AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Hei. Jeg har et veldig stort forbrukslån i dag, samt noe annen smågjeld. Økonomien min har vært på vei rett nedenom og under, og det har bare vært et spørsmål om tid når jeg har måttet starte å misligholde gjelden. Så dukker en i familien opp som redningen min opp og velger å hjelpe meg- og jeg kan endelig se for meg å bli gjeldfri uten alt styret med mislighold og så gjeldssanering (jeg har ganske grei lønn og fast jobb). (Jeg er kjempetakknemlig 😍) Så er spørsmålet om jeg kan prute på tilbakebetaling av dette lånet på noen måte? Jeg har betalt omtrent bare renter det siste året, siden jeg har fått reforhandlet det for noen mnd. siden for å pakke inn noen kredittkort. Lånet er pr. Dags dato høyere enn jeg lånte i utgangspunktet pga rentene. Blir veldig glad for svar og tips/råd 😁 Anonymkode: 72f24...61b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har et veldig stort forbrukslån i dag, samt noe annen smågjeld. Økonomien min har vært på vei rett nedenom og under, og det har bare vært et spørsmål om tid når jeg har måttet starte å misligholde gjelden. Så dukker en i familien opp som redningen min opp og velger å hjelpe meg- og jeg kan endelig se for meg å bli gjeldfri uten alt styret med mislighold og så gjeldssanering (jeg har ganske grei lønn og fast jobb). (Jeg er kjempetakknemlig 😍) Så er spørsmålet om jeg kan prute på tilbakebetaling av dette lånet på noen måte? Jeg har betalt omtrent bare renter det siste året, siden jeg har fått reforhandlet det for noen mnd. siden for å pakke inn noen kredittkort. Lånet er pr. Dags dato høyere enn jeg lånte i utgangspunktet pga rentene. Blir veldig glad for svar og tips/råd 😁 Anonymkode: 72f24...61b Du pruter ikke, du forhandler. Lær deg forskjellene mellom disse begrepene. Å være høvflig og imøtekommene på telefon eller skriftlig med de de har gjeld hos for så å spørre pent om det er noen muligheter for å få til en dialog om en avtale dersom du kan innfri hele gjelden i en engang er måten å begynne på. Noen episoder av Luxusfellen kan være grei lærdom dersom du finner programmer der søkeren selv må gjøre jobben. Anonymkode: e6d2f...805 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 et alternativ kan være å refinansiere lånet. da må du søke forbrukslån som dekker beløpet hos en annen bank. men det er jo ikke noe vits i å ta opp et nytt lån hvis du ikke får bedre rente. synes denne siden forklarer det bra https://dinero.no/hva-er-refinansiering/ Anonymkode: 9d740...408
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Du har ikke sagt hvilke summer det handler om, men refinansiering kan være et alternativ. Som det allerede er sagt, hvis du kan finne et lån med lavere rente. Du kan for eksempel sammenligne renter på lån uten kredittsjekk online, så du vet om det er verdt å prøve. Ellers gjelder forhandling og streng budsjettering. Prøv å betale ned så mye som mulig hver måned. Anonymkode: 6fb56...477
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 Enig med det ovenfor, og refinansiere lån er en veldig god idé. Du bør imidlertid bruke en utlåner som sammenligner flere banker. Jeg har brukt Sambla til å refinansiere lån og det var veldig lett. Lån uten kredittsjekk er vanligvis dyrt, så jeg vil anbefale ikke å ta et slikt lån. Anonymkode: 3f64c...5ac
Subsick Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 (endret) På 12.2.2018 den 10.57, AnonymBruker skrev: Enig med det ovenfor, og refinansiere lån er en veldig god idé. Du bør imidlertid bruke en utlåner som sammenligner flere banker. Jeg har brukt og det var veldig lett. Lån uten kredittsjekk er vanligvis dyrt, så jeg vil anbefale ikke å ta et slikt lån. https://credit-10.com/no/ Anonymous Код: 9d740 ... 408 Dette alternativet synes jeg er ganske bra, og artikkelen beskriver alt veldig bra. Endret 27. februar 2019 av Subsick
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 Dessverre så er avtalene luksusfellen får til ganske urealistiske iforhold til vi uten et tv-team i ryggen kan få til. Når en ser på de siste sesongene av luksusfellen, så har kreditorene blitt strengere mot luksusfellen også. Gjeld har blitt business i dag der noen tjener mye penger på andres gjeld. Blitt populært å kjøpes andres gjeld. Men det skader ikke å prøve. Anonymkode: 704bd...8dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå