunnet lage et trekk med knapper/borelås på sidene oppe og ned til å bare sette fast på stolen. Noe tilsvarende regntrekk på ryggsekker. 

Anonymkode: b8c34...791

Jeg tror jeg selv ikke kommer til å kjøre bil så mye mens det ennå er kaldt  Men mest reise kollektivt. Og i bagdelen på vogna har jeg dunpose. Blir jo fort både mars, april og mai og mest sannsynlig ikke sprengkulde 

Bilen blir egt ganske fort varm. Og den kan jeg jo evt starte opp før jeg setter ungen i bilen. 

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde ikke til eldstemann. Hadde ikke behov for det heller. Men når neste kom, var posen super med tanke på henting i barnehage. På lengre turer ble det fort for varmt. Og veldig upraktisk når baby skulle ut av bilstolen. Da hadde baby for lite klær på seg. 

Anonymkode: 73ae2...841

• Liker 1
Skrevet

Vi elsker bilstol posen. Hadde ikke klart oss uten

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også kjøpt vår-/sommerpose til bilstolen, og har termin i månedsskiftet feb/mars. Tenker at jeg tar et ullpledd over på de kaldeste dagene, som jeg kan dra av når bilen blir varm nok.

Anonymkode: c3fc0...729

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte bilstolposen hver dag! Utrolig praktisk og deilig når de er små. Bare åpnet når det ble varmt/vi gikk inn. Vi bor et sted uten kollektivtransport og er avhengig av bil. 

• Liker 1
Skrevet

Vi syntes også bilstolposen var gull verdt. 

Anonymkode: 267e5...63d

• Liker 1
Skrevet

Hadde dun pose til bilstol, men den ble alt for varm selv om vi åpnet den. Gikk over til å bruke vogndyne + lite pledd. 

Anonymkode: b1abf...0a2

• Liker 1
Skrevet

Fødte i høst og har ikke hatt pose til bilstolen. Bare brukt ullklær og -teppe. 

Anonymkode: 511f9...5aa

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk i slutten av februar i fjor og trengte ikke bilstolpose. Vi varmet alltid opp bilen før vi satte han inn og da satt han med vanlige klær og et pledd. Nå er han snart 1 år og vi varmer nesten alltid  bilen opp før vi kjører. Uansett blir det varmt etter 2-3 min.

Anonymkode: 48e14...ebe

• Liker 1
Skrevet

Veldig praktisk med bilstolposen. Babyen liker ikke å ha på seg masse klær i bilstol. I tillegg er vi ofte på besøk til familie, som bor et stykke unna parkeringsplassen. På kjøpesentrene, slipper jeg å ta ut ungen av bilstolen, men feste bilstol i vogna. 

Vi er veldig fornøyde. 

Anonymkode: edb27...d83

• Liker 1
Skrevet

Har termin 21.feb og har handlet vinterpose fra easygrow. Var gull forrige gang også, da fødte jeg på sommeren, men handlet til høsten/vinteren. 

Det er praktisk, men det viktigste er sikkerheten - at man ikke skal kle på noen (verken voksne eller barn) for mye klær under sikkerhetsbeltet. 

For at babyen ikke skal fryse (de vil gjerne ha det varmt også) ville jeg gått for vinterpose før vårposen taes i bruk.

Anonymkode: 195a7...7bc

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle synspunkter! 

Ts

Skrevet

Vi brukte det mye i starten, men så fikk vi bil med motorvarmer og da ble det fort litt for varmt og unødvendig.

Skrevet

Vi har en, og den kommer godt med. Vi bor da langt nord. Da han ble født, hadde vi ikke. Da hadde vi pledd over. Men det var oktober. Nå er vi glad for den investeringen ;)

Anonymkode: ca5a4...6fb

Skrevet

Vi har alltid brukt bilstolpose. Kjempe kjekt å slippe å kle på baby når vi skal ut. Men jeg har både den fra voksi og en fra ada ada. Har aldri brukt voksi sin i bilstolen for den blir for varm. Jeg har fått alle mine i sep, okt og nov. Vi bor i nord.  Ville ikke investert i en tykkere da de ofte blir veldig svett nedi bilstolen. Om du skal kjøpe voksi så ville jeg kjøpt voksi urban for å bruke i vogn. 

Anonymkode: 18234...03a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...