Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt sterke kynnere med tak i ryggen idag, kanskje 10 ganger på en time. Når vet jeg at det er skikkelige rier?

Anonymkode: e8137...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vlir vondere og vondere. Hos meg var masingen vondt, men riene var et helvete. 

Anonymkode: b3c9c...61e

Skrevet

Du vet det er skikkelige rier når du ikke må spørre om det er rier ;) 

Neida :) Kontakt føden for å høre hva de mener :) Kanskje du kan komme inn på en sjekk 

Anonymkode: 62547...1c6

Skrevet

Sånt kan være vanskelig å bedømme selv. Noen tror jo ikke de har rier, også plutselig er de godt i gang med fødsel. Fordi man venter på at de skal bli vonde eller slik man har hørt andre beskrive det. Er du i tvil så ring føden :) 

Anonymkode: 6d94c...f59

Skrevet

Ifg føden på Sørlandet så vil Paracet fungere på kynnere men ikke på rier. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om. 

Skrevet
25 minutter siden, carmen81 skrev:

Ifg føden på Sørlandet så vil Paracet fungere på kynnere men ikke på rier. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om. 

Det er forskjell på kynnere og maserier.

Anonymkode: fe32d...606

Skrevet

Nå har jeg aldri hatt vonde kynnere, bare sånne som strammer magen uten smerte, men hadde mye maserier i slutten av forrige graviditet. Når det startet syns jeg det var vanskelig å vite hva det var, men skjønte egentlig først helt sikkert at det ikke var fødsel da de avtok i intensitet og hyppighet. I ettertid ser jeg samtidig at jeg ikke var i tvil om at det var ordentlige rier når fødselen endelig startet, det begynte en god del vondere enn maseriene noensinne var. Men det kan jo være individuelt, da. Jeg har hatt relativt raske fødsler, så kan jo være mer langdryge fødsler starter mer forsiktig enn mine har gjort.

Skrevet

Hos meg var de uregelmessige riene som holdt på i over et døgn før fødsel startet   like vonde som ved 5-6 cm, så jeg skjønte ikke når jeg gikk i fødsel. Hadde jo allerede hatt periodevis med mindre enn 5 min mellom regelmessige vonde rier som dabbet av i hyppighet igjen flere ganger. Vonde kynnere hadde jeg ca 1 døgn før rier, hos meg var typen smerte en annen karakter og lokalisasjon, og mye svakere enn riene. En forskjell på skikkelig fødsel og ineffektive rier var vel at maseriene kom mye ekstra når jeg beveget meg, mens etter 5 cm fikk jeg ikke ekstra rier av ting som å gå til toalettet og sånt, mønsteret var mer etablert uten så plutselige svingninger. 

Anonymkode: c9a4b...251

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg var de uregelmessige riene som holdt på i over et døgn før fødsel startet   like vonde som ved 5-6 cm, så jeg skjønte ikke når jeg gikk i fødsel. Hadde jo allerede hatt periodevis med mindre enn 5 min mellom regelmessige vonde rier som dabbet av i hyppighet igjen flere ganger. Vonde kynnere hadde jeg ca 1 døgn før rier, hos meg var typen smerte en annen karakter og lokalisasjon, og mye svakere enn riene. En forskjell på skikkelig fødsel og ineffektive rier var vel at maseriene kom mye ekstra når jeg beveget meg, mens etter 5 cm fikk jeg ikke ekstra rier av ting som å gå til toalettet og sånt, mønsteret var mer etablert uten så plutselige svingninger. 

gjorde du noe spesielt for å få maseriene over til rier?:)

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

gjorde du noe spesielt for å få maseriene over til rier?:)

Nei, tvert imot. Orket ikke å føde da, hadde vært våken i 3,5 døgn før fødsel startet og var helt utmattet, så jeg var desperat etter å få hvilt litt før det satte igang for alvor. 

Skrevet

Jeg hadde vonde maserier i 3 uker, merket ikke forskjellen på disse og ordentlige rier. Samboeren min tok tilfeldigvis tiden på  de en kveld, for han syntes jeg klaga litt ekstra mye :P endte med at han tvang meg til å ringe føden. Dro dit og fødte tre timer etterpå. De tok vannet mitt når jeg hadde 6 cm, det satte i gang stormrier, og det var veldig vondt

Anonymkode: 282a7...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...