Gå til innhold

Irriterende venn som alltid skal komme med gode forslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en "venn" som alltid skal være så "hjelpsom". Problemet er at det blir alt for mye sv denne "hjelpsomheten". Selv er jeg ganske avbalansert og rolig men legger merke til detaljer og ting som må gjøres. Problemet er denne vennen som ikke forstår at andre enn h*n kan forutse problemer som kan oppstå og lignende. Personen er helt krakilsk når det gjelder å skulle fortelle meg at nå må jeg huske på å gjøre det og det ellers kan dette forferdelige scenariet eller dette skje. Dette skjer dag ut og dag inn og ørene mine blir puttet fulle med formaninger om det ene og det andre. JEG ER DRITT LEI! Bare denne vennen sier en liten ting nå så er det som om jeg har lyst til å kaldkvele h*n! Personen greier aldri å holde kjeft, ALDRI!!!! Personen sliter med at den uttrykker seg for mye og jeg vet om flere som over tid er blitt mektig lei av denne oppførselen. Hva kan man si til en slik person for å få den til å roe seg ned og fortelle at man faktisk ikke er interessert i å høre meningene dens lenger?

Det er også som om h*n føler den har rett til å sette merkelapper på folk. Du er pen, du er stgg, du er feit osv og mener at seg selv er heeeeelt feilfri. Men andre og deres oppførsel skal kommenteres hele dagen lang! Hva faen? Hvor er folkeskikken? Hva  sier jeg en slik venn for å få det til å slutte? 

Anonymkode: a11d1...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke snakke med vedkommende da? 

Anonymkode: 1bcc3...078

Skrevet

Du kan jo bare si fra til denne personen, at du er lei av formaningene, at du klarer å tenke selv osv. Jeg blir faktisk litt oppgitt over folk som ikke kan si fra.

Anonymkode: 3cd8e...1eb

Skrevet

Vil tro det er en måte å vise omsorg på. Blir du mindre irritert om du klarer å tenke at han/hun vil deg vel? 

Anonymkode: 3e630...456

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro det er en måte å vise omsorg på. Blir du mindre irritert om du klarer å tenke at han/hun vil deg vel? 

Anonymkode: 3e630...456

Ha ha. Selv ville jeg blitt mer irritert av å tenke at den personen vil meg vel. Selvfølgelig skjønner man at denne person liksom vil en vel, men først og fremst er jo den personen opptatt av å fremstille seg selv som den som vet best og er så smart. Å prøve å pakke det inn med "vil deg vel" gjør en jo bare enda mer forbanna. Jeg ville sagt tydelig fra og/eller unngått personen.

Anonymkode: 3cd8e...1eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...