Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite problem om dagen. Det har seg sånn st jeg har en forferdelig nysgjerrig nabo som driver å lytter på samtaler jeg har med andre som er på besøk. Han går inn på min tomt og står helt inntil luftelukene som er litt malplasserte på dette gamle huset i tillegg til at de ikke kan lukkes. Jeg har snakket til ham om dette en gang før men det ser ikke ut til å hjelpe. Hva kan jeg gjøre? Jeg driter i grunn i hele naboen, men problemet er at han går rundt i bygda og forteller andre om innholdet i samtalene jeg har. Har ikke så lyst til å anmelde siden han er nabo og sikkert kommer til å være det en stund til men har dere noen forslag slik at jeg kan få ha privatlivet mitt i fred? 

Anonymkode: 2e9f6...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om han!

Anonymkode: 82399...266

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har et lite problem om dagen. Det har seg sånn st jeg har en forferdelig nysgjerrig nabo som driver å lytter på samtaler jeg har med andre som er på besøk. Han går inn på min tomt og står helt inntil luftelukene som er litt malplasserte på dette gamle huset i tillegg til at de ikke kan lukkes. Jeg har snakket til ham om dette en gang før men det ser ikke ut til å hjelpe. Hva kan jeg gjøre? Jeg driter i grunn i hele naboen, men problemet er at han går rundt i bygda og forteller andre om innholdet i samtalene jeg har. Har ikke så lyst til å anmelde siden han er nabo og sikkert kommer til å være det en stund til men har dere noen forslag slik at jeg kan få ha privatlivet mitt i fred? 

Når du har sagt i fra til han og han fortsetter må du si i fra på en ordentlig bestemt måte. Si at du ønsker å ha ett privat liv som ikke inneholder han. Hvis du tar han på fersken kan du alltids skrike ut "blotter" eller lignende. Da får han nok fart på beina!

Jeg mener du kan si til han at du kommer til å anmelde han om han ikke slutter, da har du sagt i fra, men da må du også gjennomføre det om han fortsetter. 

• Liker 1
Skrevet

Gå ut å be han om å til helvette slutte p Stokke nesa si borti steder den ikke har noe å gjøre! Spør hvor folkeskikken har blitt av, eller om han har levd så lenge alene at han ikke veit hva folkeskikk er lenger. Sånne ting er uakseptabelt, å når du har forsøkt å snakke med han skikkelig uten at det nytter så går man hardere til verks. Snakk om han til naboene, si hva han driver med å drit han ut litt. 

Anonymkode: 4b6b2...b54

• Liker 1
Skrevet

Få noen venninner av deg med på et stunt. La dem snakke høyt og lenge mens du går ut og tar bilder av han når han lytter og gi han inn verbalt: slutter du ikke nå så blir det bilde og oppslag på alle lyktestolpene i omegnen!!!  :raven:

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde kjøpt en sånn som man trykker på (ser ut som en sprayboks) som det kommer høy lyd ut av, husker selvfølgelig ikke hva det heter, men det brukes ofte på 17 mai, og holdt den mot luken hvor han hører og trykket. 

Anonymkode: 7504d...dbd

• Liker 17
Skrevet

Finn på en historie til neste gang han lytter, for eksempel at du skal reise bort på en ferie et sted og prat godt om det. Finn på flere historien. Etterhvert så vil jo ingen tro han i det han sier, fordi han sprer løgn

Anonymkode: c72f7...017

• Liker 8
Skrevet

Plasser høyttalere med musikk påkoblet i alle lufteluker, slik at naboen hører kun musikken og ikke dine samtaler :)

Anonymkode: 399f3...ed7

• Liker 4
Skrevet

Denne passer kanskje å ha spillende på repeat i luftelukene?

• Liker 6
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Få besøk av en venninne. Når du oppdager at han lytter, fortsett å prat normalt med venninnen, samtidig som du sender mld til en annen venninne og be henne komme og ta han på fersken. Hun kan stå i nærheten, men ute av synet til naboen, frem til hun får beskjed fra deg. Da kan hun ta han på fersken! "Hva er det du holder på med?! Ha deg vekk fra min venninnes hus! Ellers ringer jeg politiet" For eksempel..

2. Det var gode forslag om høytalere her, så den kan du gå for. 

3. Snik deg ut og ta video av han som snoker. Eventuelt en venninne kan gjemme seg i en busk eller lignende og filme, om det er mulig. Mens du og en annen er inne og skravler. Da kan du vise videoen til politiet. 

4. Sett opp videoovervåkning. Dette kan du sende til politiet.

5. Ta han på fersken og si unna alvorsord, og si at neste gang ringer du politiet! Dette er ikke akseptabelt..

Naboen din, han sliter ikke psykisk eller noe? 

• Liker 4
Skrevet

Boobytrap!:D Noe harmløst men nok til at han slutter.

Anonymkode: 071a7...faf

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Boobytrap!:D Noe harmløst men nok til at han slutter.

Anonymkode: 071a7...faf

Hva er det?

Skrevet
20 minutter siden, Minlillesky skrev:

1. Få besøk av en venninne. Når du oppdager at han lytter, fortsett å prat normalt med venninnen, samtidig som du sender mld til en annen venninne og be henne komme og ta han på fersken. Hun kan stå i nærheten, men ute av synet til naboen, frem til hun får beskjed fra deg. Da kan hun ta han på fersken! "Hva er det du holder på med?! Ha deg vekk fra min venninnes hus! Ellers ringer jeg politiet" For eksempel..

2. Det var gode forslag om høytalere her, så den kan du gå for. 

3. Snik deg ut og ta video av han som snoker. Eventuelt en venninne kan gjemme seg i en busk eller lignende og filme, om det er mulig. Mens du og en annen er inne og skravler. Da kan du vise videoen til politiet. 

4. Sett opp videoovervåkning. Dette kan du sende til politiet.

5. Ta han på fersken og si unna alvorsord, og si at neste gang ringer du politiet! Dette er ikke akseptabelt..

Naboen din, han sliter ikke psykisk eller noe? 

Gode forslag Nei tror ikke han sliter psykisk.. men han er litt.. du vet.. sånn kort. Lite intelligent liksom.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gode forslag Nei tror ikke han sliter psykisk.. men han er litt.. du vet.. sånn kort. Lite intelligent liksom.

Er han gift/ samboende eller bor han alene?

Skrevet

Hadde fått noen til å spyle han med hageslangen når han står og lytter.

Anonymkode: 9be20...8a5

• Liker 4
Skrevet

Si at du ringer politiet om han ikke har seg til helvete bort fra tomta di.

Anonymkode: 2b650...405

• Liker 2
Skrevet

Spør om han har lite å gjøre for tiden.

Og be ham slutte å snoke. Gå hardt på, ikke være så redd for å være uhøflig. Han oppfører seg ikke fint mot deg.

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke tilfeldigvis en etasje med vindu over der han står og lytter? I så fall kan du bruke en bøtte med noe gøy oppi. Maling f.eks :) 

• Liker 2
Skrevet

"Oops! Jeg skulle bare helle ut dette vaskevannet.... ble du våt? Huffda. Kanskje du ikke skal stå å snike inntil husveggen min?" 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...